Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Sprachliche Besonderheiten in der Haribo-Werbekampagne von Kid’s Voices
Osobliwości językowe w kampanii reklamowej Haribo prowadzonej przez Kid's Voices
Linguistic peculiarities in the Haribo advertising campaign by Kid's Voices
Haribo, slogan reklamowy, rym, rytm, gra językowa, okazjonalizm, morfologia, leksyka, syntaktyka, spot reklamowy, kampania reklamowa, osobliwość językowa, nazwa produktu, produkt spożywczy, strategia reklamowa
Haribo, slogan, rhyme, rhythm, linguistic play, occasionalism, morphology, lexis, syntax, advertisement, advertising campaign, linguistic peculiarity, product name, food, advertising strategy
Haribo, der Werbeslogan, der Reim, der Rhytmus, das Sprachspiel, der Okkasionalismus, die Morphologie, die Lexik, die Syntax, der Werbespot, die Werbekampagne, die sprachliche Besonderheit, der Produktenname, die Lebensmittel, die Werbestrategie
Niniejsza praca licencjacka ma na celu przedstawienie specyfiki języka używanego w reklamach przedsiębiorstwa Haribo z roku 2019, które są częścią kampanii Kid’s Voices stworzonej przez londyńską agencję Quiet Storm. Założeniem nowej serii spotów reklamowych jest to, że pod ruch warg aktorów podłożony zostaje głos dzieci oraz dodatkowo ich czynności naśladują zachowanie dziecięce. Z tego powodu w języku obecnym w reklamach pojawia się wiele odchyleń od normy, które wpływają na ogólny odbiór i tym samym warte są analizy językowej. Na początku pracy znajduje się część teoretyczna, w której opisane zostały najczęściej występujące w reklamach zabiegi językowe – slogan, rym i rytm oraz gra słowna. Druga część pracy, podzielona na dwa rozdziały ma charakter empiryczny. W pierwszym rozdziale poddany analizie został niemieckojęzyczny spot reklamowy z naciskiem na przebadanie specyfiki języka na płaszczyźnie morfologicznej, leksykalnej oraz fonetycznej, a następne tak samo w rozdziale drugim przeanalizowany został spot polskojęzyczny. W analizie pojęte zostały takie tematy jak słowotwórstwo, znaczenie niektórych zwrotów, budowa zdań oraz różnice między dwoma spotami występującymi w scenariuszu oraz sloganie.
The aim of this thesis is to present the specificity of the language used in Haribo’s advertisements from 2019, which are the part of the Kid’s Voices campaign created by Quiet Storm, an agency from London. The assumption of the new series of advertising spots is that the voice of children is placed under the actors’ lips movements and, additionally, their actions imitate children’s behavior. For this reason, there are many deviations from the norm in the language present in advertisements, which affect the general reception and therefore worth of linguistics analysis. At the beginning of the work, there is a theoretical part, in which the most common language treatments in advertising are described – slogan, rhyme and rhythm, and the word game. The second part of the work, divided into two chapters, is empirical. In first chapter, the German-language advertising spot was analyzed with an emphasis on examining the specificity of the language on morphological, lexical, and phonetic levels, and in the next chapter, the Polish-language spot was analyzed in the same way. The analysis covers such topics as word formation, the meaning of certain phrases, sentence structure, and the differences between two spots in the script and the slogan.
Das Ziel dieser Bachelorarbeit ist es, die Besonderheiten der Sprache von zwei Haribo Werbespots aus dem Jahr 2019 darzustellen, die Teil der Kid’s Voices-Kampagne der Londoner Agentur Quiet Storm sind. Die Grundidee der neuen Werbespotserie ist, dass Stimme von Kindern unter die Lippenbewegungen der Schauspieler gelegt wird und ihre Handlungen zusätzlich das Verhalten von Kindern imitieren. Aus diesem Grund findet sich in der Werbung viele sprachliche Abweichungen von der Norm, die die allgemeine Rezeption beeinträchtigen und daher einer sprachlichen Analyse wert sind. Am Anfang der Arbeit steht ein theoretischer Teil, in dem die gängigsten Sprechbehandlungen in der Werbung beschrieben werden – Slogan, Reim und Rhythmus und das Wortspiel. Der zweite Teil der Arbeit, aufgeteilt in zwei Kapitel, ist empirisch. In Kapitel eins wurde der deutschsprachige Werbespot analysiert, wobei der Schwerpunkt auf morphologischer, lexikalischer und phonetischer Ebene lag, und im nächsten Kapitel wurde der polnischsprachige Spot in derselben Weise analysiert. Die Analyse umfasst Themen wie die Wortbildung, die Bedeutung bestimmter Wendungen, den Satzbau und die Unterschiede zwischen den beiden Stellen im Drehbuch und dem Slogan.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to present the specificity of the language used in Haribo’s advertisements from 2019, which are the part of the Kid’s Voices campaign created by Quiet Storm, an agency from London. The assumption of the new series of advertising spots is that the voice of children is placed under the actors’ lips movements and, additionally, their actions imitate children’s behavior. For this reason, there are many deviations from the norm in the language present in advertisements, which affect the general reception and therefore worth of linguistics analysis. At the beginning of the work, there is a theoretical part, in which the most common language treatments in advertising are described – slogan, rhyme and rhythm, and the word game. The second part of the work, divided into two chapters, is empirical. In first chapter, the German-language advertising spot was analyzed with an emphasis on examining the specificity of the language on morphological, lexical, and phonetic levels, and in the next chapter, the Polish-language spot was analyzed in the same way. The analysis covers such topics as word formation, the meaning of certain phrases, sentence structure, and the differences between two spots in the script and the slogan. | pl |
dc.abstract.other | Das Ziel dieser Bachelorarbeit ist es, die Besonderheiten der Sprache von zwei Haribo Werbespots aus dem Jahr 2019 darzustellen, die Teil der Kid’s Voices-Kampagne der Londoner Agentur Quiet Storm sind. Die Grundidee der neuen Werbespotserie ist, dass Stimme von Kindern unter die Lippenbewegungen der Schauspieler gelegt wird und ihre Handlungen zusätzlich das Verhalten von Kindern imitieren. Aus diesem Grund findet sich in der Werbung viele sprachliche Abweichungen von der Norm, die die allgemeine Rezeption beeinträchtigen und daher einer sprachlichen Analyse wert sind. Am Anfang der Arbeit steht ein theoretischer Teil, in dem die gängigsten Sprechbehandlungen in der Werbung beschrieben werden – Slogan, Reim und Rhythmus und das Wortspiel. Der zweite Teil der Arbeit, aufgeteilt in zwei Kapitel, ist empirisch. In Kapitel eins wurde der deutschsprachige Werbespot analysiert, wobei der Schwerpunkt auf morphologischer, lexikalischer und phonetischer Ebene lag, und im nächsten Kapitel wurde der polnischsprachige Spot in derselben Weise analysiert. Die Analyse umfasst Themen wie die Wortbildung, die Bedeutung bestimmter Wendungen, den Satzbau und die Unterschiede zwischen den beiden Stellen im Drehbuch und dem Slogan. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca licencjacka ma na celu przedstawienie specyfiki języka używanego w reklamach przedsiębiorstwa Haribo z roku 2019, które są częścią kampanii Kid’s Voices stworzonej przez londyńską agencję Quiet Storm. Założeniem nowej serii spotów reklamowych jest to, że pod ruch warg aktorów podłożony zostaje głos dzieci oraz dodatkowo ich czynności naśladują zachowanie dziecięce. Z tego powodu w języku obecnym w reklamach pojawia się wiele odchyleń od normy, które wpływają na ogólny odbiór i tym samym warte są analizy językowej. Na początku pracy znajduje się część teoretyczna, w której opisane zostały najczęściej występujące w reklamach zabiegi językowe – slogan, rym i rytm oraz gra słowna. Druga część pracy, podzielona na dwa rozdziały ma charakter empiryczny. W pierwszym rozdziale poddany analizie został niemieckojęzyczny spot reklamowy z naciskiem na przebadanie specyfiki języka na płaszczyźnie morfologicznej, leksykalnej oraz fonetycznej, a następne tak samo w rozdziale drugim przeanalizowany został spot polskojęzyczny. W analizie pojęte zostały takie tematy jak słowotwórstwo, znaczenie niektórych zwrotów, budowa zdań oraz różnice między dwoma spotami występującymi w scenariuszu oraz sloganie. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Konieczna-Serafin, Joanna - 129058 | pl |
dc.contributor.author | Michalik, Jakub | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Konieczna-Serafin, Joanna - 129058 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kołodziej, Robert - 200062 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-08T21:59:16Z | |
dc.date.available | 2022-07-08T21:59:16Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia germańska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-159245-273310 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295715 | |
dc.language | ger | pl |
dc.subject.en | Haribo, slogan, rhyme, rhythm, linguistic play, occasionalism, morphology, lexis, syntax, advertisement, advertising campaign, linguistic peculiarity, product name, food, advertising strategy | pl |
dc.subject.other | Haribo, der Werbeslogan, der Reim, der Rhytmus, das Sprachspiel, der Okkasionalismus, die Morphologie, die Lexik, die Syntax, der Werbespot, die Werbekampagne, die sprachliche Besonderheit, der Produktenname, die Lebensmittel, die Werbestrategie | pl |
dc.subject.pl | Haribo, slogan reklamowy, rym, rytm, gra językowa, okazjonalizm, morfologia, leksyka, syntaktyka, spot reklamowy, kampania reklamowa, osobliwość językowa, nazwa produktu, produkt spożywczy, strategia reklamowa | pl |
dc.title | Sprachliche Besonderheiten in der Haribo-Werbekampagne von Kid’s Voices | pl |
dc.title.alternative | Osobliwości językowe w kampanii reklamowej Haribo prowadzonej przez Kid's Voices | pl |
dc.title.alternative | Linguistic peculiarities in the Haribo advertising campaign by Kid's Voices | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |