Bohater gry komputerowej i jego wpływ na gracza

licenciate
dc.abstract.enTopics of this work involves computer games. Games were included in the definition from the perspective of Roger Caillois, by the topic of the hero of the game - as he leads the recipient of the content presented in the song. Work includes various ways to create a relationship between player and character, having to play a character, giving new possibilities to the player and the development of the social contacts over the games. These issues are discussed on the example of four games: Fallout, Star Wars: Knights of the Old Republic, The Sims and Urban Dead. Additionally, for the purpose of work studies was carried out on the effect of creating a character to play the player, the results were supposed to confirm the thesis started: the impact of games on the player, and the existence of mechanisms within the game, which differentiate this effect.pl
dc.abstract.plTematyka tej pracy obejmuje gry komputerowe. Gry ujęte zostały w definicji Rogera Caillois z perspektywy bohatera gry - postaci, którą kieruje odbiorca treści prezentowanych w utworze. Praca uwzględnia różne sposoby tworzenia się relacji pomiędzy graczem a bohaterem, uwzględniając odgrywanie postaci, nadawanie nowych możliwości graczowi oraz rozwijanie się kontaktów społecznych na przestrzeni gier. Powyższe kwestie zostały omówione na przykładzie czterech gier: Fallout, Star Wars: Knights of the Old Republic, The Sims oraz Urban Dead. Dodatkowo, na potrzeby pracy przeprowadzone zostały badania dotyczące wpływu kreowania bohatera gry na gracza, ich wyniki miały za zadanie potwierdzić założone tezy pracy: wpływu gry na gracza, oraz istnienia mechanizmów wewnątrz rozgrywki, które ten wpływ różnicują.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.contributor.advisorGaszyńska-Magiera, Małgorzata - 128015 pl
dc.contributor.authorMadej, Filippl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerMazur, Wojciech - 160665 pl
dc.contributor.reviewerGaszyńska-Magiera, Małgorzata - 128015 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T09:04:18Z
dc.date.available2020-07-24T09:04:18Z
dc.date.submitted2012-07-09pl
dc.fieldofstudykulturoznawstwo międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-67667-111509pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/181070
dc.languagepolpl
dc.subject.encomputer game, gamer, identity, heropl
dc.subject.plgra komputerowa, gracz, tożsamość, bohaterpl
dc.titleBohater gry komputerowej i jego wpływ na graczapl
dc.title.alternativeHero of computer games and their influence on playerspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Topics of this work involves computer games. Games were included in the definition from the perspective of Roger Caillois, by the topic of the hero of the game - as he leads the recipient of the content presented in the song. Work includes various ways to create a relationship between player and character, having to play a character, giving new possibilities to the player and the development of the social contacts over the games. These issues are discussed on the example of four games: Fallout, Star Wars: Knights of the Old Republic, The Sims and Urban Dead. Additionally, for the purpose of work studies was carried out on the effect of creating a character to play the player, the results were supposed to confirm the thesis started: the impact of games on the player, and the existence of mechanisms within the game, which differentiate this effect.
dc.abstract.plpl
Tematyka tej pracy obejmuje gry komputerowe. Gry ujęte zostały w definicji Rogera Caillois z perspektywy bohatera gry - postaci, którą kieruje odbiorca treści prezentowanych w utworze. Praca uwzględnia różne sposoby tworzenia się relacji pomiędzy graczem a bohaterem, uwzględniając odgrywanie postaci, nadawanie nowych możliwości graczowi oraz rozwijanie się kontaktów społecznych na przestrzeni gier. Powyższe kwestie zostały omówione na przykładzie czterech gier: Fallout, Star Wars: Knights of the Old Republic, The Sims oraz Urban Dead. Dodatkowo, na potrzeby pracy przeprowadzone zostały badania dotyczące wpływu kreowania bohatera gry na gracza, ich wyniki miały za zadanie potwierdzić założone tezy pracy: wpływu gry na gracza, oraz istnienia mechanizmów wewnątrz rozgrywki, które ten wpływ różnicują.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.contributor.advisorpl
Gaszyńska-Magiera, Małgorzata - 128015
dc.contributor.authorpl
Madej, Filip
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Mazur, Wojciech - 160665
dc.contributor.reviewerpl
Gaszyńska-Magiera, Małgorzata - 128015
dc.date.accessioned
2020-07-24T09:04:18Z
dc.date.available
2020-07-24T09:04:18Z
dc.date.submittedpl
2012-07-09
dc.fieldofstudypl
kulturoznawstwo międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-67667-111509
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/181070
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
computer game, gamer, identity, hero
dc.subject.plpl
gra komputerowa, gracz, tożsamość, bohater
dc.titlepl
Bohater gry komputerowej i jego wpływ na gracza
dc.title.alternativepl
Hero of computer games and their influence on players
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
57
Views per month
Views per city
Warsaw
14
Krakow
8
Singapore
4
Wroclaw
4
Katowice
3
Lublin
3
Wieliczka
3
Dublin
2
Poznan
2
Reda
2

No access

No Thumbnail Available