Strategia rozwoju placówki medycznej na przykładzie Dental Services

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of the present thesis is to elaborate a development strategy of a private medical institution. The analyzed enterprise is a dental clinic “Dental Services” located in Krakow. The entire work consists of three parts. The first chapter presents the theoretical aspect of strategic management, shows the importance of organizational strategy, as a tool of development. The second chapter provides the strategic analysis of the examined medical institution, taking into consideration the macro-environment, the micro-environment and as well, the internal potential of the subject. The third chapter has attempted to indicate directions of development of the dental clinic as a strategic development plan for the years 2014 - 2020 covering areas such as widening the scope of health services, opening branches of the clinic in other cities, cooperation with large companies in order to provide services to their employees.The work was based on the literature, a review of the trade press , the internal company’s documentation obtained from the owner and the company's website . The study also relied on direct information provided by the company’s owner and conducted interviews with company’s personnel.pl
dc.abstract.plCelem pracy dyplomowej jest opracowanie strategii rozwoju prywatnej placówki medycznej. Analizowanym przedsiębiorstwem jest klinika stomatologiczna Dental Services znajdująca się w Krakowie.Całość pracy składa się z trzech części. Rozdział pierwszy przedstawia teoretyczny aspekt zarządzania strategicznego i ukazuje znaczenie strategii organizacji, będącej narzędziem jej rozwoju. Rozdział drugi stanowi analizę strategiczną badanej placówki medycznej z uwzględnieniem zarówno makrootoczenia, mikrootoczenia, jak również wewnętrznego potencjału podmiotu. W rozdziale trzecim podjęto próbę wskazania kierunków rozwoju kliniki stomatologicznej w postaci projektu strategii na lata 2014 – 2020 obejmującego takie obszary jak poszerzenia zakresu świadczeń zdrowotnych, otwarcie filii kliniki w innych miastach, nawiązanie współpracy z dużymi firmami celem świadczenia usług ich pracownikom.Praca powstała w oparciu o literaturę przedmiotu, przegląd prasy branżowej, dokumentację wewnętrzną firmy uzyskaną od właściciela oraz stronę internetową firmy. W pracy oparto się także na informacjach bezpośrednich podanych przez właściciela firmy i przeprowadzono wywiady pogłębione z personelem firmy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.authorGiza, Soniapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.reviewerDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T03:45:49Z
dc.date.available2020-07-25T03:45:49Z
dc.date.submitted2014-09-15pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-90080-148526pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/198368
dc.languagepolpl
dc.subject.endevelopment – medical services - strategy – strategic analysis - strategic managementpl
dc.subject.planaliza strategiczna - rozwój – strategia – usługi medyczne - zarządzanie strategicznepl
dc.titleStrategia rozwoju placówki medycznej na przykładzie Dental Servicespl
dc.title.alternativeDevelopment strategy of medical institution on the example of Dental Servicespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the present thesis is to elaborate a development strategy of a private medical institution. The analyzed enterprise is a dental clinic “Dental Services” located in Krakow. The entire work consists of three parts. The first chapter presents the theoretical aspect of strategic management, shows the importance of organizational strategy, as a tool of development. The second chapter provides the strategic analysis of the examined medical institution, taking into consideration the macro-environment, the micro-environment and as well, the internal potential of the subject. The third chapter has attempted to indicate directions of development of the dental clinic as a strategic development plan for the years 2014 - 2020 covering areas such as widening the scope of health services, opening branches of the clinic in other cities, cooperation with large companies in order to provide services to their employees.The work was based on the literature, a review of the trade press , the internal company’s documentation obtained from the owner and the company's website . The study also relied on direct information provided by the company’s owner and conducted interviews with company’s personnel.
dc.abstract.plpl
Celem pracy dyplomowej jest opracowanie strategii rozwoju prywatnej placówki medycznej. Analizowanym przedsiębiorstwem jest klinika stomatologiczna Dental Services znajdująca się w Krakowie.Całość pracy składa się z trzech części. Rozdział pierwszy przedstawia teoretyczny aspekt zarządzania strategicznego i ukazuje znaczenie strategii organizacji, będącej narzędziem jej rozwoju. Rozdział drugi stanowi analizę strategiczną badanej placówki medycznej z uwzględnieniem zarówno makrootoczenia, mikrootoczenia, jak również wewnętrznego potencjału podmiotu. W rozdziale trzecim podjęto próbę wskazania kierunków rozwoju kliniki stomatologicznej w postaci projektu strategii na lata 2014 – 2020 obejmującego takie obszary jak poszerzenia zakresu świadczeń zdrowotnych, otwarcie filii kliniki w innych miastach, nawiązanie współpracy z dużymi firmami celem świadczenia usług ich pracownikom.Praca powstała w oparciu o literaturę przedmiotu, przegląd prasy branżowej, dokumentację wewnętrzną firmy uzyskaną od właściciela oraz stronę internetową firmy. W pracy oparto się także na informacjach bezpośrednich podanych przez właściciela firmy i przeprowadzono wywiady pogłębione z personelem firmy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.authorpl
Giza, Sonia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.reviewerpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.date.accessioned
2020-07-25T03:45:49Z
dc.date.available
2020-07-25T03:45:49Z
dc.date.submittedpl
2014-09-15
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-90080-148526
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/198368
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
development – medical services - strategy – strategic analysis - strategic management
dc.subject.plpl
analiza strategiczna - rozwój – strategia – usługi medyczne - zarządzanie strategiczne
dc.titlepl
Strategia rozwoju placówki medycznej na przykładzie Dental Services
dc.title.alternativepl
Development strategy of medical institution on the example of Dental Services
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available