Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kreowanie wizerunku firmy Wawel S.A. na przykładzie sytuacji kryzysowej
Creating the image of the company Wawel SA for example crisis
kryzys, sytuacja kryzysowa, public relations
crisis, crisis situation, public relations
Sytuacje kryzysowe w firmach zdarzają się niespodziewanie, jednak należy być na nie zawsze przygotowanym i działać natychmiast. Jakie są skutki złej reakcji po wystąpieniu kryzysu? W pracy zanalizowano sytuację kryzysową krakowskiego producenta słodyczy – Wawel S.A. Incydent związany ze znalezieniem przez konsumenta larwy w produkcie miał miejsce w październiku 2007 r. jednak przez złą komunikację jego skutki odbijają się na firmie do dziś. W pierwszym rozdziale przedstawiono teorię dotyczącą tematu pracy. Wiedza ta jest potrzebna, by zrozumieć kolejne rozdziały. Przybliżono różne stanowiska autorów, aby uporządkować wiedzę przez nich przedstawioną oraz wskazać różnice w wyjaśnianiu pewnych aspektów. Rozdział drugi zatytułowany „Kreacja marki Wawel S.A.” charakteryzuje rynek cukierniczy w Polsce, historię i ofertę Wawel S.A. oraz wybrane działania promocyjne. Kolejny rozdział dotyczy sytuacji kryzysowej, która miała miejsce w październiku 2007 r. Przedstawiono i zanalizowano działania komunikacyjne podczas kryzysu oraz opisano podjęte kroki w zakresie ocieplania wizerunku.Ostatni rozdział jest samodzielną próbą przedstawienia odpowiednich działań po wystąpieniu sytuacji kryzysowej w firmie, których zastosowanie pozwoli uniknąć medialnego szumu lub skutecznie go załagodzić.Praca systematyzuje wiedzę z zakresu public relations w sytuacji kryzysowej. Dzięki odpowiednim przykładom i ich analizie pozwala zrozumieć problematykę działań komunikacyjnych.
Crisis situations in companies happen suddenly, but should not always be prepared and act now. What are the consequences of poor response after the crisis? The study analyzed a crisis of Krakow confectionery - Wawel SA The incident linked to the finding by the consumer product larvae took place in October 2007, however, by poor communication of its effects impact on the company today.The first chapter presents a theory about the subject of the work. This knowledge is needed to understand the subsequent chapters. The chapter authors of the various positions to organize the knowledge they presented and indicate differences in explaining certain aspects. The second chapter, entitled "Creation of brand Wawel SA" is characterized by the confectionery market in Poland, history and products Wawel SA and selected promotional activities.The next chapter concerns the crisis, which took place in October 2007 are presented and analyzed communication activities during the crisis and describes the steps taken in the field warming image.The last chapter is a self attempt to present appropriate action when an emergency situation in the company, which will enable to avoid media hype or mitigate it effectively.Master thesis systematise knowledge of public relations in a crisis situation. With the right examples and their analysis allows us to understand the problems of communication activities.
dc.abstract.en | Crisis situations in companies happen suddenly, but should not always be prepared and act now. What are the consequences of poor response after the crisis? The study analyzed a crisis of Krakow confectionery - Wawel SA The incident linked to the finding by the consumer product larvae took place in October 2007, however, by poor communication of its effects impact on the company today.The first chapter presents a theory about the subject of the work. This knowledge is needed to understand the subsequent chapters. The chapter authors of the various positions to organize the knowledge they presented and indicate differences in explaining certain aspects. The second chapter, entitled "Creation of brand Wawel SA" is characterized by the confectionery market in Poland, history and products Wawel SA and selected promotional activities.The next chapter concerns the crisis, which took place in October 2007 are presented and analyzed communication activities during the crisis and describes the steps taken in the field warming image.The last chapter is a self attempt to present appropriate action when an emergency situation in the company, which will enable to avoid media hype or mitigate it effectively.Master thesis systematise knowledge of public relations in a crisis situation. With the right examples and their analysis allows us to understand the problems of communication activities. | pl |
dc.abstract.pl | Sytuacje kryzysowe w firmach zdarzają się niespodziewanie, jednak należy być na nie zawsze przygotowanym i działać natychmiast. Jakie są skutki złej reakcji po wystąpieniu kryzysu? W pracy zanalizowano sytuację kryzysową krakowskiego producenta słodyczy – Wawel S.A. Incydent związany ze znalezieniem przez konsumenta larwy w produkcie miał miejsce w październiku 2007 r. jednak przez złą komunikację jego skutki odbijają się na firmie do dziś. W pierwszym rozdziale przedstawiono teorię dotyczącą tematu pracy. Wiedza ta jest potrzebna, by zrozumieć kolejne rozdziały. Przybliżono różne stanowiska autorów, aby uporządkować wiedzę przez nich przedstawioną oraz wskazać różnice w wyjaśnianiu pewnych aspektów. Rozdział drugi zatytułowany „Kreacja marki Wawel S.A.” charakteryzuje rynek cukierniczy w Polsce, historię i ofertę Wawel S.A. oraz wybrane działania promocyjne. Kolejny rozdział dotyczy sytuacji kryzysowej, która miała miejsce w październiku 2007 r. Przedstawiono i zanalizowano działania komunikacyjne podczas kryzysu oraz opisano podjęte kroki w zakresie ocieplania wizerunku.Ostatni rozdział jest samodzielną próbą przedstawienia odpowiednich działań po wystąpieniu sytuacji kryzysowej w firmie, których zastosowanie pozwoli uniknąć medialnego szumu lub skutecznie go załagodzić.Praca systematyzuje wiedzę z zakresu public relations w sytuacji kryzysowej. Dzięki odpowiednim przykładom i ich analizie pozwala zrozumieć problematykę działań komunikacyjnych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 | pl |
dc.contributor.author | Adamiec, Izabela | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 | pl |
dc.contributor.reviewer | Groń, Krzysztof - 173354 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T00:54:26Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T00:54:26Z | |
dc.date.submitted | 2014-06-25 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-87227-166684 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195802 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | crisis, crisis situation, public relations | pl |
dc.subject.pl | kryzys, sytuacja kryzysowa, public relations | pl |
dc.title | Kreowanie wizerunku firmy Wawel S.A. na przykładzie sytuacji kryzysowej | pl |
dc.title.alternative | Creating the image of the company Wawel SA for example crisis | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |