Brand hero jako element zarządzania marką na przykładzie reklam telefonii komórkowych Nju mobile i Plush

master
dc.abstract.enThe main goal of the work is to show the importance of brand hero as an element of brand management on the example of advertising messages of selected mobile telephones: Nju mobile and Plush. The research hypothesis was formulated that brand hero is one of the most important elements of brand management. The following research questions were posed: what are the objectives of introducing brand hero into the strategies of the brands in question, what similarities in selected marketing campaigns do the brands show, and whether creating brand hero for the image and reception of the brands in question is needed. An analysis of the advertising campaigns of the brands in question was made, as well as the characteristics of their heroes. The selection of the topic of the work results from the author's interests, the need to update knowledge and acquire new in this area, as well as the growing popularity of creating and using brand hero in the advertising industry. In the aspect of brand management as well as humanistic management, brand hero is an intermediary between the brand and the consumer. The literature related to management, marketing and advertising was reviewed. Based on the characteristics of the examples, the significant importance of creating a brand hero in the brand's promotional strategy has been demonstrated.pl
dc.abstract.plGłównym celem pracy jest wykazanie znaczenia brand hero jako elementu zarządzania marką na przykładzie przekazów reklamowych wybranych telefonii komórkowych: Nju Mobile i Plush. Sformułowano hipotezę badawczą, iż brand hero jest jednym z najistotniejszych elementów zarządzania marką. Postawiono następujące pytania badawcze: jakie są cele wprowadzenia brand hero do strategii omawianych marek, jakie podobieństwa w kampaniach marketingowych wykazują wybrane marki oraz czy tworzenie brand hero dla wizerunku i odbioru omawianych marek jest potrzebne. Dokonano analizy kampanii reklamowych omawianych marek oraz charakterystyki ich bohaterów. Wybór tematyki pracy wynika z zainteresowań autorki, potrzebą aktualizacją wiedzy i pozyskania nowej w tym zakresie, a także z rosnącej popularności tworzenia i wykorzystywania brand hero w branży reklamowej. W aspekcie zarządzania marką, a także zarządzania humanistycznego, brand hero to pośrednik między marką a konsumentem. Dokonano przeglądu piśmiennictwa związanego z zarządzaniem, marketingiem oraz reklamą. Na podstawie charakterystyki przykładów wykazano istotne znaczenie tworzenia brand hero w strategii promocyjnej marki.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorMalik-Polak, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerLaberschek, Marcinpl
dc.date.accessioned2020-07-28T00:16:43Z
dc.date.available2020-07-28T00:16:43Z
dc.date.submitted2019-10-30pl
dc.fieldofstudyzarządzanie reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-133007-202574pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235386
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertising, brand, brad hero, brand managementpl
dc.subject.plreklama, marka, brand hero, zarządzanie markąpl
dc.titleBrand hero jako element zarządzania marką na przykładzie reklam telefonii komórkowych Nju mobile i Plushpl
dc.title.alternativeBrand hero as an element of brand management on the example of Nju mobile and Plush mobile telephony adspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main goal of the work is to show the importance of brand hero as an element of brand management on the example of advertising messages of selected mobile telephones: Nju mobile and Plush. The research hypothesis was formulated that brand hero is one of the most important elements of brand management. The following research questions were posed: what are the objectives of introducing brand hero into the strategies of the brands in question, what similarities in selected marketing campaigns do the brands show, and whether creating brand hero for the image and reception of the brands in question is needed. An analysis of the advertising campaigns of the brands in question was made, as well as the characteristics of their heroes. The selection of the topic of the work results from the author's interests, the need to update knowledge and acquire new in this area, as well as the growing popularity of creating and using brand hero in the advertising industry. In the aspect of brand management as well as humanistic management, brand hero is an intermediary between the brand and the consumer. The literature related to management, marketing and advertising was reviewed. Based on the characteristics of the examples, the significant importance of creating a brand hero in the brand's promotional strategy has been demonstrated.
dc.abstract.plpl
Głównym celem pracy jest wykazanie znaczenia brand hero jako elementu zarządzania marką na przykładzie przekazów reklamowych wybranych telefonii komórkowych: Nju Mobile i Plush. Sformułowano hipotezę badawczą, iż brand hero jest jednym z najistotniejszych elementów zarządzania marką. Postawiono następujące pytania badawcze: jakie są cele wprowadzenia brand hero do strategii omawianych marek, jakie podobieństwa w kampaniach marketingowych wykazują wybrane marki oraz czy tworzenie brand hero dla wizerunku i odbioru omawianych marek jest potrzebne. Dokonano analizy kampanii reklamowych omawianych marek oraz charakterystyki ich bohaterów. Wybór tematyki pracy wynika z zainteresowań autorki, potrzebą aktualizacją wiedzy i pozyskania nowej w tym zakresie, a także z rosnącej popularności tworzenia i wykorzystywania brand hero w branży reklamowej. W aspekcie zarządzania marką, a także zarządzania humanistycznego, brand hero to pośrednik między marką a konsumentem. Dokonano przeglądu piśmiennictwa związanego z zarządzaniem, marketingiem oraz reklamą. Na podstawie charakterystyki przykładów wykazano istotne znaczenie tworzenia brand hero w strategii promocyjnej marki.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Malik-Polak, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Laberschek, Marcin
dc.date.accessioned
2020-07-28T00:16:43Z
dc.date.available
2020-07-28T00:16:43Z
dc.date.submittedpl
2019-10-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-133007-202574
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235386
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertising, brand, brad hero, brand management
dc.subject.plpl
reklama, marka, brand hero, zarządzanie marką
dc.titlepl
Brand hero jako element zarządzania marką na przykładzie reklam telefonii komórkowych Nju mobile i Plush
dc.title.alternativepl
Brand hero as an element of brand management on the example of Nju mobile and Plush mobile telephony ads
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
77
Views per month
Views per city
Warsaw
26
Wroclaw
11
Poznan
8
Krakow
7
Częstochowa
2
Czechowice-Dziedzice
1
Dublin
1
Gdansk
1
Koszalin
1
Krzemieniewo
1

No access

No Thumbnail Available