Neuromarketing w teorii i praktyce

master
dc.abstract.enThis thesis describes neuromarketing- its history, development and methods. It also includes an analysis in terms of purchasing items in a chosen store. The thesis was divided into two main parts: theoretical (chapters 1. and 2.) and empirical one (chapter 3.). The first section contains such topics as: theoretical basis of neuromarketing and its research techniques; sensory processing and its influence on consumer’s purchase decisions; target audience; rules of neurobranding, neuromarketing methods helping increase sales, but also controversy over the topic. The empirical part illustrates an Auchan store analysis, which is based on A.K. Pradeep’s buying experience scheme.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy jest neuromarketing- jego historia, rozwój, metody, a także analiza wybranego sklepu pod kątem zakupowym. Opracowanie zostało podzielone na dwie zasadnicze części: teoretyczną (rozdziały 1. i 2.) oraz badawczą (rozdział 3.). W pierwszej z nich, opisane zostały podstawy neuromarketingu z uwzględnieniem technik badawczych. W rozdziale drugim przedstawione zostały: systemy percepcji, które wpływają na podejmowanie decyzji konsumenckich podczas zakupów; wybrane grupy docelowe; zasady projektowania marki; neuromarketingowe metody na zwiększenie sprzedaży, a także kontrowersje wokół neuromarketingu. Część badawcza zawiera natomiast analizę sklepu Auchan pod kontem zakupowym na podstawie schematu doświadczenia zakupów A.K. Pradeep’a.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorKuszyńska, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:08:05Z
dc.date.available2020-07-27T23:08:05Z
dc.date.submitted2019-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-131716-144202pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234324
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand, consumer, neuromarketing, purchase decisionspl
dc.subject.pldecyzje zakupowe, konsument, marka, neuromarketingpl
dc.titleNeuromarketing w teorii i praktycepl
dc.title.alternativeNeuromarketing in theory and praxispl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis describes neuromarketing- its history, development and methods. It also includes an analysis in terms of purchasing items in a chosen store. The thesis was divided into two main parts: theoretical (chapters 1. and 2.) and empirical one (chapter 3.). The first section contains such topics as: theoretical basis of neuromarketing and its research techniques; sensory processing and its influence on consumer’s purchase decisions; target audience; rules of neurobranding, neuromarketing methods helping increase sales, but also controversy over the topic. The empirical part illustrates an Auchan store analysis, which is based on A.K. Pradeep’s buying experience scheme.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy jest neuromarketing- jego historia, rozwój, metody, a także analiza wybranego sklepu pod kątem zakupowym. Opracowanie zostało podzielone na dwie zasadnicze części: teoretyczną (rozdziały 1. i 2.) oraz badawczą (rozdział 3.). W pierwszej z nich, opisane zostały podstawy neuromarketingu z uwzględnieniem technik badawczych. W rozdziale drugim przedstawione zostały: systemy percepcji, które wpływają na podejmowanie decyzji konsumenckich podczas zakupów; wybrane grupy docelowe; zasady projektowania marki; neuromarketingowe metody na zwiększenie sprzedaży, a także kontrowersje wokół neuromarketingu. Część badawcza zawiera natomiast analizę sklepu Auchan pod kontem zakupowym na podstawie schematu doświadczenia zakupów A.K. Pradeep’a.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Kuszyńska, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:08:05Z
dc.date.available
2020-07-27T23:08:05Z
dc.date.submittedpl
2019-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-131716-144202
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234324
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand, consumer, neuromarketing, purchase decisions
dc.subject.plpl
decyzje zakupowe, konsument, marka, neuromarketing
dc.titlepl
Neuromarketing w teorii i praktyce
dc.title.alternativepl
Neuromarketing in theory and praxis
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available