AN ANALYSIS OF COMPLIMENTING BEHAVIOUR OF BRITISH STUDENTS ON FACEBOOK WITH RESPECT TO GENDER

master
dc.abstract.enThe aim of my thesis has been to demonstrate how women’s and men’s complimenting behaviour differ on Facebook. I discuss the main approaches connected with language and gender and I focus on the main disparities between women and men in terms of language they use. In order to introduce the reader with the complimenting behaviour of women and men, I concentrate on linguistic politeness. I show the main theories connected with this realm and I aim to show how power relations influence the degree to which one acts politely. Having discussed the theory and the main studies connected with language, gender and politeness, I examine the compliments posted by British students on Facebook in terms of vocabulary, syntactic structures, compliment topic and compliment responses. On the basis of the analysis of the compliments produced by the young generation of Brits on Facebook, I conclude that there are no linguistic items which can be classified as sex-exclusive. There are some features which are more characteristic of women. Among them, exclamations, the use of Xs or the word gorgeous can be classified as comprising female language. However, both young British women and men tend to accommodate and they change their linguistic behaviour while interacting with the opposite sex. I conclude my analysis, by claiming that linguistic behaviour is to a large extent dependent on the context and on the medium of communication. Moreover, on-line communication enhance gender-equality to some degree and it is difficult to recognize whether a user is a woman or a man.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej jest zaprezentowanie różnic w sposobie komplementowania pomiędzy kobietami i mężczyznami na portalu społecznościowym Facebook. W mym wywodzie przedstawiam główne aspekty zjawiska związane z kategoriami języka i płci, skupiając się na różnicach pomiędzy językiem kobiet i mężczyzn. Aby wprowadzić czytelnika w sposoby komplementowania charakterystyczne dla obojga płci, analizuję kwestię grzeczności językowej. Ukazuję główne teorie związane z tą dziedziną i próbuję wyjaśnić jak relacje oparte na sile i władzy wpływają na grzecznościowy poziom wypowiedzi. Po przedyskutowaniu teorii i głównych badań związanych z językiem, płcią i grzecznością, analizuję komplementy formułowane przez brytyjskich studentów na Facebook’u pod względem słownictwa, struktur syntaktycznych, tematu komplementu oraz odpowiedzi na komplement, Na podstawie analizy pochlebstw zamieszczanych na Facebook’u przez młodą generację Brytyjczyków dochodzę do wniosku, że nie ma elementów językowych, które mogłyby być zaklasyfikowane jako charakterystyczne tylko dla jednej płci. Jest oczywiście kilka cech, które są typowe dla kobiet. Wśród nich najbardziej widoczne są wykrzykniki, użycie X-ów lub słowo gorgeous (‘cudowny’). Jednakże, zarówno młode Brytyjki jak i młodzi Brytyjczycy, mają tendencję do dostosowywania stylu wypowiedzi do jej adresata i zmieniają swoje językowe zachowanie, gdy komunikują się z osobą przeciwnej płci. Podsumowaniem mojej analizy jest stwierdzenie, że zachowanie językowe w dużej mierze zależy od kontekstu i medium komunikacji. Ponadto komunikacja on-line umożliwia do pewnego stopnia równość między płciami, sprawiając, że zidentyfikowanie czy użytkownik jest kobietą, czy mężczyzną jest trudne.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.contributor.advisorDąbrowska, Marta - 127701 pl
dc.contributor.authorBiel, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerSzpila, Grzegorz - 132256 pl
dc.contributor.reviewerDąbrowska, Marta - 127701 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T21:20:30Z
dc.date.available2020-07-24T21:20:30Z
dc.date.submitted2013-10-21pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-82975-141396pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192462
dc.languageengpl
dc.subject.engender, politeness, compliments, CMC, Facebookpl
dc.subject.plpłeć, grzeczność, komplementy, CMC, FAcebookpl
dc.titleAN ANALYSIS OF COMPLIMENTING BEHAVIOUR OF BRITISH STUDENTS ON FACEBOOK WITH RESPECT TO GENDERpl
dc.title.alternativeANALIZA SPOSOBÓW KOMPLEMENTOWANIA PRZEZ BRYTYJSKICH STUDENTÓW NA FACEBOOK'U Z UWZGLĘDNIENIEM PŁCIpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of my thesis has been to demonstrate how women’s and men’s complimenting behaviour differ on Facebook. I discuss the main approaches connected with language and gender and I focus on the main disparities between women and men in terms of language they use. In order to introduce the reader with the complimenting behaviour of women and men, I concentrate on linguistic politeness. I show the main theories connected with this realm and I aim to show how power relations influence the degree to which one acts politely. Having discussed the theory and the main studies connected with language, gender and politeness, I examine the compliments posted by British students on Facebook in terms of vocabulary, syntactic structures, compliment topic and compliment responses. On the basis of the analysis of the compliments produced by the young generation of Brits on Facebook, I conclude that there are no linguistic items which can be classified as sex-exclusive. There are some features which are more characteristic of women. Among them, exclamations, the use of Xs or the word gorgeous can be classified as comprising female language. However, both young British women and men tend to accommodate and they change their linguistic behaviour while interacting with the opposite sex. I conclude my analysis, by claiming that linguistic behaviour is to a large extent dependent on the context and on the medium of communication. Moreover, on-line communication enhance gender-equality to some degree and it is difficult to recognize whether a user is a woman or a man.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest zaprezentowanie różnic w sposobie komplementowania pomiędzy kobietami i mężczyznami na portalu społecznościowym Facebook. W mym wywodzie przedstawiam główne aspekty zjawiska związane z kategoriami języka i płci, skupiając się na różnicach pomiędzy językiem kobiet i mężczyzn. Aby wprowadzić czytelnika w sposoby komplementowania charakterystyczne dla obojga płci, analizuję kwestię grzeczności językowej. Ukazuję główne teorie związane z tą dziedziną i próbuję wyjaśnić jak relacje oparte na sile i władzy wpływają na grzecznościowy poziom wypowiedzi. Po przedyskutowaniu teorii i głównych badań związanych z językiem, płcią i grzecznością, analizuję komplementy formułowane przez brytyjskich studentów na Facebook’u pod względem słownictwa, struktur syntaktycznych, tematu komplementu oraz odpowiedzi na komplement, Na podstawie analizy pochlebstw zamieszczanych na Facebook’u przez młodą generację Brytyjczyków dochodzę do wniosku, że nie ma elementów językowych, które mogłyby być zaklasyfikowane jako charakterystyczne tylko dla jednej płci. Jest oczywiście kilka cech, które są typowe dla kobiet. Wśród nich najbardziej widoczne są wykrzykniki, użycie X-ów lub słowo gorgeous (‘cudowny’). Jednakże, zarówno młode Brytyjki jak i młodzi Brytyjczycy, mają tendencję do dostosowywania stylu wypowiedzi do jej adresata i zmieniają swoje językowe zachowanie, gdy komunikują się z osobą przeciwnej płci. Podsumowaniem mojej analizy jest stwierdzenie, że zachowanie językowe w dużej mierze zależy od kontekstu i medium komunikacji. Ponadto komunikacja on-line umożliwia do pewnego stopnia równość między płciami, sprawiając, że zidentyfikowanie czy użytkownik jest kobietą, czy mężczyzną jest trudne.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.contributor.advisorpl
Dąbrowska, Marta - 127701
dc.contributor.authorpl
Biel, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Szpila, Grzegorz - 132256
dc.contributor.reviewerpl
Dąbrowska, Marta - 127701
dc.date.accessioned
2020-07-24T21:20:30Z
dc.date.available
2020-07-24T21:20:30Z
dc.date.submittedpl
2013-10-21
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-82975-141396
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192462
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
gender, politeness, compliments, CMC, Facebook
dc.subject.plpl
płeć, grzeczność, komplementy, CMC, FAcebook
dc.titlepl
AN ANALYSIS OF COMPLIMENTING BEHAVIOUR OF BRITISH STUDENTS ON FACEBOOK WITH RESPECT TO GENDER
dc.title.alternativepl
ANALIZA SPOSOBÓW KOMPLEMENTOWANIA PRZEZ BRYTYJSKICH STUDENTÓW NA FACEBOOK'U Z UWZGLĘDNIENIEM PŁCI
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Wroclaw
3
Boardman
2
Dubai
2
Dublin
2
Wachock
2
Drezdenko
1
Erfurt
1
Pistoia
1
Warsaw
1
Wiązowna
1

No access

No Thumbnail Available