The impact of corporate social responsibility (CSR) on job attractiveness, employee commitment and employee retention. An example of Ghana

master
dc.abstract.enThis thesis presents an evaluation of the impact of Corporate Social Responsibility (CSR) on employees' attraction to a job, their commitment, and retention in Ghana. The study focuses on five companies heavy on CSR and operating in different industries. The research adopts a quantitative approach, to sample 160 employees from these companies.In addition to primary data collection, the study incorporates secondary data in the form of reports and publications from media houses and the companies' news pages. The analysis reveals that the most common priority focus areas for CSR practices among the sampled organizations are education and health. The findings indicate a positive relationship between internal CSR and employee retention, affirming that internal CSR practices positively influence employees' decision to stay with the organization. Similarly, the study reveals a positive relationship between CSR and employee commitment, implying that CSR initiatives enhance employees' dedication to their work. Moreover, the research demonstrates a positive relationship between CSR and job attractiveness. The study also reveals that CSR practices and employee perception do not vary significantly based on the industry of the company.The findings provide valuable insights and highlight the importance of both internal and external CSR initiatives in fostering positive employee outcomes. These findings have practical implications for organizations in Ghana and contribute to the existing body of knowledge on CSR and its effects on employee behavior and organizational success.pl
dc.abstract.plTa praca magisterska prezentuje ocenę wpływu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CSR) na atrakcyjność pracy, zaangażowanie pracowników i retencję w Ghanie. Badanie skupia się na pięciu firmach, które aktywnie prowadzą działania CSR w różnych branżach. Badanie przyjmuje podejście ilościowe i obejmuje próbkę 160 pracowników tych firm.Oprócz zbierania pierwotnych danych, badanie uwzględnia dane wtórne w postaci raportów i publikacji mediów oraz stron informacyjnych firm. Analiza wykazuje, że najczęstszymi obszarami priorytetowymi działań CSR w badanych organizacjach są edukacja i zdrowie.Wnioski wskazują na pozytywną zależność między wewnętrznym CSR a retencją pracowników, potwierdzając, że wewnętrzne działania CSR pozytywnie wpływają na decyzję pracowników o pozostaniu w organizacji. Podobnie badanie ujawnia pozytywny związek między CSR a zaangażowaniem pracowników, co oznacza, że inicjatywy CSR wzmacniają oddanie pracowników wobec pracy. Ponadto badanie wykazuje pozytywny związek między CSR a atrakcyjnością pracy. Badanie ujawnia również, że praktyki CSR i postrzeganie pracowników nie różnią się istotnie w zależności od branży firmy.Wnioski dostarczają cennych spostrzeżeń i podkreślają znaczenie zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych inicjatyw CSR dla osiągnięcia pozytywnych rezultatów pracowniczych. Te wnioski mają praktyczne implikacje dla organizacji w Ghanie i przyczyniają się do istniejącego dorobku wiedzy na temat CSR i jego wpływu na zachowanie pracowników oraz sukces organizacyjny.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorFryzeł, Barbara - 102870 pl
dc.contributor.authorYeboah, Joycelyn Ewura Esipl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.reviewerFryzeł, Barbara - 102870 pl
dc.date.accessioned2023-07-06T22:02:08Z
dc.date.available2023-07-06T22:02:08Z
dc.date.submitted2023-07-06pl
dc.fieldofstudyBusiness and Finance Managementpl
dc.identifier.apddiploma-165616-299996pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314549
dc.languageengpl
dc.subject.enAttraction, Corporate Social Responsibility, Commitment Perception, Retention.pl
dc.subject.plAtrakcyjność, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, Postrzeganie, Zaangażowanie, Zatrzymanie.pl
dc.titleThe impact of corporate social responsibility (CSR) on job attractiveness, employee commitment and employee retention. An example of Ghanapl
dc.title.alternativeWpływ społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CSR) na atrakcyjność pracy, zaangażowanie pracowników i retencję pracowników. Na przykładzie Ghany.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis presents an evaluation of the impact of Corporate Social Responsibility (CSR) on employees' attraction to a job, their commitment, and retention in Ghana. The study focuses on five companies heavy on CSR and operating in different industries. The research adopts a quantitative approach, to sample 160 employees from these companies.In addition to primary data collection, the study incorporates secondary data in the form of reports and publications from media houses and the companies' news pages. The analysis reveals that the most common priority focus areas for CSR practices among the sampled organizations are education and health. The findings indicate a positive relationship between internal CSR and employee retention, affirming that internal CSR practices positively influence employees' decision to stay with the organization. Similarly, the study reveals a positive relationship between CSR and employee commitment, implying that CSR initiatives enhance employees' dedication to their work. Moreover, the research demonstrates a positive relationship between CSR and job attractiveness. The study also reveals that CSR practices and employee perception do not vary significantly based on the industry of the company.The findings provide valuable insights and highlight the importance of both internal and external CSR initiatives in fostering positive employee outcomes. These findings have practical implications for organizations in Ghana and contribute to the existing body of knowledge on CSR and its effects on employee behavior and organizational success.
dc.abstract.plpl
Ta praca magisterska prezentuje ocenę wpływu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CSR) na atrakcyjność pracy, zaangażowanie pracowników i retencję w Ghanie. Badanie skupia się na pięciu firmach, które aktywnie prowadzą działania CSR w różnych branżach. Badanie przyjmuje podejście ilościowe i obejmuje próbkę 160 pracowników tych firm.Oprócz zbierania pierwotnych danych, badanie uwzględnia dane wtórne w postaci raportów i publikacji mediów oraz stron informacyjnych firm. Analiza wykazuje, że najczęstszymi obszarami priorytetowymi działań CSR w badanych organizacjach są edukacja i zdrowie.Wnioski wskazują na pozytywną zależność między wewnętrznym CSR a retencją pracowników, potwierdzając, że wewnętrzne działania CSR pozytywnie wpływają na decyzję pracowników o pozostaniu w organizacji. Podobnie badanie ujawnia pozytywny związek między CSR a zaangażowaniem pracowników, co oznacza, że inicjatywy CSR wzmacniają oddanie pracowników wobec pracy. Ponadto badanie wykazuje pozytywny związek między CSR a atrakcyjnością pracy. Badanie ujawnia również, że praktyki CSR i postrzeganie pracowników nie różnią się istotnie w zależności od branży firmy.Wnioski dostarczają cennych spostrzeżeń i podkreślają znaczenie zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych inicjatyw CSR dla osiągnięcia pozytywnych rezultatów pracowniczych. Te wnioski mają praktyczne implikacje dla organizacji w Ghanie i przyczyniają się do istniejącego dorobku wiedzy na temat CSR i jego wpływu na zachowanie pracowników oraz sukces organizacyjny.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Fryzeł, Barbara - 102870
dc.contributor.authorpl
Yeboah, Joycelyn Ewura Esi
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.reviewerpl
Fryzeł, Barbara - 102870
dc.date.accessioned
2023-07-06T22:02:08Z
dc.date.available
2023-07-06T22:02:08Z
dc.date.submittedpl
2023-07-06
dc.fieldofstudypl
Business and Finance Management
dc.identifier.apdpl
diploma-165616-299996
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314549
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Attraction, Corporate Social Responsibility, Commitment Perception, Retention.
dc.subject.plpl
Atrakcyjność, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, Postrzeganie, Zaangażowanie, Zatrzymanie.
dc.titlepl
The impact of corporate social responsibility (CSR) on job attractiveness, employee commitment and employee retention. An example of Ghana
dc.title.alternativepl
Wpływ społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (CSR) na atrakcyjność pracy, zaangażowanie pracowników i retencję pracowników. Na przykładzie Ghany.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
51
Views per month
Views per city
Taichung
6
Cabanatuan City
3
Cagayan de Oro
3
Accra
2
Hagen
2
Kuala Lumpur
2
Quezon City
2
Sukkur
2
Vilnius
2
Warsaw
2

No access

No Thumbnail Available
Collections