Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Istota motywacji do pracy w różnych grupach pokoleniowych
The essence of motivation to work in different generational groups
Czynniki demotywujące, motywacja, motywatory, system motywacyjny, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z, zarządzanie.
Demotivating factors, generation X, generation Y, generation Z, management, motivation, motivating system, motivators.
W niniejszej pracy magisterskiej została przedstawiona w różnych formach motywacja do pracy w różnych grupach pokoleniowych. Ankieta, która posłużyła do przeprowadzenia badania, co najbardziej motywuje pokolenie X, pokolenie Y oraz pokolenie Z do pracy, składała się z pytań zamkniętych umożliwiające odpowiedź spośród listy podanych. Nie ma reguły, że dane pokolenie jest motywowane do pracy przez dany czynnik. 77% ankietowanych zgodnie przyznało, że to rzeczy materialne bardziej motywują ich do pracy. 31% udzielonych odpowiedzi stanowi, że wysokość wynagrodzenia jest z tych rzeczy najważniejsza. Natomiast 30% za motywującą uznaje dobrą atmosferę w miejscu pracy. Każdy człowiek jest inny, dlatego dobór czynników motywacyjnych powinno być indywidualną kwestią uzgadnianą z przełożonym. Sprawna komunikacja, określenie swoich potrzeb oraz dobre relacje między pracownikiem a przełożonym sprawią, że system motywacyjny będzie idealnie dopasowany do konkretnej osoby. Przyniesie to tylko same korzyści zarówno dla pracownika, jak i dla zarządzającego. Pomocami naukowymi w napisaniu pracy i zanalizowaniu wyników badań posłużyły liczne opracowania książkowe oraz strony internetowe, które opisywały typowe zachowania osób z pokolenia X, Y i Z w miejscu pracy.
In this master thesis was presented motivation to work in different forms in different generations groups. A survey, which was used to conduct the study about the most motivating things for generation X, generation Y and generation Z, was consists of closed questions that allow a response from the list given. Here’s no rules that one generation is motivated by one factor. 77% respondents said that material things are more motivating to work. 31% given responses provided that the amount of renumeration is the most important from these things. Moreover 30% responses provided that the most motivating is good atmosphere in work place. Everyone is different, which is why the selection of motivating factors should be an individual matter to be agreed with the supervisor. Efficient comunication, determining your needs and good relations between employee and employer makes that motivating system will be perfect for right person. It will only bring benefits for both the employee and the manager. Scientific help in writing a thesis and analyzing the results of the research were used in numerous book studies and websites that described typical behaviors of people from the X, Y and Z generation in the workplace.
| dc.abstract.en | In this master thesis was presented motivation to work in different forms in different generations groups. A survey, which was used to conduct the study about the most motivating things for generation X, generation Y and generation Z, was consists of closed questions that allow a response from the list given. Here’s no rules that one generation is motivated by one factor. 77% respondents said that material things are more motivating to work. 31% given responses provided that the amount of renumeration is the most important from these things. Moreover 30% responses provided that the most motivating is good atmosphere in work place. Everyone is different, which is why the selection of motivating factors should be an individual matter to be agreed with the supervisor. Efficient comunication, determining your needs and good relations between employee and employer makes that motivating system will be perfect for right person. It will only bring benefits for both the employee and the manager. Scientific help in writing a thesis and analyzing the results of the research were used in numerous book studies and websites that described typical behaviors of people from the X, Y and Z generation in the workplace. | pl |
| dc.abstract.pl | W niniejszej pracy magisterskiej została przedstawiona w różnych formach motywacja do pracy w różnych grupach pokoleniowych. Ankieta, która posłużyła do przeprowadzenia badania, co najbardziej motywuje pokolenie X, pokolenie Y oraz pokolenie Z do pracy, składała się z pytań zamkniętych umożliwiające odpowiedź spośród listy podanych. Nie ma reguły, że dane pokolenie jest motywowane do pracy przez dany czynnik. 77% ankietowanych zgodnie przyznało, że to rzeczy materialne bardziej motywują ich do pracy. 31% udzielonych odpowiedzi stanowi, że wysokość wynagrodzenia jest z tych rzeczy najważniejsza. Natomiast 30% za motywującą uznaje dobrą atmosferę w miejscu pracy. Każdy człowiek jest inny, dlatego dobór czynników motywacyjnych powinno być indywidualną kwestią uzgadnianą z przełożonym. Sprawna komunikacja, określenie swoich potrzeb oraz dobre relacje między pracownikiem a przełożonym sprawią, że system motywacyjny będzie idealnie dopasowany do konkretnej osoby. Przyniesie to tylko same korzyści zarówno dla pracownika, jak i dla zarządzającego. Pomocami naukowymi w napisaniu pracy i zanalizowaniu wyników badań posłużyły liczne opracowania książkowe oraz strony internetowe, które opisywały typowe zachowania osób z pokolenia X, Y i Z w miejscu pracy. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
| dc.contributor.author | Pawłowska, Weronika | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
| dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-27T15:17:48Z | |
| dc.date.available | 2020-07-27T15:17:48Z | |
| dc.date.submitted | 2018-07-04 | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-122700-231579 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227125 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | Demotivating factors, generation X, generation Y, generation Z, management, motivation, motivating system, motivators. | pl |
| dc.subject.pl | Czynniki demotywujące, motywacja, motywatory, system motywacyjny, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z, zarządzanie. | pl |
| dc.title | Istota motywacji do pracy w różnych grupach pokoleniowych | pl |
| dc.title.alternative | The essence of motivation to work in different generational groups | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |