Istota motywacji do pracy w różnych grupach pokoleniowych

master
dc.abstract.enIn this master thesis was presented motivation to work in different forms in different generations groups. A survey, which was used to conduct the study about the most motivating things for generation X, generation Y and generation Z, was consists of closed questions that allow a response from the list given. Here’s no rules that one generation is motivated by one factor. 77% respondents said that material things are more motivating to work. 31% given responses provided that the amount of renumeration is the most important from these things. Moreover 30% responses provided that the most motivating is good atmosphere in work place. Everyone is different, which is why the selection of motivating factors should be an individual matter to be agreed with the supervisor. Efficient comunication, determining your needs and good relations between employee and employer makes that motivating system will be perfect for right person. It will only bring benefits for both the employee and the manager. Scientific help in writing a thesis and analyzing the results of the research were used in numerous book studies and websites that described typical behaviors of people from the X, Y and Z generation in the workplace.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy magisterskiej została przedstawiona w różnych formach motywacja do pracy w różnych grupach pokoleniowych. Ankieta, która posłużyła do przeprowadzenia badania, co najbardziej motywuje pokolenie X, pokolenie Y oraz pokolenie Z do pracy, składała się z pytań zamkniętych umożliwiające odpowiedź spośród listy podanych. Nie ma reguły, że dane pokolenie jest motywowane do pracy przez dany czynnik. 77% ankietowanych zgodnie przyznało, że to rzeczy materialne bardziej motywują ich do pracy. 31% udzielonych odpowiedzi stanowi, że wysokość wynagrodzenia jest z tych rzeczy najważniejsza. Natomiast 30% za motywującą uznaje dobrą atmosferę w miejscu pracy. Każdy człowiek jest inny, dlatego dobór czynników motywacyjnych powinno być indywidualną kwestią uzgadnianą z przełożonym. Sprawna komunikacja, określenie swoich potrzeb oraz dobre relacje między pracownikiem a przełożonym sprawią, że system motywacyjny będzie idealnie dopasowany do konkretnej osoby. Przyniesie to tylko same korzyści zarówno dla pracownika, jak i dla zarządzającego. Pomocami naukowymi w napisaniu pracy i zanalizowaniu wyników badań posłużyły liczne opracowania książkowe oraz strony internetowe, które opisywały typowe zachowania osób z pokolenia X, Y i Z w miejscu pracy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.authorPawłowska, Weronikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.reviewerBugdol, Marek - 127470 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T15:17:48Z
dc.date.available2020-07-27T15:17:48Z
dc.date.submitted2018-07-04pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-122700-231579pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227125
dc.languagepolpl
dc.subject.enDemotivating factors, generation X, generation Y, generation Z, management, motivation, motivating system, motivators.pl
dc.subject.plCzynniki demotywujące, motywacja, motywatory, system motywacyjny, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z, zarządzanie.pl
dc.titleIstota motywacji do pracy w różnych grupach pokoleniowychpl
dc.title.alternativeThe essence of motivation to work in different generational groupspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In this master thesis was presented motivation to work in different forms in different generations groups. A survey, which was used to conduct the study about the most motivating things for generation X, generation Y and generation Z, was consists of closed questions that allow a response from the list given. Here’s no rules that one generation is motivated by one factor. 77% respondents said that material things are more motivating to work. 31% given responses provided that the amount of renumeration is the most important from these things. Moreover 30% responses provided that the most motivating is good atmosphere in work place. Everyone is different, which is why the selection of motivating factors should be an individual matter to be agreed with the supervisor. Efficient comunication, determining your needs and good relations between employee and employer makes that motivating system will be perfect for right person. It will only bring benefits for both the employee and the manager. Scientific help in writing a thesis and analyzing the results of the research were used in numerous book studies and websites that described typical behaviors of people from the X, Y and Z generation in the workplace.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy magisterskiej została przedstawiona w różnych formach motywacja do pracy w różnych grupach pokoleniowych. Ankieta, która posłużyła do przeprowadzenia badania, co najbardziej motywuje pokolenie X, pokolenie Y oraz pokolenie Z do pracy, składała się z pytań zamkniętych umożliwiające odpowiedź spośród listy podanych. Nie ma reguły, że dane pokolenie jest motywowane do pracy przez dany czynnik. 77% ankietowanych zgodnie przyznało, że to rzeczy materialne bardziej motywują ich do pracy. 31% udzielonych odpowiedzi stanowi, że wysokość wynagrodzenia jest z tych rzeczy najważniejsza. Natomiast 30% za motywującą uznaje dobrą atmosferę w miejscu pracy. Każdy człowiek jest inny, dlatego dobór czynników motywacyjnych powinno być indywidualną kwestią uzgadnianą z przełożonym. Sprawna komunikacja, określenie swoich potrzeb oraz dobre relacje między pracownikiem a przełożonym sprawią, że system motywacyjny będzie idealnie dopasowany do konkretnej osoby. Przyniesie to tylko same korzyści zarówno dla pracownika, jak i dla zarządzającego. Pomocami naukowymi w napisaniu pracy i zanalizowaniu wyników badań posłużyły liczne opracowania książkowe oraz strony internetowe, które opisywały typowe zachowania osób z pokolenia X, Y i Z w miejscu pracy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.authorpl
Pawłowska, Weronika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.reviewerpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.date.accessioned
2020-07-27T15:17:48Z
dc.date.available
2020-07-27T15:17:48Z
dc.date.submittedpl
2018-07-04
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-122700-231579
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227125
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Demotivating factors, generation X, generation Y, generation Z, management, motivation, motivating system, motivators.
dc.subject.plpl
Czynniki demotywujące, motywacja, motywatory, system motywacyjny, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z, zarządzanie.
dc.titlepl
Istota motywacji do pracy w różnych grupach pokoleniowych
dc.title.alternativepl
The essence of motivation to work in different generational groups
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
333
Views per month
Views per city
Warsaw
60
Krakow
35
Poznan
26
Wroclaw
23
Gdansk
10
Krzemieniewo
8
Ełk
6
Sosnowiec
6
Katowice
5
Szczecin
5

No access

No Thumbnail Available