STRATEGIA MARKI RESERVED NA RYNKACH MIĘDZYNARODOWYCH

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the work is to systematize the knowledge about the implementation of the brand strategy outside the home country in the fashion industry of the Polish brand Reserved. The case study research has shown that Reserved mainly uses three strategies on the international markets: positioning based on the advantages that the client has, based on the characteristics of the intangible product and the relationship to the famous celebrity/star. The brand implements strategies by creating a good brand image, trying to conduct thoughtful marketing activities. It recognizes the power of social networks and interactive communication with customers, has a high level of social responsibility, and improves the image working with famous celebrities.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest systematyzacja wiedzy dotyczącej realizowania strategii marki poza granicami kraju macierzystego w branży modowej przez polską markę Reserved. Przeprowadzone studium przypadku pokazało, że marka Reserved głównie korzysta z trzech strategii na rynkach międzynarodowych: pozycjonowaniu na podstawie korzyści oferowanych klientowi, na podstawie cech niematerialnych produktu oraz w relacji do znanej osobistości/gwiazdy. Marka realizuje strategie poprzez budowę dobrego wizerunku marki, stara się prowadzić przemyślane działania marketingowe. Uznaje siłę mediów społecznościowych i interaktywnej komunikacji z klientami, ma wysoki poziom społecznej odpowiedzialności oraz poprawia wizerunek współpracując z uznanymi osobistościami.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorBudaievska, Polinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T17:54:55Z
dc.date.available2020-07-27T17:54:55Z
dc.date.submitted2018-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-125289-214833pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229519
dc.languagepolpl
dc.subject.eninternational marketing – clothing brands – brand positioning– apparel markets – brand strategiespl
dc.subject.plmarketing międzynarodowy – marki odzieżowe – pozycjonowanie marki rynki modowe – strategie markipl
dc.titleSTRATEGIA MARKI RESERVED NA RYNKACH MIĘDZYNARODOWYCHpl
dc.title.alternativeTHE STRATEGY OF THE BRAND RESERVED ON THE INTERNATIONAL MARKETSpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the work is to systematize the knowledge about the implementation of the brand strategy outside the home country in the fashion industry of the Polish brand Reserved. The case study research has shown that Reserved mainly uses three strategies on the international markets: positioning based on the advantages that the client has, based on the characteristics of the intangible product and the relationship to the famous celebrity/star. The brand implements strategies by creating a good brand image, trying to conduct thoughtful marketing activities. It recognizes the power of social networks and interactive communication with customers, has a high level of social responsibility, and improves the image working with famous celebrities.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest systematyzacja wiedzy dotyczącej realizowania strategii marki poza granicami kraju macierzystego w branży modowej przez polską markę Reserved. Przeprowadzone studium przypadku pokazało, że marka Reserved głównie korzysta z trzech strategii na rynkach międzynarodowych: pozycjonowaniu na podstawie korzyści oferowanych klientowi, na podstawie cech niematerialnych produktu oraz w relacji do znanej osobistości/gwiazdy. Marka realizuje strategie poprzez budowę dobrego wizerunku marki, stara się prowadzić przemyślane działania marketingowe. Uznaje siłę mediów społecznościowych i interaktywnej komunikacji z klientami, ma wysoki poziom społecznej odpowiedzialności oraz poprawia wizerunek współpracując z uznanymi osobistościami.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Budaievska, Polina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.date.accessioned
2020-07-27T17:54:55Z
dc.date.available
2020-07-27T17:54:55Z
dc.date.submittedpl
2018-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-125289-214833
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229519
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
international marketing – clothing brands – brand positioning– apparel markets – brand strategies
dc.subject.plpl
marketing międzynarodowy – marki odzieżowe – pozycjonowanie marki rynki modowe – strategie marki
dc.titlepl
STRATEGIA MARKI RESERVED NA RYNKACH MIĘDZYNARODOWYCH
dc.title.alternativepl
THE STRATEGY OF THE BRAND RESERVED ON THE INTERNATIONAL MARKETS
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
290
Views per month
Views per city
Warsaw
78
Krakow
32
Wroclaw
25
Lodz
14
Katowice
12
Gdansk
11
Bydgoszcz
9
Poznan
7
Szczecin
7
Gdynia
6

No access

No Thumbnail Available