Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy Biznes Polska

master
dc.abstract.enThe aim of the thesis is to present theoretical base of shaping development strategy of contemporary organizations and to conduct analysis and assessment of present-day situation of Grupa Biznes Polska including indication of its development directions. The entire discourse consists of four chapters. The first chapter presents theoretical view on the study. The second chapter includes the concept of research, analysis of the IT industry, description of the organization structure and assessment of the financial condition of the company. In the third chapter there is the strategic analysis of Grupa Biznes Polska conducted by the use of Porter’s Five Forces analysis, scenario analysis, strategic balance, evaluation of sector’s attractiveness and analysis of key factors of success. The fourth chapter contains the diagnosis and evaluation of the implementation strategy of Grupa Biznes Polska. The research was conducted with the use of interviews, review of documentation and observation. The thesis was based on documents sourced from the Grupa Biznes Polska, company’s websites, articles about the company, internet forums and literature related to the strategic management, both to theory and practice of the companies.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie teoretycznych podstaw kształtowania strategii rozwoju współczesnych organizacji oraz przeprowadzenie na tym tle analizy i oceny aktualnej sytuacji strategicznej badanego podmiotu Grupy Biznes Polska wraz ze wskazaniem kierunków jego rozwoju. Całość pracy składa się z czterech części. Rozdział pierwszy przedstawia teoretyczne ujęcie zakresu badań. Rozdział drugi przedstawia koncepcję badań, analizę branży IT, opis struktury organizacyjnej oraz ocenę kondycji finansowej firmy. Rozdział trzeci jest analizą strategiczną Grupy Biznes Polska wykonaną z użyciem metod: analizy „5 sił” M.E. Portera, metody scenariuszowej, bilansu strategicznego, punktowej oceny atrakcyjności sektora, analizy kluczowych czynników sukcesu. Rozdział czwarty to diagnoza i ocena realizacji strategii Grupy Biznes Polska. Badania zostały przeprowadzone za pomocą metody wywiadu, metody badań dokumentów oraz metodą obserwacyjną. Praca powstała w oparciu o dokumenty wewnętrzne pochodzące z Grupy Biznes Polska, strony internetowe należące do przedsiębiorstwa, artykuły branżowe dotyczące firmy, treści publikowane na forach internetowych, jak również literaturę przedmiotu, odnoszącą się do zarządzania strategicznego, zarówno do teorii jak i praktyki przedsiębiorstw.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.authorZalewska, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T14:28:29Z
dc.date.available2020-07-26T14:28:29Z
dc.date.submitted2015-07-02pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie własnością intelektualną i doradztwo gospodarczepl
dc.identifier.apddiploma-97478-177468pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/204873
dc.languagepolpl
dc.subject.enstrategy management – strategy management process – development strategy – strategy implementationpl
dc.subject.plzarządzanie strategiczne - proces zarządzania strategicznego - strategia rozwoju – implementacja strategiipl
dc.titleStrategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy Biznes Polskapl
dc.title.alternativeBusiness strategy on the example of Grupa Biznes Polskapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the thesis is to present theoretical base of shaping development strategy of contemporary organizations and to conduct analysis and assessment of present-day situation of Grupa Biznes Polska including indication of its development directions. The entire discourse consists of four chapters. The first chapter presents theoretical view on the study. The second chapter includes the concept of research, analysis of the IT industry, description of the organization structure and assessment of the financial condition of the company. In the third chapter there is the strategic analysis of Grupa Biznes Polska conducted by the use of Porter’s Five Forces analysis, scenario analysis, strategic balance, evaluation of sector’s attractiveness and analysis of key factors of success. The fourth chapter contains the diagnosis and evaluation of the implementation strategy of Grupa Biznes Polska. The research was conducted with the use of interviews, review of documentation and observation. The thesis was based on documents sourced from the Grupa Biznes Polska, company’s websites, articles about the company, internet forums and literature related to the strategic management, both to theory and practice of the companies.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie teoretycznych podstaw kształtowania strategii rozwoju współczesnych organizacji oraz przeprowadzenie na tym tle analizy i oceny aktualnej sytuacji strategicznej badanego podmiotu Grupy Biznes Polska wraz ze wskazaniem kierunków jego rozwoju. Całość pracy składa się z czterech części. Rozdział pierwszy przedstawia teoretyczne ujęcie zakresu badań. Rozdział drugi przedstawia koncepcję badań, analizę branży IT, opis struktury organizacyjnej oraz ocenę kondycji finansowej firmy. Rozdział trzeci jest analizą strategiczną Grupy Biznes Polska wykonaną z użyciem metod: analizy „5 sił” M.E. Portera, metody scenariuszowej, bilansu strategicznego, punktowej oceny atrakcyjności sektora, analizy kluczowych czynników sukcesu. Rozdział czwarty to diagnoza i ocena realizacji strategii Grupy Biznes Polska. Badania zostały przeprowadzone za pomocą metody wywiadu, metody badań dokumentów oraz metodą obserwacyjną. Praca powstała w oparciu o dokumenty wewnętrzne pochodzące z Grupy Biznes Polska, strony internetowe należące do przedsiębiorstwa, artykuły branżowe dotyczące firmy, treści publikowane na forach internetowych, jak również literaturę przedmiotu, odnoszącą się do zarządzania strategicznego, zarówno do teorii jak i praktyki przedsiębiorstw.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.authorpl
Zalewska, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.date.accessioned
2020-07-26T14:28:29Z
dc.date.available
2020-07-26T14:28:29Z
dc.date.submittedpl
2015-07-02
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie własnością intelektualną i doradztwo gospodarcze
dc.identifier.apdpl
diploma-97478-177468
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/204873
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
strategy management – strategy management process – development strategy – strategy implementation
dc.subject.plpl
zarządzanie strategiczne - proces zarządzania strategicznego - strategia rozwoju – implementacja strategii
dc.titlepl
Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy Biznes Polska
dc.title.alternativepl
Business strategy on the example of Grupa Biznes Polska
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available