Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy Biznes Polska
Business strategy on the example of Grupa Biznes Polska
zarządzanie strategiczne - proces zarządzania strategicznego - strategia rozwoju – implementacja strategii
strategy management – strategy management process – development strategy – strategy implementation
Celem pracy jest przedstawienie teoretycznych podstaw kształtowania strategii rozwoju współczesnych organizacji oraz przeprowadzenie na tym tle analizy i oceny aktualnej sytuacji strategicznej badanego podmiotu Grupy Biznes Polska wraz ze wskazaniem kierunków jego rozwoju. Całość pracy składa się z czterech części. Rozdział pierwszy przedstawia teoretyczne ujęcie zakresu badań. Rozdział drugi przedstawia koncepcję badań, analizę branży IT, opis struktury organizacyjnej oraz ocenę kondycji finansowej firmy. Rozdział trzeci jest analizą strategiczną Grupy Biznes Polska wykonaną z użyciem metod: analizy „5 sił” M.E. Portera, metody scenariuszowej, bilansu strategicznego, punktowej oceny atrakcyjności sektora, analizy kluczowych czynników sukcesu. Rozdział czwarty to diagnoza i ocena realizacji strategii Grupy Biznes Polska. Badania zostały przeprowadzone za pomocą metody wywiadu, metody badań dokumentów oraz metodą obserwacyjną. Praca powstała w oparciu o dokumenty wewnętrzne pochodzące z Grupy Biznes Polska, strony internetowe należące do przedsiębiorstwa, artykuły branżowe dotyczące firmy, treści publikowane na forach internetowych, jak również literaturę przedmiotu, odnoszącą się do zarządzania strategicznego, zarówno do teorii jak i praktyki przedsiębiorstw.
The aim of the thesis is to present theoretical base of shaping development strategy of contemporary organizations and to conduct analysis and assessment of present-day situation of Grupa Biznes Polska including indication of its development directions. The entire discourse consists of four chapters. The first chapter presents theoretical view on the study. The second chapter includes the concept of research, analysis of the IT industry, description of the organization structure and assessment of the financial condition of the company. In the third chapter there is the strategic analysis of Grupa Biznes Polska conducted by the use of Porter’s Five Forces analysis, scenario analysis, strategic balance, evaluation of sector’s attractiveness and analysis of key factors of success. The fourth chapter contains the diagnosis and evaluation of the implementation strategy of Grupa Biznes Polska. The research was conducted with the use of interviews, review of documentation and observation. The thesis was based on documents sourced from the Grupa Biznes Polska, company’s websites, articles about the company, internet forums and literature related to the strategic management, both to theory and practice of the companies.
dc.abstract.en | The aim of the thesis is to present theoretical base of shaping development strategy of contemporary organizations and to conduct analysis and assessment of present-day situation of Grupa Biznes Polska including indication of its development directions. The entire discourse consists of four chapters. The first chapter presents theoretical view on the study. The second chapter includes the concept of research, analysis of the IT industry, description of the organization structure and assessment of the financial condition of the company. In the third chapter there is the strategic analysis of Grupa Biznes Polska conducted by the use of Porter’s Five Forces analysis, scenario analysis, strategic balance, evaluation of sector’s attractiveness and analysis of key factors of success. The fourth chapter contains the diagnosis and evaluation of the implementation strategy of Grupa Biznes Polska. The research was conducted with the use of interviews, review of documentation and observation. The thesis was based on documents sourced from the Grupa Biznes Polska, company’s websites, articles about the company, internet forums and literature related to the strategic management, both to theory and practice of the companies. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest przedstawienie teoretycznych podstaw kształtowania strategii rozwoju współczesnych organizacji oraz przeprowadzenie na tym tle analizy i oceny aktualnej sytuacji strategicznej badanego podmiotu Grupy Biznes Polska wraz ze wskazaniem kierunków jego rozwoju. Całość pracy składa się z czterech części. Rozdział pierwszy przedstawia teoretyczne ujęcie zakresu badań. Rozdział drugi przedstawia koncepcję badań, analizę branży IT, opis struktury organizacyjnej oraz ocenę kondycji finansowej firmy. Rozdział trzeci jest analizą strategiczną Grupy Biznes Polska wykonaną z użyciem metod: analizy „5 sił” M.E. Portera, metody scenariuszowej, bilansu strategicznego, punktowej oceny atrakcyjności sektora, analizy kluczowych czynników sukcesu. Rozdział czwarty to diagnoza i ocena realizacji strategii Grupy Biznes Polska. Badania zostały przeprowadzone za pomocą metody wywiadu, metody badań dokumentów oraz metodą obserwacyjną. Praca powstała w oparciu o dokumenty wewnętrzne pochodzące z Grupy Biznes Polska, strony internetowe należące do przedsiębiorstwa, artykuły branżowe dotyczące firmy, treści publikowane na forach internetowych, jak również literaturę przedmiotu, odnoszącą się do zarządzania strategicznego, zarówno do teorii jak i praktyki przedsiębiorstw. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812 | pl |
dc.contributor.author | Zalewska, Marta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.reviewer | Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T14:28:29Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T14:28:29Z | |
dc.date.submitted | 2015-07-02 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie własnością intelektualną i doradztwo gospodarcze | pl |
dc.identifier.apd | diploma-97478-177468 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/204873 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | strategy management – strategy management process – development strategy – strategy implementation | pl |
dc.subject.pl | zarządzanie strategiczne - proces zarządzania strategicznego - strategia rozwoju – implementacja strategii | pl |
dc.title | Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy Biznes Polska | pl |
dc.title.alternative | Business strategy on the example of Grupa Biznes Polska | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |