Nowe strategie rozwoju przedsiębiorstw w obrębie branży hotelarskiej w Polsce.

licenciate
dc.abstract.enBachelor's thesis entitled "New strategies for the development of enterprises within the hotel industry in Poland" deals with the subject of strategic management in the enterprise and legal regulations when concluding commercial contracts. The key aspect in the development of the organization with the use of new strategies is cooperation with other synergetic business entities in the hotel industry and the ability of entrepreneurs to diversify their investment portfolio. The following BA thesis consists of three chapters. The first is devoted to the essence of strategic management and business models in a company in the hotel industry in Poland. The second refers to legal regulations within the framework of cooperation between two economic entities. In addition, the final third chapter is a case study based research paper. The tools supporting research work are financial statements with balance sheets, profit and loss accounts, cash flow statements in reporting terms, changes in capital and tax notes in 2020-2021.The aim of the research work described in the last chapter is to show three different business models in relation to the profitability of running a business in the hotel industry of each of them. Three directional hypotheses were put forward to determine whether the company's profile is important for the profitability of running a business in the hotel industry in Poland. Literature in the field of strategic management, business models, economic law, hotel industry was used to write the thesis.pl
dc.abstract.plPraca licencjacka po tytułem: „Nowe strategie rozwoju przedsiębiorstw w obrębie branży hotelarskiej w Polsce” podejmuje tematykę zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie oraz regulacji prawnych przy zawieraniu umów handlowych. Kluczowym aspektem w rozwoju organizacji z zastosowaniem nowych strategii jest kooperacja z innymi podmiotami gospodarczymi synergetycznymi, co do branży hotelarskiej oraz umiejętność dywersyfikowania portfela inwestycyjnego przez przedsiębiorców. Poniższa praca licencjacka składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest istocie zarządzania strategicznego oraz modelom biznesowym w przedsiębiorstwie w branży hotelarskiej w Polsce. Drugi odnosi się do regulacji prawnych w ramach współpracy dwóch podmiotów gospodarczych. Ponadto, ostatni trzeci rozdział jest pracą badawczą opartą na studium przypadku. Narzędziami wspierającymi pracę badawczą są sprawozdania finansowe wraz z bilansami, rachunkami zysków i strat, rachunkami przepływów pieniężnych w ujęciu sprawozdawczym, zmian w kapitale oraz not podatkowych w latach 2020-2021.Celem pracy badawczej opisanej w ostatnim rozdziale jest ukazanie trzech różnych modeli biznesowych w odniesieniu do opłacalności prowadzenia biznesu w branży hotelarskiej każdego z nich. Postawiono trzy hipotezy kierunkowe, aby stwierdzić czy profil przedsiębiorstwa ma znaczenie, co do opłacalności prowadzenia biznesu w branży hotelarskiej w Polsce.Do napisanie pracy wykorzystano literaturę z zakresu zarządzania strategicznego, modeli biznesowych, prawa gospodarczego, hotelarstwa.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMania, Karolinapl
dc.contributor.authorKwiecień, Kingapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerMania, Karolinapl
dc.contributor.reviewerKuźniarska, Anetapl
dc.date.accessioned2023-07-13T21:32:51Z
dc.date.available2023-07-13T21:32:51Z
dc.date.submitted2023-07-13pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-157225-283811pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316189
dc.languagepolpl
dc.subject.enstrategic management - strategy - trade agreements - development - hotel industry - cooperation - profitability - enterprise - hotel marketpl
dc.subject.plzarządzanie strategiczne - strategia – umowy handlowe – rozwój – hotelarstwo – współpraca – opłacalność – przedsiębiorstwo – rynek hotelarskipl
dc.titleNowe strategie rozwoju przedsiębiorstw w obrębie branży hotelarskiej w Polsce.pl
dc.title.alternativeNew strategies for the development of enterprises within the hotel industry in Polandpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Bachelor's thesis entitled "New strategies for the development of enterprises within the hotel industry in Poland" deals with the subject of strategic management in the enterprise and legal regulations when concluding commercial contracts. The key aspect in the development of the organization with the use of new strategies is cooperation with other synergetic business entities in the hotel industry and the ability of entrepreneurs to diversify their investment portfolio. The following BA thesis consists of three chapters. The first is devoted to the essence of strategic management and business models in a company in the hotel industry in Poland. The second refers to legal regulations within the framework of cooperation between two economic entities. In addition, the final third chapter is a case study based research paper. The tools supporting research work are financial statements with balance sheets, profit and loss accounts, cash flow statements in reporting terms, changes in capital and tax notes in 2020-2021.The aim of the research work described in the last chapter is to show three different business models in relation to the profitability of running a business in the hotel industry of each of them. Three directional hypotheses were put forward to determine whether the company's profile is important for the profitability of running a business in the hotel industry in Poland. Literature in the field of strategic management, business models, economic law, hotel industry was used to write the thesis.
dc.abstract.plpl
Praca licencjacka po tytułem: „Nowe strategie rozwoju przedsiębiorstw w obrębie branży hotelarskiej w Polsce” podejmuje tematykę zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie oraz regulacji prawnych przy zawieraniu umów handlowych. Kluczowym aspektem w rozwoju organizacji z zastosowaniem nowych strategii jest kooperacja z innymi podmiotami gospodarczymi synergetycznymi, co do branży hotelarskiej oraz umiejętność dywersyfikowania portfela inwestycyjnego przez przedsiębiorców. Poniższa praca licencjacka składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest istocie zarządzania strategicznego oraz modelom biznesowym w przedsiębiorstwie w branży hotelarskiej w Polsce. Drugi odnosi się do regulacji prawnych w ramach współpracy dwóch podmiotów gospodarczych. Ponadto, ostatni trzeci rozdział jest pracą badawczą opartą na studium przypadku. Narzędziami wspierającymi pracę badawczą są sprawozdania finansowe wraz z bilansami, rachunkami zysków i strat, rachunkami przepływów pieniężnych w ujęciu sprawozdawczym, zmian w kapitale oraz not podatkowych w latach 2020-2021.Celem pracy badawczej opisanej w ostatnim rozdziale jest ukazanie trzech różnych modeli biznesowych w odniesieniu do opłacalności prowadzenia biznesu w branży hotelarskiej każdego z nich. Postawiono trzy hipotezy kierunkowe, aby stwierdzić czy profil przedsiębiorstwa ma znaczenie, co do opłacalności prowadzenia biznesu w branży hotelarskiej w Polsce.Do napisanie pracy wykorzystano literaturę z zakresu zarządzania strategicznego, modeli biznesowych, prawa gospodarczego, hotelarstwa.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Mania, Karolina
dc.contributor.authorpl
Kwiecień, Kinga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Mania, Karolina
dc.contributor.reviewerpl
Kuźniarska, Aneta
dc.date.accessioned
2023-07-13T21:32:51Z
dc.date.available
2023-07-13T21:32:51Z
dc.date.submittedpl
2023-07-13
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-157225-283811
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316189
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
strategic management - strategy - trade agreements - development - hotel industry - cooperation - profitability - enterprise - hotel market
dc.subject.plpl
zarządzanie strategiczne - strategia – umowy handlowe – rozwój – hotelarstwo – współpraca – opłacalność – przedsiębiorstwo – rynek hotelarski
dc.titlepl
Nowe strategie rozwoju przedsiębiorstw w obrębie branży hotelarskiej w Polsce.
dc.title.alternativepl
New strategies for the development of enterprises within the hotel industry in Poland
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available