Media społecznościowe w zarządzaniu organizacją non-profit na przykładzie AEGEE-Kraków

master
dc.abstract.enThe aim of the thesis is to show the use of social media in the management of a non-profit organization and to indicate the functions and areas that social media can perform in such organizations, which was shown on the example of the European Students’ Forum AEGEE-Kraków. The study used qualitative methods - case study analysis. Code categories obtained as a result of the analysis of social media content (Facebook, Instagram, Linkedin) and observation of participants in AEGEE-Kraków communication channels (Messenger, Slack) showed various functions and areas of application of social media in management, such as: knowledge management, resource management, participant management or marketing. Their usefulness has been noticed in particular in the area of project management. This work also indicates other benefits and problems with the use of social platforms in management, such as the interpenetration of private life with the activities of members in the organization. The assessment of the use of social media in the organization was presented using the SWOT analysis.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza wykorzystania mediów społecznościowych w zarządzaniu organizacją non-profit oraz wskazanie funkcji i obszarów jakie social media mogą pełnić w takich organizacjach, co pokazano na przykładzie Stowarzyszenia Europejskiego Forum Studentów AEGEE-Kraków. W badaniu zastosowano metody jakościowe – analizę opisu przypadku (case study). Kategorie kodów pozyskane w wyniku analizy treści mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, Linkedin) oraz obserwacji uczestników w kanałach komunikacji AEGEE-Kraków (Messenger, Slack) wykazały różnorodne funkcje i obszary zastosowania social mediów w zarządzaniu takie jak: zarządzanie wiedzą, zasobami, uczestnikami czy marketing. Ich użyteczność zauważono w szczególności w obszarze zarządzania projektami. W pracy wskazano również inne korzyści i problemy z wykorzystaniem platform społecznościowych w zarządzaniu takie jak przenikanie się życia prywatnego z działalnością członków w organizacji. Ocenę wykorzystania mediów społecznościowych w badanej organizacji przedstawiono za pomocą analizy SWOT.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorBartoszewicz, Michałpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2023-10-31T22:42:02Z
dc.date.available2023-10-31T22:42:02Z
dc.date.submitted2023-10-30pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-165234-260304pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322678
dc.languagepolpl
dc.subject.enSOCIAL MEDIA, NON-PROFIT ORGANIZATIONS, MANAGEMENTpl
dc.subject.plMEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE, ORGANIZACJE NON-PROFIT, ZARZĄDZANIEpl
dc.titleMedia społecznościowe w zarządzaniu organizacją non-profit na przykładzie AEGEE-Krakówpl
dc.title.alternativeSocial media in non-profit organization management on the example of AGEE-Krakówpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the thesis is to show the use of social media in the management of a non-profit organization and to indicate the functions and areas that social media can perform in such organizations, which was shown on the example of the European Students’ Forum AEGEE-Kraków. The study used qualitative methods - case study analysis. Code categories obtained as a result of the analysis of social media content (Facebook, Instagram, Linkedin) and observation of participants in AEGEE-Kraków communication channels (Messenger, Slack) showed various functions and areas of application of social media in management, such as: knowledge management, resource management, participant management or marketing. Their usefulness has been noticed in particular in the area of project management. This work also indicates other benefits and problems with the use of social platforms in management, such as the interpenetration of private life with the activities of members in the organization. The assessment of the use of social media in the organization was presented using the SWOT analysis.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest analiza wykorzystania mediów społecznościowych w zarządzaniu organizacją non-profit oraz wskazanie funkcji i obszarów jakie social media mogą pełnić w takich organizacjach, co pokazano na przykładzie Stowarzyszenia Europejskiego Forum Studentów AEGEE-Kraków. W badaniu zastosowano metody jakościowe – analizę opisu przypadku (case study). Kategorie kodów pozyskane w wyniku analizy treści mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, Linkedin) oraz obserwacji uczestników w kanałach komunikacji AEGEE-Kraków (Messenger, Slack) wykazały różnorodne funkcje i obszary zastosowania social mediów w zarządzaniu takie jak: zarządzanie wiedzą, zasobami, uczestnikami czy marketing. Ich użyteczność zauważono w szczególności w obszarze zarządzania projektami. W pracy wskazano również inne korzyści i problemy z wykorzystaniem platform społecznościowych w zarządzaniu takie jak przenikanie się życia prywatnego z działalnością członków w organizacji. Ocenę wykorzystania mediów społecznościowych w badanej organizacji przedstawiono za pomocą analizy SWOT.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Bartoszewicz, Michał
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2023-10-31T22:42:02Z
dc.date.available
2023-10-31T22:42:02Z
dc.date.submittedpl
2023-10-30
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-165234-260304
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322678
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
SOCIAL MEDIA, NON-PROFIT ORGANIZATIONS, MANAGEMENT
dc.subject.plpl
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE, ORGANIZACJE NON-PROFIT, ZARZĄDZANIE
dc.titlepl
Media społecznościowe w zarządzaniu organizacją non-profit na przykładzie AEGEE-Kraków
dc.title.alternativepl
Social media in non-profit organization management on the example of AGEE-Kraków
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
13
Views per month
Views per city
Gdansk
5
Krakow
2
Boardman
1
Dobra
1
Szczejkowice
1
Słomniki
1
Warsaw
1
Zbrosławice
1

No access

No Thumbnail Available
Collections