Tabu w reklamie na przykładzie marki Your Kaya

master
dc.abstract.enThe subject of this thesis is the occurrence of taboo in advertising. The research has been based on the example of a Polish brand of menstruation products, Your Kaya. The aim of this study is to find out how a taboo subject can be raised in advertisements and how raising such topics can affect the perception of a certain brand. The study has been divided onto a theoretical, methodological and empirical parts. In the first part I describe changes in femininity perception, as well as taboo in culture and advertising. Empirical part consists of analysis of Your Kaya marketing activity and analysis of survey results on taboo, controversion and Your Kaya adverts that was distributed among consumers. The final part of this thesis presents the results and conclusion referring to the main aim of this study.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest występowanie tematów tabu w reklamie. Badania zostały oparte o przykład polskiej marki produktów menstruacyjnych, Your Kaya. Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób temat tabu jest poruszany w przekazach reklamowych oraz jak poruszanie takich tematów wpływa na odbiór marki w oczach konsumenta. Praca została podzielona na część teoretyczną, w której znajdują się dwa rozdziały, część metodologiczną oraz część badawczą złożoną z dwóch rozdziałów. Część teoretyczna porusza temat zmian w postrzeganiu kobiecości, a także występowania tematyki tabu w kulturze i reklamie. W części badawczej zawarta została analiza treści reklam i działalności marki Your Kaya, a także analiza wyników ankiety skierowanej do respondentów na temat tabu, kontrowersji oraz reklam marki Your Kaya. W zakończeniu niniejszej pracy odpowiadam na postawione pytania badawcze oraz przybliżam wnioski analizy.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.authorKurzawa, Anitapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.reviewerKocój, Ewa - 185927 pl
dc.date.accessioned2021-10-25T21:37:00Z
dc.date.available2021-10-25T21:37:00Z
dc.date.submitted2021-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-147095-194235pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281595
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISING, TABOO, TABOO IN ADVERTISING, MENSTRUATION IN ADVERSITINGpl
dc.subject.plREKLAMA, TABU, REKLAMA KONTROWERSYJNA, TABU W REKLAMIE, MENSTRUACJA W REKLAMIEpl
dc.titleTabu w reklamie na przykładzie marki Your Kayapl
dc.title.alternativeTaboo in advertising based on the case of Your Kaya brandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this thesis is the occurrence of taboo in advertising. The research has been based on the example of a Polish brand of menstruation products, Your Kaya. The aim of this study is to find out how a taboo subject can be raised in advertisements and how raising such topics can affect the perception of a certain brand. The study has been divided onto a theoretical, methodological and empirical parts. In the first part I describe changes in femininity perception, as well as taboo in culture and advertising. Empirical part consists of analysis of Your Kaya marketing activity and analysis of survey results on taboo, controversion and Your Kaya adverts that was distributed among consumers. The final part of this thesis presents the results and conclusion referring to the main aim of this study.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest występowanie tematów tabu w reklamie. Badania zostały oparte o przykład polskiej marki produktów menstruacyjnych, Your Kaya. Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób temat tabu jest poruszany w przekazach reklamowych oraz jak poruszanie takich tematów wpływa na odbiór marki w oczach konsumenta. Praca została podzielona na część teoretyczną, w której znajdują się dwa rozdziały, część metodologiczną oraz część badawczą złożoną z dwóch rozdziałów. Część teoretyczna porusza temat zmian w postrzeganiu kobiecości, a także występowania tematyki tabu w kulturze i reklamie. W części badawczej zawarta została analiza treści reklam i działalności marki Your Kaya, a także analiza wyników ankiety skierowanej do respondentów na temat tabu, kontrowersji oraz reklam marki Your Kaya. W zakończeniu niniejszej pracy odpowiadam na postawione pytania badawcze oraz przybliżam wnioski analizy.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.authorpl
Kurzawa, Anita
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.reviewerpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.date.accessioned
2021-10-25T21:37:00Z
dc.date.available
2021-10-25T21:37:00Z
dc.date.submittedpl
2021-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-147095-194235
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281595
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISING, TABOO, TABOO IN ADVERTISING, MENSTRUATION IN ADVERSITING
dc.subject.plpl
REKLAMA, TABU, REKLAMA KONTROWERSYJNA, TABU W REKLAMIE, MENSTRUACJA W REKLAMIE
dc.titlepl
Tabu w reklamie na przykładzie marki Your Kaya
dc.title.alternativepl
Taboo in advertising based on the case of Your Kaya brand
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available