Specyfika startu zawodowego nauczyciela

master
dc.abstract.enSubject of my master’s thesis is Specificity of teacher professional start. To become a teacher, we must to graduate in Education. Their specialization depends on the school subject of the teacher will be taught. After getting the proper education, begins the process of finding work. His length depends on many factors. When graduate finding a job, he is experiencing professional start. Its trajectory depends of many factors. This experience may have some positive and negative feelings. That’s how it goes, largely depend on the support staff. They kind attitude is very important, because it introduces in the life of the school, assist substantive, often lends materials to work, provides support in the event of conflicts with parents. When teachers are not willing to provide support to new teachers, he has harder start. Type feelings associated with the start of work also depends on the school management, of how adopts new employee. Director should give him support. Young teacher most often stressed by contact with parents. This may be due to their increasingly a claim attitude.It’s like a novice teacher comes into professional life, have a big impact on it. Additionally career start affects the approach to next generation of young teachers.pl
dc.abstract.plTemat mojej pracy magisterskiej to Specyfika startu zawodowego nauczyciela. Aby zostać nauczycielem należy ukończyć studia. Ich kierunek jest zależny od przedmiotu, którego nauczyciel będzie nauczał.Po zdobyciu odpowiedniego wykształcenia, rozpoczyna się proces poszukiwania pracy. Jego długość zależy od wielu czynników. Gdy już do tego dojdzie każdy nauczyciel przeżywa start zawodowy. Jego przebieg zależy od wielu czynników. Doświadczenie to może nieść za sobą pozytywne jak i negatywne odczucia.To jak on przebiegnie w dużej mierze zależy od wsparcia personelu. Jego życzliwe nastawienie jest bardzo ważne, ponieważ wprowadza on w życie szkoły, udziela pomocy merytorycznej, często użycza materiałów do pracy, służy wsparciem w razie konfliktów z rodzicami. Gdy nauczyciele nie mają ochoty udzielać wsparcia początkujący nauczyciel ma dużo trudniejszy start.To, z jakimi doświadczeniami będzie wiązał się start zawodowy zależy również od podejścia dyrekcji do nowego pracownika. Powinien on udzielić mu wsparcia.Młodego nauczyciela najczęściej stresują kontakty z rodzicami. Może to wynikać z ich coraz bardziej roszczeniowej postawy.To jak początkujący nauczyciel wejdzie w swoje życie zawodowe ma na nie duży wpływ. Dodatkowo często wpływa na to jak on będzie witał kolejne pokolenie pedagogów.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPolak, Krzysztof - 131488 pl
dc.contributor.authorJażdżyk, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerPolak, Krzysztof - 131488 pl
dc.contributor.reviewerSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T20:54:29Z
dc.date.available2020-07-26T20:54:29Z
dc.date.submitted2016-06-21pl
dc.fieldofstudypedagogika wczesnoszkolnapl
dc.identifier.apddiploma-104218-183834pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210650
dc.languagepolpl
dc.subject.enstress, career start, teacher, parents, job, shock professional startpl
dc.subject.plstres, start zawodowy, nauczyciel, praca, szok startu zawodowego,pl
dc.titleSpecyfika startu zawodowego nauczycielapl
dc.title.alternativeSpecificity of teacher professional startpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Subject of my master’s thesis is Specificity of teacher professional start. To become a teacher, we must to graduate in Education. Their specialization depends on the school subject of the teacher will be taught. After getting the proper education, begins the process of finding work. His length depends on many factors. When graduate finding a job, he is experiencing professional start. Its trajectory depends of many factors. This experience may have some positive and negative feelings. That’s how it goes, largely depend on the support staff. They kind attitude is very important, because it introduces in the life of the school, assist substantive, often lends materials to work, provides support in the event of conflicts with parents. When teachers are not willing to provide support to new teachers, he has harder start. Type feelings associated with the start of work also depends on the school management, of how adopts new employee. Director should give him support. Young teacher most often stressed by contact with parents. This may be due to their increasingly a claim attitude.It’s like a novice teacher comes into professional life, have a big impact on it. Additionally career start affects the approach to next generation of young teachers.
dc.abstract.plpl
Temat mojej pracy magisterskiej to Specyfika startu zawodowego nauczyciela. Aby zostać nauczycielem należy ukończyć studia. Ich kierunek jest zależny od przedmiotu, którego nauczyciel będzie nauczał.Po zdobyciu odpowiedniego wykształcenia, rozpoczyna się proces poszukiwania pracy. Jego długość zależy od wielu czynników. Gdy już do tego dojdzie każdy nauczyciel przeżywa start zawodowy. Jego przebieg zależy od wielu czynników. Doświadczenie to może nieść za sobą pozytywne jak i negatywne odczucia.To jak on przebiegnie w dużej mierze zależy od wsparcia personelu. Jego życzliwe nastawienie jest bardzo ważne, ponieważ wprowadza on w życie szkoły, udziela pomocy merytorycznej, często użycza materiałów do pracy, służy wsparciem w razie konfliktów z rodzicami. Gdy nauczyciele nie mają ochoty udzielać wsparcia początkujący nauczyciel ma dużo trudniejszy start.To, z jakimi doświadczeniami będzie wiązał się start zawodowy zależy również od podejścia dyrekcji do nowego pracownika. Powinien on udzielić mu wsparcia.Młodego nauczyciela najczęściej stresują kontakty z rodzicami. Może to wynikać z ich coraz bardziej roszczeniowej postawy.To jak początkujący nauczyciel wejdzie w swoje życie zawodowe ma na nie duży wpływ. Dodatkowo często wpływa na to jak on będzie witał kolejne pokolenie pedagogów.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Polak, Krzysztof - 131488
dc.contributor.authorpl
Jażdżyk, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Polak, Krzysztof - 131488
dc.contributor.reviewerpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.date.accessioned
2020-07-26T20:54:29Z
dc.date.available
2020-07-26T20:54:29Z
dc.date.submittedpl
2016-06-21
dc.fieldofstudypl
pedagogika wczesnoszkolna
dc.identifier.apdpl
diploma-104218-183834
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210650
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
stress, career start, teacher, parents, job, shock professional start
dc.subject.plpl
stres, start zawodowy, nauczyciel, praca, szok startu zawodowego,
dc.titlepl
Specyfika startu zawodowego nauczyciela
dc.title.alternativepl
Specificity of teacher professional start
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
122
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Krakow
10
Wroclaw
9
Poznan
8
Katowice
5
Kedzierzyn-Kozle
5
Zielona Góra
4
Bydgoszcz
3
Leszno
3
Lodz
3

No access

No Thumbnail Available