Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Specyfika startu zawodowego nauczyciela
Specificity of teacher professional start
stres, start zawodowy, nauczyciel, praca, szok startu zawodowego,
stress, career start, teacher, parents, job, shock professional start
Temat mojej pracy magisterskiej to Specyfika startu zawodowego nauczyciela. Aby zostać nauczycielem należy ukończyć studia. Ich kierunek jest zależny od przedmiotu, którego nauczyciel będzie nauczał.Po zdobyciu odpowiedniego wykształcenia, rozpoczyna się proces poszukiwania pracy. Jego długość zależy od wielu czynników. Gdy już do tego dojdzie każdy nauczyciel przeżywa start zawodowy. Jego przebieg zależy od wielu czynników. Doświadczenie to może nieść za sobą pozytywne jak i negatywne odczucia.To jak on przebiegnie w dużej mierze zależy od wsparcia personelu. Jego życzliwe nastawienie jest bardzo ważne, ponieważ wprowadza on w życie szkoły, udziela pomocy merytorycznej, często użycza materiałów do pracy, służy wsparciem w razie konfliktów z rodzicami. Gdy nauczyciele nie mają ochoty udzielać wsparcia początkujący nauczyciel ma dużo trudniejszy start.To, z jakimi doświadczeniami będzie wiązał się start zawodowy zależy również od podejścia dyrekcji do nowego pracownika. Powinien on udzielić mu wsparcia.Młodego nauczyciela najczęściej stresują kontakty z rodzicami. Może to wynikać z ich coraz bardziej roszczeniowej postawy.To jak początkujący nauczyciel wejdzie w swoje życie zawodowe ma na nie duży wpływ. Dodatkowo często wpływa na to jak on będzie witał kolejne pokolenie pedagogów.
Subject of my master’s thesis is Specificity of teacher professional start. To become a teacher, we must to graduate in Education. Their specialization depends on the school subject of the teacher will be taught. After getting the proper education, begins the process of finding work. His length depends on many factors. When graduate finding a job, he is experiencing professional start. Its trajectory depends of many factors. This experience may have some positive and negative feelings. That’s how it goes, largely depend on the support staff. They kind attitude is very important, because it introduces in the life of the school, assist substantive, often lends materials to work, provides support in the event of conflicts with parents. When teachers are not willing to provide support to new teachers, he has harder start. Type feelings associated with the start of work also depends on the school management, of how adopts new employee. Director should give him support. Young teacher most often stressed by contact with parents. This may be due to their increasingly a claim attitude.It’s like a novice teacher comes into professional life, have a big impact on it. Additionally career start affects the approach to next generation of young teachers.
dc.abstract.en | Subject of my master’s thesis is Specificity of teacher professional start. To become a teacher, we must to graduate in Education. Their specialization depends on the school subject of the teacher will be taught. After getting the proper education, begins the process of finding work. His length depends on many factors. When graduate finding a job, he is experiencing professional start. Its trajectory depends of many factors. This experience may have some positive and negative feelings. That’s how it goes, largely depend on the support staff. They kind attitude is very important, because it introduces in the life of the school, assist substantive, often lends materials to work, provides support in the event of conflicts with parents. When teachers are not willing to provide support to new teachers, he has harder start. Type feelings associated with the start of work also depends on the school management, of how adopts new employee. Director should give him support. Young teacher most often stressed by contact with parents. This may be due to their increasingly a claim attitude.It’s like a novice teacher comes into professional life, have a big impact on it. Additionally career start affects the approach to next generation of young teachers. | pl |
dc.abstract.pl | Temat mojej pracy magisterskiej to Specyfika startu zawodowego nauczyciela. Aby zostać nauczycielem należy ukończyć studia. Ich kierunek jest zależny od przedmiotu, którego nauczyciel będzie nauczał.Po zdobyciu odpowiedniego wykształcenia, rozpoczyna się proces poszukiwania pracy. Jego długość zależy od wielu czynników. Gdy już do tego dojdzie każdy nauczyciel przeżywa start zawodowy. Jego przebieg zależy od wielu czynników. Doświadczenie to może nieść za sobą pozytywne jak i negatywne odczucia.To jak on przebiegnie w dużej mierze zależy od wsparcia personelu. Jego życzliwe nastawienie jest bardzo ważne, ponieważ wprowadza on w życie szkoły, udziela pomocy merytorycznej, często użycza materiałów do pracy, służy wsparciem w razie konfliktów z rodzicami. Gdy nauczyciele nie mają ochoty udzielać wsparcia początkujący nauczyciel ma dużo trudniejszy start.To, z jakimi doświadczeniami będzie wiązał się start zawodowy zależy również od podejścia dyrekcji do nowego pracownika. Powinien on udzielić mu wsparcia.Młodego nauczyciela najczęściej stresują kontakty z rodzicami. Może to wynikać z ich coraz bardziej roszczeniowej postawy.To jak początkujący nauczyciel wejdzie w swoje życie zawodowe ma na nie duży wpływ. Dodatkowo często wpływa na to jak on będzie witał kolejne pokolenie pedagogów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.contributor.author | Jażdżyk, Monika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sajdak-Burska, Anna - 131781 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T20:54:29Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T20:54:29Z | |
dc.date.submitted | 2016-06-21 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika wczesnoszkolna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-104218-183834 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210650 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | stress, career start, teacher, parents, job, shock professional start | pl |
dc.subject.pl | stres, start zawodowy, nauczyciel, praca, szok startu zawodowego, | pl |
dc.title | Specyfika startu zawodowego nauczyciela | pl |
dc.title.alternative | Specificity of teacher professional start | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |