TEACHING BUSINESS ENGLISH- AN ANALYSIS OF "BUSINESS ENGLISH MAGAZINE"

master
dc.abstract.enThe subject matter of this Master Thesis is Business English which is becoming an important aspect on the Polish job market. The project describes globalization, and its influence on the creation of Polish corporate jargon. Moreover, terms such as lingua franca and communication are defined and explained. Furthermore, the issues of the importance of language and adult education are raised. The aim of this thesis is to analyse the “Business English Magazine” with the focus on vocabulary, language, structure and contents, and the educational purpose. This magazine is an alternative way of learning Business English and it is a new form of language education which may help Poles to learn a new jargon, increase language skills, and widen their knowledge by reading articles.pl
dc.abstract.plTematem pracy magisterskiej jest angielski język biznesu, który staję się ważnym aspektem polskiego rynku pracy. Projekt ten opisuje globalizację i jej wpływ na tworzenie polskiego żargonu korporacyjnego. Co więcej, terminy takie jak lingua franca oraz komunikacja zostały zdefiniowane i wyjaśnione. Ponadto podniesione zostały kwestie istoty języka oraz edukacji dorosłych. Celem pracy jest analiza czasopisma „Business English Magazne” z naciskiem na słownictwo, struktury językowe, strukturę i zawartość magazynu oraz jego cel edukacyjny. Ten magazyn jest alternatywnym sposobem nauki angielskiego języka biznesu i jest to nowa forma edukacji językowej, która może pomóc Polakom nauczyć się nowego żargonu, rozwijać umiejętności językowe i poszerzyć ich wiedzę poprzez czytanie artykułów.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorSzpila, Grzegorz - 132256 pl
dc.contributor.authorKujawska, Bernadetapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerTereszkiewicz, Anna - 142858 pl
dc.contributor.reviewerSzpila, Grzegorz - 132256 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T09:10:30Z
dc.date.available2020-07-27T09:10:30Z
dc.date.submitted2017-07-07pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-116631-217072pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221896
dc.languageengpl
dc.subject.enGlobalization, lingua franca, Business English, Polish corporate language, adult learning and language educationpl
dc.subject.plGlobalizacja, lingua franca, angielski język biznesu, polski język korporacyjny, kształcenie dorosłych i edukacja językowapl
dc.titleTEACHING BUSINESS ENGLISH- AN ANALYSIS OF "BUSINESS ENGLISH MAGAZINE"pl
dc.title.alternativeNAUCZANIE ANGIELSKIEGO JĘZYKA BIZNESU- ANALIZA CZASOPISMA „BUSINESS ENGLISH MAGAZINE”pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject matter of this Master Thesis is Business English which is becoming an important aspect on the Polish job market. The project describes globalization, and its influence on the creation of Polish corporate jargon. Moreover, terms such as lingua franca and communication are defined and explained. Furthermore, the issues of the importance of language and adult education are raised. The aim of this thesis is to analyse the “Business English Magazine” with the focus on vocabulary, language, structure and contents, and the educational purpose. This magazine is an alternative way of learning Business English and it is a new form of language education which may help Poles to learn a new jargon, increase language skills, and widen their knowledge by reading articles.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy magisterskiej jest angielski język biznesu, który staję się ważnym aspektem polskiego rynku pracy. Projekt ten opisuje globalizację i jej wpływ na tworzenie polskiego żargonu korporacyjnego. Co więcej, terminy takie jak lingua franca oraz komunikacja zostały zdefiniowane i wyjaśnione. Ponadto podniesione zostały kwestie istoty języka oraz edukacji dorosłych. Celem pracy jest analiza czasopisma „Business English Magazne” z naciskiem na słownictwo, struktury językowe, strukturę i zawartość magazynu oraz jego cel edukacyjny. Ten magazyn jest alternatywnym sposobem nauki angielskiego języka biznesu i jest to nowa forma edukacji językowej, która może pomóc Polakom nauczyć się nowego żargonu, rozwijać umiejętności językowe i poszerzyć ich wiedzę poprzez czytanie artykułów.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Szpila, Grzegorz - 132256
dc.contributor.authorpl
Kujawska, Bernadeta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Tereszkiewicz, Anna - 142858
dc.contributor.reviewerpl
Szpila, Grzegorz - 132256
dc.date.accessioned
2020-07-27T09:10:30Z
dc.date.available
2020-07-27T09:10:30Z
dc.date.submittedpl
2017-07-07
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-116631-217072
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221896
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Globalization, lingua franca, Business English, Polish corporate language, adult learning and language education
dc.subject.plpl
Globalizacja, lingua franca, angielski język biznesu, polski język korporacyjny, kształcenie dorosłych i edukacja językowa
dc.titlepl
TEACHING BUSINESS ENGLISH- AN ANALYSIS OF "BUSINESS ENGLISH MAGAZINE"
dc.title.alternativepl
NAUCZANIE ANGIELSKIEGO JĘZYKA BIZNESU- ANALIZA CZASOPISMA „BUSINESS ENGLISH MAGAZINE”
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Wroclaw
3
Bangkok
1
Dublin
1
Lodz
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available