Employer branding na przykładzie firmy McDonald’s

master
dc.abstract.enThe purpose of this scientific thesis is to demonstrate the impact of employer branding on the choice of employer. The concept of employer branding was analyzed on the example of McDonald’s. It also presents the key and important factors of employer branding and how an employer can encourage a potential employee to work in a given company. The work consists of two parts: theoretical and empirical. The research method used in the work is a survey, and the results were obtained thanks to the Internet platforms. 110 respondents took part in the survey. The presented research hypotheses confirmed that every company should take actions in the field of employer branding, and McDonald’s, which is also the subject of the research, effec-tively promotes its brand. It has also been proved that salary is the most important aspect of em-ployer branding, and this how the majority of respondents answered. Conclusions were also drawn that the competitive salary and benefit package offered by McDonald’s are a motivating factor, and the work in the restaurant itself is satisfying and developing.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy naukowej jest ukazanie wpływu employer brandingu na wybór pracodawcy. Przeanalizowano koncepcję employer branding na przykładzie firmy McDonald’s. Praca ta przedstawia również kluczowe i ważne czynniki employer brandingu, oraz w jaki sposób pracodawca może zachęcić potencjalnego pracownika do pracy w danym przedsiębiorstwie. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej oraz empirycznej. Metodą badawczą wykorzystaną w pracy jest ankieta, a wyniki uzyskano dzięki sondażu internetowemu. W badaniu wzięło udział 110 respondentów. Postawione hipotezy badawcze potwierdziły, iż każda firma powinna podejmować działania w zakresie employer brandingu, a McDonald’s, który jest także przed-miotem badań, skutecznie promuje swoją markę. Udowodniono także, iż wynagrodzenie stanowi najważniejszy aspekt employer brandingu i tak odpowiedziało większość respondentów. Wyciągnięto również wnioski, iż konkurencyjne wynagrodzenie i pakiet benefitów oferowany przez McDonald’s jest czynnikiem motywującym do pracy w tejże sieci, a sama praca w restauracji jest satysfakcjonująca i rozwijająca.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorKraszewska, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2023-10-17T21:36:43Z
dc.date.available2023-10-17T21:36:43Z
dc.date.submitted2023-10-17pl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-164466-309166pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321208
dc.languagepolpl
dc.subject.enEMPLOYER BRANDING – BRAND – EMPLOYER – EMPLOYEE – IMAGE OF THE EMPLOYER – MCDONALD’S - EMPLOYMENTpl
dc.subject.plEMPLOYER BRANDING – MARKA – PRACODAWCA – PRACOWNIK - WIZERUNEK PRACODAWCY – MCDONALD’S – ZATRUDNIENIEpl
dc.titleEmployer branding na przykładzie firmy McDonald’spl
dc.title.alternativeEmployer Branding on the example of McDonald’s.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this scientific thesis is to demonstrate the impact of employer branding on the choice of employer. The concept of employer branding was analyzed on the example of McDonald’s. It also presents the key and important factors of employer branding and how an employer can encourage a potential employee to work in a given company. The work consists of two parts: theoretical and empirical. The research method used in the work is a survey, and the results were obtained thanks to the Internet platforms. 110 respondents took part in the survey. The presented research hypotheses confirmed that every company should take actions in the field of employer branding, and McDonald’s, which is also the subject of the research, effec-tively promotes its brand. It has also been proved that salary is the most important aspect of em-ployer branding, and this how the majority of respondents answered. Conclusions were also drawn that the competitive salary and benefit package offered by McDonald’s are a motivating factor, and the work in the restaurant itself is satisfying and developing.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy naukowej jest ukazanie wpływu employer brandingu na wybór pracodawcy. Przeanalizowano koncepcję employer branding na przykładzie firmy McDonald’s. Praca ta przedstawia również kluczowe i ważne czynniki employer brandingu, oraz w jaki sposób pracodawca może zachęcić potencjalnego pracownika do pracy w danym przedsiębiorstwie. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej oraz empirycznej. Metodą badawczą wykorzystaną w pracy jest ankieta, a wyniki uzyskano dzięki sondażu internetowemu. W badaniu wzięło udział 110 respondentów. Postawione hipotezy badawcze potwierdziły, iż każda firma powinna podejmować działania w zakresie employer brandingu, a McDonald’s, który jest także przed-miotem badań, skutecznie promuje swoją markę. Udowodniono także, iż wynagrodzenie stanowi najważniejszy aspekt employer brandingu i tak odpowiedziało większość respondentów. Wyciągnięto również wnioski, iż konkurencyjne wynagrodzenie i pakiet benefitów oferowany przez McDonald’s jest czynnikiem motywującym do pracy w tejże sieci, a sama praca w restauracji jest satysfakcjonująca i rozwijająca.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Kraszewska, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2023-10-17T21:36:43Z
dc.date.available
2023-10-17T21:36:43Z
dc.date.submittedpl
2023-10-17
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-164466-309166
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321208
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
EMPLOYER BRANDING – BRAND – EMPLOYER – EMPLOYEE – IMAGE OF THE EMPLOYER – MCDONALD’S - EMPLOYMENT
dc.subject.plpl
EMPLOYER BRANDING – MARKA – PRACODAWCA – PRACOWNIK - WIZERUNEK PRACODAWCY – MCDONALD’S – ZATRUDNIENIE
dc.titlepl
Employer branding na przykładzie firmy McDonald’s
dc.title.alternativepl
Employer Branding on the example of McDonald’s.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
67
Views per month
Views per city
Warsaw
18
Krakow
9
Wroclaw
7
Poznan
4
Lodz
2
Zabrze
2
Bochnia
1
Brzostek
1
Gdansk
1
Kedzierzyn-Kozle
1

No access

No Thumbnail Available
Collections