Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Employer branding na przykładzie firmy McDonald’s
Employer Branding on the example of McDonald’s.
EMPLOYER BRANDING – MARKA – PRACODAWCA – PRACOWNIK - WIZERUNEK PRACODAWCY – MCDONALD’S – ZATRUDNIENIE
EMPLOYER BRANDING – BRAND – EMPLOYER – EMPLOYEE – IMAGE OF THE EMPLOYER – MCDONALD’S - EMPLOYMENT
Celem niniejszej pracy naukowej jest ukazanie wpływu employer brandingu na wybór pracodawcy. Przeanalizowano koncepcję employer branding na przykładzie firmy McDonald’s. Praca ta przedstawia również kluczowe i ważne czynniki employer brandingu, oraz w jaki sposób pracodawca może zachęcić potencjalnego pracownika do pracy w danym przedsiębiorstwie. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej oraz empirycznej. Metodą badawczą wykorzystaną w pracy jest ankieta, a wyniki uzyskano dzięki sondażu internetowemu. W badaniu wzięło udział 110 respondentów. Postawione hipotezy badawcze potwierdziły, iż każda firma powinna podejmować działania w zakresie employer brandingu, a McDonald’s, który jest także przed-miotem badań, skutecznie promuje swoją markę. Udowodniono także, iż wynagrodzenie stanowi najważniejszy aspekt employer brandingu i tak odpowiedziało większość respondentów. Wyciągnięto również wnioski, iż konkurencyjne wynagrodzenie i pakiet benefitów oferowany przez McDonald’s jest czynnikiem motywującym do pracy w tejże sieci, a sama praca w restauracji jest satysfakcjonująca i rozwijająca.
The purpose of this scientific thesis is to demonstrate the impact of employer branding on the choice of employer. The concept of employer branding was analyzed on the example of McDonald’s. It also presents the key and important factors of employer branding and how an employer can encourage a potential employee to work in a given company. The work consists of two parts: theoretical and empirical. The research method used in the work is a survey, and the results were obtained thanks to the Internet platforms. 110 respondents took part in the survey. The presented research hypotheses confirmed that every company should take actions in the field of employer branding, and McDonald’s, which is also the subject of the research, effec-tively promotes its brand. It has also been proved that salary is the most important aspect of em-ployer branding, and this how the majority of respondents answered. Conclusions were also drawn that the competitive salary and benefit package offered by McDonald’s are a motivating factor, and the work in the restaurant itself is satisfying and developing.
dc.abstract.en | The purpose of this scientific thesis is to demonstrate the impact of employer branding on the choice of employer. The concept of employer branding was analyzed on the example of McDonald’s. It also presents the key and important factors of employer branding and how an employer can encourage a potential employee to work in a given company. The work consists of two parts: theoretical and empirical. The research method used in the work is a survey, and the results were obtained thanks to the Internet platforms. 110 respondents took part in the survey. The presented research hypotheses confirmed that every company should take actions in the field of employer branding, and McDonald’s, which is also the subject of the research, effec-tively promotes its brand. It has also been proved that salary is the most important aspect of em-ployer branding, and this how the majority of respondents answered. Conclusions were also drawn that the competitive salary and benefit package offered by McDonald’s are a motivating factor, and the work in the restaurant itself is satisfying and developing. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy naukowej jest ukazanie wpływu employer brandingu na wybór pracodawcy. Przeanalizowano koncepcję employer branding na przykładzie firmy McDonald’s. Praca ta przedstawia również kluczowe i ważne czynniki employer brandingu, oraz w jaki sposób pracodawca może zachęcić potencjalnego pracownika do pracy w danym przedsiębiorstwie. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej oraz empirycznej. Metodą badawczą wykorzystaną w pracy jest ankieta, a wyniki uzyskano dzięki sondażu internetowemu. W badaniu wzięło udział 110 respondentów. Postawione hipotezy badawcze potwierdziły, iż każda firma powinna podejmować działania w zakresie employer brandingu, a McDonald’s, który jest także przed-miotem badań, skutecznie promuje swoją markę. Udowodniono także, iż wynagrodzenie stanowi najważniejszy aspekt employer brandingu i tak odpowiedziało większość respondentów. Wyciągnięto również wnioski, iż konkurencyjne wynagrodzenie i pakiet benefitów oferowany przez McDonald’s jest czynnikiem motywującym do pracy w tejże sieci, a sama praca w restauracji jest satysfakcjonująca i rozwijająca. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.author | Kraszewska, Julia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-17T21:36:43Z | |
dc.date.available | 2023-10-17T21:36:43Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-17 | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164466-309166 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321208 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | EMPLOYER BRANDING – BRAND – EMPLOYER – EMPLOYEE – IMAGE OF THE EMPLOYER – MCDONALD’S - EMPLOYMENT | pl |
dc.subject.pl | EMPLOYER BRANDING – MARKA – PRACODAWCA – PRACOWNIK - WIZERUNEK PRACODAWCY – MCDONALD’S – ZATRUDNIENIE | pl |
dc.title | Employer branding na przykładzie firmy McDonald’s | pl |
dc.title.alternative | Employer Branding on the example of McDonald’s. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |