Rola inteligencji emocjonalnej w pracy menedżera

master
dc.abstract.enThis Master’s thesis aims to show the importance of emotional intelligence in the manager’s work. Theoretical chapters discuss issues in the field of management and the work of managers with a detailed consideration of their roles, functions, competences and areas of activity. The paper explains the concept of emotional intelligence with reference to various approaches in the field of psychology. The attention was drawn to its components and their impact on the manager's work. In the empirical chapter, an attempt was made to check this correlation. The study showed that a manager with a higher level of emotional intelligence is able to more effectively manage employees and contribute to the development of the company.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca ma na celu ukazanie znaczenia inteligencji emocjonalnej w pracy menedżera. W rozdziałach teoretycznych zostały omówione zagadnienia z zakresu zarządzania, oraz pracy menedżerów ze szczegółowym uwzględnieniem ich ról, funkcji, kompetencji oraz obszarówdziałalności. W pracy wyjaśniono pojęcie inteligencji emocjonalnej odnosząc się do różnych podejść z dziedziny psychologii. Zwrócono uwagę na jej komponenty i ich wpływ na pracę menedżera. W rozdziale empirycznym dokonano próby sprawdzenia tej korelacji. Badanie wykazało, że menedżer posiadający wyższy poziom inteligencji emocjonalnej potrafi bardziej efektywnie zarządzać pracownikami i przyczyniać się do rozwoju przedsiębiorstwa.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.authorStempin, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2022-10-18T21:40:01Z
dc.date.available2022-10-18T21:40:01Z
dc.date.submitted2022-10-17pl
dc.fieldofstudyzarządzanie - psychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-157272-297075pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/301920
dc.languagepolpl
dc.subject.enemotional intelligence, manager, organization, professional competence, social competencepl
dc.subject.plinteligencja emocjonalna, menedżer, organizacja, kompetencje społeczne, kompetencje zawodowepl
dc.titleRola inteligencji emocjonalnej w pracy menedżerapl
dc.title.alternativeThe role of emotional intelligence in the manager’s workpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This Master’s thesis aims to show the importance of emotional intelligence in the manager’s work. Theoretical chapters discuss issues in the field of management and the work of managers with a detailed consideration of their roles, functions, competences and areas of activity. The paper explains the concept of emotional intelligence with reference to various approaches in the field of psychology. The attention was drawn to its components and their impact on the manager's work. In the empirical chapter, an attempt was made to check this correlation. The study showed that a manager with a higher level of emotional intelligence is able to more effectively manage employees and contribute to the development of the company.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca ma na celu ukazanie znaczenia inteligencji emocjonalnej w pracy menedżera. W rozdziałach teoretycznych zostały omówione zagadnienia z zakresu zarządzania, oraz pracy menedżerów ze szczegółowym uwzględnieniem ich ról, funkcji, kompetencji oraz obszarówdziałalności. W pracy wyjaśniono pojęcie inteligencji emocjonalnej odnosząc się do różnych podejść z dziedziny psychologii. Zwrócono uwagę na jej komponenty i ich wpływ na pracę menedżera. W rozdziale empirycznym dokonano próby sprawdzenia tej korelacji. Badanie wykazało, że menedżer posiadający wyższy poziom inteligencji emocjonalnej potrafi bardziej efektywnie zarządzać pracownikami i przyczyniać się do rozwoju przedsiębiorstwa.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.authorpl
Stempin, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2022-10-18T21:40:01Z
dc.date.available
2022-10-18T21:40:01Z
dc.date.submittedpl
2022-10-17
dc.fieldofstudypl
zarządzanie - psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-157272-297075
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/301920
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
emotional intelligence, manager, organization, professional competence, social competence
dc.subject.plpl
inteligencja emocjonalna, menedżer, organizacja, kompetencje społeczne, kompetencje zawodowe
dc.titlepl
Rola inteligencji emocjonalnej w pracy menedżera
dc.title.alternativepl
The role of emotional intelligence in the manager’s work
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
64
Views per month
Views per city
Warsaw
20
Krakow
8
Poznan
6
Rzeszów
4
Zator
3
Żarki
3
Kobyłka
2
Ochodza
2
Brzeziny
1
Buenos Aires
1

No access

No Thumbnail Available
Collections