Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Influencer marketing jako tendencja w komunikacji marketingowej za pośrednictwem mediów społecznościowych - na przykładzie aplikacji Instagram.
Influencer marketing as a trend in corporate marketing communication through social media- the case of Instagram application.
Influencer marketing, social media, media społecznościowe, komunikacja marketingowa, marketing wpływu, klient, promocja, marketing.
Influencer marketing, marketing, social media, instagram, communication, promotion.
Od kilkunastu miesięcy media społecznościowe stały się centrami komunikacji firm z klientami, pozwalającymi na sprawną oraz szybką wymianę informacji. Marketerzy są świadomi potencjału, które niosą social media w promowaniu produktów oraz usług. Dlatego coraz większa część budżetów marketingowych przeznaczana jest na reklamę w social mediach, która, buduje świadomość firmy, tworzy pozycję eksperta, angażuje społeczność do działania, pozyskuje nowych klientów. Natomiast influencer marketing to stosunkowo nowa forma marketingu internetowego polegająca na wywieraniu wpływu na klientach. Skupia się na rozpoznawalności osób włączonych w promocję. Celem pracy jest poznanie działania influencer marketingu w popularnej aplikacji Instagram oraz jego wpływu na decyzje zakupowe. Oprócz aspektu poznawczego, przeprowadzona analiza ma dostarczyć podstawowych informacji do zaprojektowania działań praktycznych, które mogą pomóc udoskonalić działania marketing wpływu aby w jak najlepszym stopniu zwiększyć skuteczność procesów. W pracy zostały przedstawione podstawowe pojęcia takie jak: elementy komunikacji marketingowej, media społecznościowe jako jedno z narzędzi marketingu, influencer marketing jako nowa forma promocji firmy, działania influencer marketing w aplikacji Instagram, ocenę sprawności systemu marketingowego w social mediach. W pracy zamieszczono również propozycję zmian zwiększających skuteczność sprzedaży. Na podstawie przeprowadzonych badań przedstawiono, że istnieją elementy influencer marketingu zmniejszające skuteczność. Praca ta ma wykazać jakie zmiany należy wprowadzić, aby stan się poprawił.
For several months, social media have become the communication centre between companies and clients, allowing for efficient and fast information exchange. Marketers are aware of the potential of social media to promote products and services. That is why an increasing part of marketing budgets is devoted to advertising in social media, which builds the awareness of the company, creates the position of an expert, engages the community to act, acquires new customers. In contrast, influencer marketing is relatively a new form of internet marketing based on influencing clients. It focuses on the recognition of people involved in the promotion. The aim of the work is to learn about the influence of influencer marketing in the popular Instagram application and its impact on purchasing decisions. In addition to the cognitive aspect, the analysis is to provide basic information to design practical activities that can help refine impact marketing activities to maximize the effectiveness of processes. Thesis presents basic concepts such as: elements of marketing communication, social media as one of the marketing tools, influencer marketing as a new form of company promotion, influencer marketing in the Instagram application, evaluation of the marketing system's social media efficiency. Thesis also includes a proposal for changes that increase the effectiveness of sales. On the basis of the conducted research it was shown that there are elements of influencer marketing that reduce effectiveness. This work is to show what changes should be made to make the condition better.
dc.abstract.en | For several months, social media have become the communication centre between companies and clients, allowing for efficient and fast information exchange. Marketers are aware of the potential of social media to promote products and services. That is why an increasing part of marketing budgets is devoted to advertising in social media, which builds the awareness of the company, creates the position of an expert, engages the community to act, acquires new customers. In contrast, influencer marketing is relatively a new form of internet marketing based on influencing clients. It focuses on the recognition of people involved in the promotion. The aim of the work is to learn about the influence of influencer marketing in the popular Instagram application and its impact on purchasing decisions. In addition to the cognitive aspect, the analysis is to provide basic information to design practical activities that can help refine impact marketing activities to maximize the effectiveness of processes. Thesis presents basic concepts such as: elements of marketing communication, social media as one of the marketing tools, influencer marketing as a new form of company promotion, influencer marketing in the Instagram application, evaluation of the marketing system's social media efficiency. Thesis also includes a proposal for changes that increase the effectiveness of sales. On the basis of the conducted research it was shown that there are elements of influencer marketing that reduce effectiveness. This work is to show what changes should be made to make the condition better. | pl |
dc.abstract.pl | Od kilkunastu miesięcy media społecznościowe stały się centrami komunikacji firm z klientami, pozwalającymi na sprawną oraz szybką wymianę informacji. Marketerzy są świadomi potencjału, które niosą social media w promowaniu produktów oraz usług. Dlatego coraz większa część budżetów marketingowych przeznaczana jest na reklamę w social mediach, która, buduje świadomość firmy, tworzy pozycję eksperta, angażuje społeczność do działania, pozyskuje nowych klientów. Natomiast influencer marketing to stosunkowo nowa forma marketingu internetowego polegająca na wywieraniu wpływu na klientach. Skupia się na rozpoznawalności osób włączonych w promocję. Celem pracy jest poznanie działania influencer marketingu w popularnej aplikacji Instagram oraz jego wpływu na decyzje zakupowe. Oprócz aspektu poznawczego, przeprowadzona analiza ma dostarczyć podstawowych informacji do zaprojektowania działań praktycznych, które mogą pomóc udoskonalić działania marketing wpływu aby w jak najlepszym stopniu zwiększyć skuteczność procesów. W pracy zostały przedstawione podstawowe pojęcia takie jak: elementy komunikacji marketingowej, media społecznościowe jako jedno z narzędzi marketingu, influencer marketing jako nowa forma promocji firmy, działania influencer marketing w aplikacji Instagram, ocenę sprawności systemu marketingowego w social mediach. W pracy zamieszczono również propozycję zmian zwiększających skuteczność sprzedaży. Na podstawie przeprowadzonych badań przedstawiono, że istnieją elementy influencer marketingu zmniejszające skuteczność. Praca ta ma wykazać jakie zmiany należy wprowadzić, aby stan się poprawił. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.author | Miętka, Kinga | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.reviewer | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T14:54:25Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T14:54:25Z | |
dc.date.submitted | 2018-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-122307-184505 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/226761 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Influencer marketing, marketing, social media, instagram, communication, promotion. | pl |
dc.subject.pl | Influencer marketing, social media, media społecznościowe, komunikacja marketingowa, marketing wpływu, klient, promocja, marketing. | pl |
dc.title | Influencer marketing jako tendencja w komunikacji marketingowej za pośrednictwem mediów społecznościowych - na przykładzie aplikacji Instagram. | pl |
dc.title.alternative | Influencer marketing as a trend in corporate marketing communication through social media- the case of Instagram application. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |