Kampanie społeczne jako narzędzie aktywizacji wyborczej - na przykładzie kampanii "Obywatele decydują"

master
dc.abstract.enThe following thesis presents an analysis of the social campaign "Citizens decide", which refers to the Civic Legislative Initiative. Amendments to the Act would simplify this mechanism and facilitate citizens reporting of grassroots projects. Analysis of chosen social campaign was made to show what mechanisms are used in mobilizing citizens in public life.The thesis is composed of three chapters. In the first chapter the issue of social participation in the form of definitional and data showing the situation in Poland was developed, specifying the level of participation among young people. The concept of civil society, political marketing, and presented models of participation also was discussed. The second chapter focused on the approximate themes of social campaigns, marketing and advertising techniques that enable senders of social campaigns to use the most effective way to reach their target audience. This chapter describes the procedures for advertising creation, social marketing and digital marketing. Issues presented in the second chapter were used in the analysis of chosen social campaign in the third chapter, which includes a description of the methodology.The social campaign "Citizens decide" which was analyzes was to reach all citizens who have the right to vote. However, after examining the tools and methods used in this project, you will find that emphasis was placed on reaching young group of citizens.In the social campaign "Citizens decide" reference was made to a number of values, in order to increase the participation of citizens in public life. On one hand, the benefits of civic participation can achieve individual were shown, on the other hand, the chances offered by the joint action in a particular case were portrayed. Also the project laid emphasis on patriotic values. The organizers in a more or less direct way were calling for action to the country and even the campaign logo was to imitate the shape and colors of the national flag. The campaign "Citizens decide" also refers to the authority of famous people whose opinion counts for the average citizen.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy magisterskiej przedstawiono analizę kampanii społecznej „Obywatele decydują”, która dotyczy Obywatelskiej Inicjatywy Ustawodawczej. Nowelizacja ustawy miałaby uprościć ten mechanizm i ułatwić obywatelom zgłaszanie oddolnych projektów. Analiza wybranej kampanii społecznej miała pozwolić na pokazanie, z jakich mechanizmów korzysta się w calu aktywizowania obywateli w życiu publicznym.Praca jest złożona z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale zostało opracowane zagadnienie partycypacji społecznej od strony definicyjnej oraz w postaci danych przedstawiających sytuację w Polsce z wyszczególnieniem poziomu partycypacji wśród młodych osób. Omówiono także pojęcie społeczeństwa obywatelskiego, marketingu politycznego oraz zaprezentowano modele partycypacji. W drugim rozdziale skupiono się na przybliżeniu tematyki kampanii społecznych oraz technik marketingowych i reklamowych, które umożliwiają nadawcom kampanii społecznych w jak najbardziej skuteczny sposób docierać do grupy docelowej. W tym rozdziale omówiono również procedury kreacji reklamowej, marketing społeczny oraz marketing cyfrowy. Zaprezentowane w drugim rozdziale zagadnienia zostały później wykorzystane podczas analizy wybranej kampanii społecznej w rozdziale trzecim, który zawiera także opis metodologii. Analizowana w niniejszej pracy kampania społeczna „Obywatele decydują” miała na celu docierać do wszystkich obywateli posiadających prawo wyborcze, jednak po zbadaniu narzędzi oraz metod wykorzystanych w ramach tego projektu, można zauważyć, że duży nacisk położono na dotarcie do młodej grupy obywateli.W kampanii społecznej „Obywatele decydują” odwoływano się do wielu wartości, w celu zwiększania partycypacji obywateli w życiu publicznym. Z jednej strony pokazywano jakie korzyści z aktywności obywatelskiej może osiągnąć jednostka, a z drugiej strony ukazywano szanse jakie daje wspólne działanie w określonej sprawie. W projekcie położono również nacisk na wartości patriotyczne. Organizatorzy w sposób mniej lub bardziej bezpośredni nawoływali do działania na rzecz państwa, a samo logo kampanii miało imitować kształtem oraz barwami flagę narodową. W kampanii „Obywatele decydują” odwołano się także do autorytetu znanych osób, z których opiniami liczy się przeciętny obywatel.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBukowski, Andrzej - 127478 pl
dc.contributor.authorGóra, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerNóżka, Marcjanna - 131084 pl
dc.contributor.reviewerBukowski, Andrzej - 127478 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T21:33:49Z
dc.date.available2020-07-24T21:33:49Z
dc.date.submitted2013-10-15pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.identifier.apddiploma-83199-150069pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192671
dc.languagepolpl
dc.subject.enThe social campaign, Social participation, the "Citizens Decide” campaign, Citizen Legislative Initiative, Electoral mobilizationpl
dc.subject.plKampania społeczna, Partycypacja społeczna, Kampania „Obywatele decydują”, Obywatelska Inicjatywa Ustawodawcza, Aktywizacja wyborczapl
dc.titleKampanie społeczne jako narzędzie aktywizacji wyborczej - na przykładzie kampanii "Obywatele decydują"pl
dc.title.alternativeSocial campaigns as a tool of electoral mobilization – the "Citizens Decide" campaign as an examplepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The following thesis presents an analysis of the social campaign "Citizens decide", which refers to the Civic Legislative Initiative. Amendments to the Act would simplify this mechanism and facilitate citizens reporting of grassroots projects. Analysis of chosen social campaign was made to show what mechanisms are used in mobilizing citizens in public life.The thesis is composed of three chapters. In the first chapter the issue of social participation in the form of definitional and data showing the situation in Poland was developed, specifying the level of participation among young people. The concept of civil society, political marketing, and presented models of participation also was discussed. The second chapter focused on the approximate themes of social campaigns, marketing and advertising techniques that enable senders of social campaigns to use the most effective way to reach their target audience. This chapter describes the procedures for advertising creation, social marketing and digital marketing. Issues presented in the second chapter were used in the analysis of chosen social campaign in the third chapter, which includes a description of the methodology.The social campaign "Citizens decide" which was analyzes was to reach all citizens who have the right to vote. However, after examining the tools and methods used in this project, you will find that emphasis was placed on reaching young group of citizens.In the social campaign "Citizens decide" reference was made to a number of values, in order to increase the participation of citizens in public life. On one hand, the benefits of civic participation can achieve individual were shown, on the other hand, the chances offered by the joint action in a particular case were portrayed. Also the project laid emphasis on patriotic values. The organizers in a more or less direct way were calling for action to the country and even the campaign logo was to imitate the shape and colors of the national flag. The campaign "Citizens decide" also refers to the authority of famous people whose opinion counts for the average citizen.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy magisterskiej przedstawiono analizę kampanii społecznej „Obywatele decydują”, która dotyczy Obywatelskiej Inicjatywy Ustawodawczej. Nowelizacja ustawy miałaby uprościć ten mechanizm i ułatwić obywatelom zgłaszanie oddolnych projektów. Analiza wybranej kampanii społecznej miała pozwolić na pokazanie, z jakich mechanizmów korzysta się w calu aktywizowania obywateli w życiu publicznym.Praca jest złożona z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale zostało opracowane zagadnienie partycypacji społecznej od strony definicyjnej oraz w postaci danych przedstawiających sytuację w Polsce z wyszczególnieniem poziomu partycypacji wśród młodych osób. Omówiono także pojęcie społeczeństwa obywatelskiego, marketingu politycznego oraz zaprezentowano modele partycypacji. W drugim rozdziale skupiono się na przybliżeniu tematyki kampanii społecznych oraz technik marketingowych i reklamowych, które umożliwiają nadawcom kampanii społecznych w jak najbardziej skuteczny sposób docierać do grupy docelowej. W tym rozdziale omówiono również procedury kreacji reklamowej, marketing społeczny oraz marketing cyfrowy. Zaprezentowane w drugim rozdziale zagadnienia zostały później wykorzystane podczas analizy wybranej kampanii społecznej w rozdziale trzecim, który zawiera także opis metodologii. Analizowana w niniejszej pracy kampania społeczna „Obywatele decydują” miała na celu docierać do wszystkich obywateli posiadających prawo wyborcze, jednak po zbadaniu narzędzi oraz metod wykorzystanych w ramach tego projektu, można zauważyć, że duży nacisk położono na dotarcie do młodej grupy obywateli.W kampanii społecznej „Obywatele decydują” odwoływano się do wielu wartości, w celu zwiększania partycypacji obywateli w życiu publicznym. Z jednej strony pokazywano jakie korzyści z aktywności obywatelskiej może osiągnąć jednostka, a z drugiej strony ukazywano szanse jakie daje wspólne działanie w określonej sprawie. W projekcie położono również nacisk na wartości patriotyczne. Organizatorzy w sposób mniej lub bardziej bezpośredni nawoływali do działania na rzecz państwa, a samo logo kampanii miało imitować kształtem oraz barwami flagę narodową. W kampanii „Obywatele decydują” odwołano się także do autorytetu znanych osób, z których opiniami liczy się przeciętny obywatel.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bukowski, Andrzej - 127478
dc.contributor.authorpl
Góra, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Nóżka, Marcjanna - 131084
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Andrzej - 127478
dc.date.accessioned
2020-07-24T21:33:49Z
dc.date.available
2020-07-24T21:33:49Z
dc.date.submittedpl
2013-10-15
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.identifier.apdpl
diploma-83199-150069
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192671
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
The social campaign, Social participation, the "Citizens Decide” campaign, Citizen Legislative Initiative, Electoral mobilization
dc.subject.plpl
Kampania społeczna, Partycypacja społeczna, Kampania „Obywatele decydują”, Obywatelska Inicjatywa Ustawodawcza, Aktywizacja wyborcza
dc.titlepl
Kampanie społeczne jako narzędzie aktywizacji wyborczej - na przykładzie kampanii "Obywatele decydują"
dc.title.alternativepl
Social campaigns as a tool of electoral mobilization – the "Citizens Decide" campaign as an example
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available