Marketing filmowy w XXI wieku

licenciate
dc.abstract.enFilm Marketing is an important element of the film industry. It has a huge impact on success of a movie and uses a huge number of techniques. Moreover, despite its long history, it is still evolving. In my work I try to show this great complexity of film promotion, focusing on three aspects. In the first chapter I discuss the structure and style of the movie trailer and I prove that this form combines features of art and advertising. The second part deals with the most modern methodes of promotion: new media marketing and augmented reality marketing. The last chapter focuses on traditional forms of promotion and marketing role of a movie star. With this analysis, I show that in the XXI-st century film marketing still uses traditional methods, while more and more often betting on intermediality of movie stars and new technologies.pl
dc.abstract.plMarketing filmowy to ważny element przemysłu kinematograficznego. Ma niezaprzeczalny wpływ na sukces filmu, a lista używanych w nim technik jest bardzo długa. Co więcej, mimo ponad stuletniej historii, wciąż intensywnie się rozwija. W mojej pracy zdecydowałem się zaprezentować tę wielką złożoność promocji filmowej, skupiając się na trzech aspektach. W pierwszym rozdziale omawiam budowę i styl zwiastuna filmowego i udowadniam, że forma ta łączy w sobie cechy sztuki i reklamy. W drugiej części zajmuję się najbardziej nowoczesnymi metodami promocji: marketingiem w nowych mediach i przy użyciu rzeczywistość rozszerzonej. Ostatnimi analizowanymi aspektami są tradycyjne formy marketingu filmowego oraz rola gwiazdy filmowej w promocji. Dzięki tej analizie udowadniam, że w XXI wieku filmy wciąż reklamuje się przy użyciu tradycyjnych metod, równocześnie coraz częściej stawiając na intermedialność gwiazd i nowe technologie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorZdrodowska, Magdalena - 182262 pl
dc.contributor.authorLuzar, Adrianpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerZdrodowska, Magdalena - 182262 pl
dc.contributor.reviewerNacher, Anna - 130854 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T20:55:15Z
dc.date.available2020-07-26T20:55:15Z
dc.date.submitted2016-06-28pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwo i wiedza o nowych mediachpl
dc.identifier.apddiploma-104231-178136pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210662
dc.languagepolpl
dc.subject.enfilm marketing, movie trailer, new media marketing, power of movie star, social media, augmented reality, movie posterpl
dc.subject.plmarketing filmowy, zwiastun filmowy, promocja w nowych mediach, znaczenie gwiazdy filmowej, media społecznościowe, rzeczywistość rozszerzona, plakat filmowypl
dc.titleMarketing filmowy w XXI wiekupl
dc.title.alternativeFilm Marketing in the 21st centurypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Film Marketing is an important element of the film industry. It has a huge impact on success of a movie and uses a huge number of techniques. Moreover, despite its long history, it is still evolving. In my work I try to show this great complexity of film promotion, focusing on three aspects. In the first chapter I discuss the structure and style of the movie trailer and I prove that this form combines features of art and advertising. The second part deals with the most modern methodes of promotion: new media marketing and augmented reality marketing. The last chapter focuses on traditional forms of promotion and marketing role of a movie star. With this analysis, I show that in the XXI-st century film marketing still uses traditional methods, while more and more often betting on intermediality of movie stars and new technologies.
dc.abstract.plpl
Marketing filmowy to ważny element przemysłu kinematograficznego. Ma niezaprzeczalny wpływ na sukces filmu, a lista używanych w nim technik jest bardzo długa. Co więcej, mimo ponad stuletniej historii, wciąż intensywnie się rozwija. W mojej pracy zdecydowałem się zaprezentować tę wielką złożoność promocji filmowej, skupiając się na trzech aspektach. W pierwszym rozdziale omawiam budowę i styl zwiastuna filmowego i udowadniam, że forma ta łączy w sobie cechy sztuki i reklamy. W drugiej części zajmuję się najbardziej nowoczesnymi metodami promocji: marketingiem w nowych mediach i przy użyciu rzeczywistość rozszerzonej. Ostatnimi analizowanymi aspektami są tradycyjne formy marketingu filmowego oraz rola gwiazdy filmowej w promocji. Dzięki tej analizie udowadniam, że w XXI wieku filmy wciąż reklamuje się przy użyciu tradycyjnych metod, równocześnie coraz częściej stawiając na intermedialność gwiazd i nowe technologie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Zdrodowska, Magdalena - 182262
dc.contributor.authorpl
Luzar, Adrian
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Zdrodowska, Magdalena - 182262
dc.contributor.reviewerpl
Nacher, Anna - 130854
dc.date.accessioned
2020-07-26T20:55:15Z
dc.date.available
2020-07-26T20:55:15Z
dc.date.submittedpl
2016-06-28
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach
dc.identifier.apdpl
diploma-104231-178136
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210662
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
film marketing, movie trailer, new media marketing, power of movie star, social media, augmented reality, movie poster
dc.subject.plpl
marketing filmowy, zwiastun filmowy, promocja w nowych mediach, znaczenie gwiazdy filmowej, media społecznościowe, rzeczywistość rozszerzona, plakat filmowy
dc.titlepl
Marketing filmowy w XXI wieku
dc.title.alternativepl
Film Marketing in the 21st century
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
347
Views per month
Views per city
Warsaw
78
Krakow
47
Gdansk
25
Katowice
20
Poznan
17
Lodz
13
Wroclaw
11
Marki
9
Sopot
7
Grębków
6

No access

No Thumbnail Available