Moja nastoletnia kuzynka w niebieskich włosach, czyli „julki” jako fenomen medialno-językowy

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to describe the media image of "julki z Twittera" based on the analysis of selected Internet memes that reflect the social perception of this group. "Julki" is a group of young women who have gained popularity on the Polish Internet by sharing their worldview on social media, especially on Twitter. The work consists of four chapters - the first is an introductory chapter that describes the principles of operation of social media, including Twitter, and presents the political context necessary to understand the "julki" phenomenon. The second chapter discusses the functions and forms of memes and the concept of stereotyping, as well as the linguistic and media image of the world. The third chapter is an analysis of memes regarding "julki z Twittera", and the fourth chapter contains the conclusions from the analysis. In this work, I present how significantly internet memes influence the shaping of the images of online groups,, and my analysis of memes about "julki z Twittera" allows us to better understand how online narratives and stereotypes influence the social perception of this particular group by other Internet users.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest opisanie medialnego obrazu „julek z Twittera” na podstawie analizy wybranych memów internetowych, które odzwierciedlają społeczne postrzeganie tej grupy. „Julki” to grupa młodych kobiet, która w polskim internecie zyskała popularność dzięki dzieleniu się swoim światopoglądem w mediach społecznościowych, szczególnie w serwisie Twitter. Praca składa się z czterech rozdziałów - pierwszy z nich to rozdział wprowadzający, który opisuje zasady działania mediów społecznościowych, w tym Twittera, oraz przedstawia kontekst polityczny, niezbędny do zrozumienia fenomenu „julek”. Drugi rozdział omawia funkcje i formy memów oraz pojęcie stereotypizacji, a także językowego oraz medialnego obrazu świata. Trzeci rozdział to analiza memów dotyczących „julek z Twittera”, a czwarty rozdział zawiera wnioski płynące z analizy. W pracy przedstawiam, jak znacząco memy internetowe wpływają na kształtowanie wizerunków grup internetowych, a przeprowadzona przeze mnie analiza memów o „julkach z Twittera” pozwala lepiej zrozumieć, jak internetowe narracje i stereotypy wpływają na społeczny odbiór tej konkretnej grupy przez innych użytkowników Internetu.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorChudzik, Anna - USOS187747 pl
dc.contributor.authorKaczmarczyk, Katarzyna - USOS304130 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerChudzik, Anna - USOS187747 pl
dc.contributor.reviewerDrabik, Beata - 173717 pl
dc.date.accessioned2024-07-09T23:18:19Z
dc.date.available2024-07-09T23:18:19Z
dc.date.submitted2024-07-09pl
dc.fieldofstudyjęzyk polski w komunikacji społecznejpl
dc.identifier.apddiploma-175822-304130pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374687
dc.languagepolpl
dc.subject.enjulki, Twitter, internet groups, internet memes, social media, stereotype, stigmatization, linguistic image of the world, media image of the worldpl
dc.subject.pljulki, Twitter, grupy internetowe, memy internetowe, media społecznościowe, stereotyp, stygmatyzacja, językowy obraz świata, medialny obraz światapl
dc.titleMoja nastoletnia kuzynka w niebieskich włosach, czyli „julki” jako fenomen medialno-językowypl
dc.title.alternativeMy teenage cousin with blue hair, or “julki” as a media-linguistic phenomenonpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to describe the media image of "julki z Twittera" based on the analysis of selected Internet memes that reflect the social perception of this group. "Julki" is a group of young women who have gained popularity on the Polish Internet by sharing their worldview on social media, especially on Twitter. The work consists of four chapters - the first is an introductory chapter that describes the principles of operation of social media, including Twitter, and presents the political context necessary to understand the "julki" phenomenon. The second chapter discusses the functions and forms of memes and the concept of stereotyping, as well as the linguistic and media image of the world. The third chapter is an analysis of memes regarding "julki z Twittera", and the fourth chapter contains the conclusions from the analysis. In this work, I present how significantly internet memes influence the shaping of the images of online groups,, and my analysis of memes about "julki z Twittera" allows us to better understand how online narratives and stereotypes influence the social perception of this particular group by other Internet users.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest opisanie medialnego obrazu „julek z Twittera” na podstawie analizy wybranych memów internetowych, które odzwierciedlają społeczne postrzeganie tej grupy. „Julki” to grupa młodych kobiet, która w polskim internecie zyskała popularność dzięki dzieleniu się swoim światopoglądem w mediach społecznościowych, szczególnie w serwisie Twitter. Praca składa się z czterech rozdziałów - pierwszy z nich to rozdział wprowadzający, który opisuje zasady działania mediów społecznościowych, w tym Twittera, oraz przedstawia kontekst polityczny, niezbędny do zrozumienia fenomenu „julek”. Drugi rozdział omawia funkcje i formy memów oraz pojęcie stereotypizacji, a także językowego oraz medialnego obrazu świata. Trzeci rozdział to analiza memów dotyczących „julek z Twittera”, a czwarty rozdział zawiera wnioski płynące z analizy. W pracy przedstawiam, jak znacząco memy internetowe wpływają na kształtowanie wizerunków grup internetowych, a przeprowadzona przeze mnie analiza memów o „julkach z Twittera” pozwala lepiej zrozumieć, jak internetowe narracje i stereotypy wpływają na społeczny odbiór tej konkretnej grupy przez innych użytkowników Internetu.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Chudzik, Anna - USOS187747
dc.contributor.authorpl
Kaczmarczyk, Katarzyna - USOS304130
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Chudzik, Anna - USOS187747
dc.contributor.reviewerpl
Drabik, Beata - 173717
dc.date.accessioned
2024-07-09T23:18:19Z
dc.date.available
2024-07-09T23:18:19Z
dc.date.submittedpl
2024-07-09
dc.fieldofstudypl
język polski w komunikacji społecznej
dc.identifier.apdpl
diploma-175822-304130
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374687
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
julki, Twitter, internet groups, internet memes, social media, stereotype, stigmatization, linguistic image of the world, media image of the world
dc.subject.plpl
julki, Twitter, grupy internetowe, memy internetowe, media społecznościowe, stereotyp, stygmatyzacja, językowy obraz świata, medialny obraz świata
dc.titlepl
Moja nastoletnia kuzynka w niebieskich włosach, czyli „julki” jako fenomen medialno-językowy
dc.title.alternativepl
My teenage cousin with blue hair, or “julki” as a media-linguistic phenomenon
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
22
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Mungyeong
4
Krakow
2
Lodz
2
Katowice
1
Koszyce
1
Lublin
1
Mielec
1
Rybnik
1
Stary Sącz
1

No access

No Thumbnail Available