Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Moja nastoletnia kuzynka w niebieskich włosach, czyli „julki” jako fenomen medialno-językowy
My teenage cousin with blue hair, or “julki” as a media-linguistic phenomenon
julki, Twitter, grupy internetowe, memy internetowe, media społecznościowe, stereotyp, stygmatyzacja, językowy obraz świata, medialny obraz świata
julki, Twitter, internet groups, internet memes, social media, stereotype, stigmatization, linguistic image of the world, media image of the world
Celem niniejszej pracy jest opisanie medialnego obrazu „julek z Twittera” na podstawie analizy wybranych memów internetowych, które odzwierciedlają społeczne postrzeganie tej grupy. „Julki” to grupa młodych kobiet, która w polskim internecie zyskała popularność dzięki dzieleniu się swoim światopoglądem w mediach społecznościowych, szczególnie w serwisie Twitter. Praca składa się z czterech rozdziałów - pierwszy z nich to rozdział wprowadzający, który opisuje zasady działania mediów społecznościowych, w tym Twittera, oraz przedstawia kontekst polityczny, niezbędny do zrozumienia fenomenu „julek”. Drugi rozdział omawia funkcje i formy memów oraz pojęcie stereotypizacji, a także językowego oraz medialnego obrazu świata. Trzeci rozdział to analiza memów dotyczących „julek z Twittera”, a czwarty rozdział zawiera wnioski płynące z analizy. W pracy przedstawiam, jak znacząco memy internetowe wpływają na kształtowanie wizerunków grup internetowych, a przeprowadzona przeze mnie analiza memów o „julkach z Twittera” pozwala lepiej zrozumieć, jak internetowe narracje i stereotypy wpływają na społeczny odbiór tej konkretnej grupy przez innych użytkowników Internetu.
The aim of this thesis is to describe the media image of "julki z Twittera" based on the analysis of selected Internet memes that reflect the social perception of this group. "Julki" is a group of young women who have gained popularity on the Polish Internet by sharing their worldview on social media, especially on Twitter. The work consists of four chapters - the first is an introductory chapter that describes the principles of operation of social media, including Twitter, and presents the political context necessary to understand the "julki" phenomenon. The second chapter discusses the functions and forms of memes and the concept of stereotyping, as well as the linguistic and media image of the world. The third chapter is an analysis of memes regarding "julki z Twittera", and the fourth chapter contains the conclusions from the analysis. In this work, I present how significantly internet memes influence the shaping of the images of online groups,, and my analysis of memes about "julki z Twittera" allows us to better understand how online narratives and stereotypes influence the social perception of this particular group by other Internet users.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to describe the media image of "julki z Twittera" based on the analysis of selected Internet memes that reflect the social perception of this group. "Julki" is a group of young women who have gained popularity on the Polish Internet by sharing their worldview on social media, especially on Twitter. The work consists of four chapters - the first is an introductory chapter that describes the principles of operation of social media, including Twitter, and presents the political context necessary to understand the "julki" phenomenon. The second chapter discusses the functions and forms of memes and the concept of stereotyping, as well as the linguistic and media image of the world. The third chapter is an analysis of memes regarding "julki z Twittera", and the fourth chapter contains the conclusions from the analysis. In this work, I present how significantly internet memes influence the shaping of the images of online groups,, and my analysis of memes about "julki z Twittera" allows us to better understand how online narratives and stereotypes influence the social perception of this particular group by other Internet users. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest opisanie medialnego obrazu „julek z Twittera” na podstawie analizy wybranych memów internetowych, które odzwierciedlają społeczne postrzeganie tej grupy. „Julki” to grupa młodych kobiet, która w polskim internecie zyskała popularność dzięki dzieleniu się swoim światopoglądem w mediach społecznościowych, szczególnie w serwisie Twitter. Praca składa się z czterech rozdziałów - pierwszy z nich to rozdział wprowadzający, który opisuje zasady działania mediów społecznościowych, w tym Twittera, oraz przedstawia kontekst polityczny, niezbędny do zrozumienia fenomenu „julek”. Drugi rozdział omawia funkcje i formy memów oraz pojęcie stereotypizacji, a także językowego oraz medialnego obrazu świata. Trzeci rozdział to analiza memów dotyczących „julek z Twittera”, a czwarty rozdział zawiera wnioski płynące z analizy. W pracy przedstawiam, jak znacząco memy internetowe wpływają na kształtowanie wizerunków grup internetowych, a przeprowadzona przeze mnie analiza memów o „julkach z Twittera” pozwala lepiej zrozumieć, jak internetowe narracje i stereotypy wpływają na społeczny odbiór tej konkretnej grupy przez innych użytkowników Internetu. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Chudzik, Anna - USOS187747 | pl |
dc.contributor.author | Kaczmarczyk, Katarzyna - USOS304130 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Chudzik, Anna - USOS187747 | pl |
dc.contributor.reviewer | Drabik, Beata - 173717 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T23:18:19Z | |
dc.date.available | 2024-07-09T23:18:19Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | język polski w komunikacji społecznej | pl |
dc.identifier.apd | diploma-175822-304130 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374687 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | julki, Twitter, internet groups, internet memes, social media, stereotype, stigmatization, linguistic image of the world, media image of the world | pl |
dc.subject.pl | julki, Twitter, grupy internetowe, memy internetowe, media społecznościowe, stereotyp, stygmatyzacja, językowy obraz świata, medialny obraz świata | pl |
dc.title | Moja nastoletnia kuzynka w niebieskich włosach, czyli „julki” jako fenomen medialno-językowy | pl |
dc.title.alternative | My teenage cousin with blue hair, or “julki” as a media-linguistic phenomenon | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |