Zarządzanie marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna

master
dc.abstract.enMarketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Sports Club Spółka Akcyjna. Master's thesis under the supervision of dr hab. prof. UJ Marek Zawartka, Kraków: Institute of Entrepreneurship, 94 pp., 59 bibliographic items, 7 tables, 14 graphs, 2 photographs, 2 drawings. The research undertaken for the purpose of this work covers issues related to marketing management in sports in the context of selected sports disciplines in the Cracovia Joint-Stock Sports Club. The subject of the research will be sports fans of KS Cracovia, people from the management level, as well as club players. The aim of the work is to present marketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Joint-Stock Sports Club. The research problem is to analyze and evaluate the key assumptions of marketing strategies, as well as the marketing activities carried out in practice by the Cracovia Sports Club in the context of promoting sports events and the course of the image campaign in connection with the activities of the football and hockey teams operating within the Club. The work consists of three chapters. The first chapter discusses the definitions used in the work. The second chapter presents the history of Cracovia - the oldest operating sports club in Poland. The third chapter presents the issues of empirical research methodology. The conducted research confirmed that the current, key assumptions of the marketing strategy in KS Cracovia SA are primarily the introduction of high-quality marketing "content", as well as appropriate communication in the context of positive perception of Cracovia among Internet users, fans of the Club and outside observers. It was also shown that the promotion of sports events in the aspect of the games of the football and hockey teams operating within KS Cracovia SA is carried out in a wide range of many different marketing activities. At the same time, it was shown that in connection with the comparison of marketing activities of the football and hockey teams operating within KS Cracovia SA, it should be stated that marketing related to the football team is better in terms of image, and therefore more effective in marketing. It was confirmed that the intensification of marketing activities of KS Cracovia SA should consist in acquiring new, strategic sponsors cooperating with the Sports Club.pl
dc.abstract.plZarządzanie marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Praca magisterska pod kierunkiem dr hab. prof. UJ Marka Zawartki, Kraków: Instytut Przedsiębiorczości, 94 s., 59 poz. bibl., 7 tabel, 14 wykresów, 2 fotografie, 2 rysunki. Badania podjęte na potrzebę niniejszej pracy obejmują problematykę związaną z zarządzaniem marketingiem w sporcie w kontekście wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Przedmiotem badań będą kibice sportowi KS Cracovia, osoby ze szczebla zarządczego, jak również klubowi zawodnicy. Cel pracy to przedstawienie zarządzania marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Problemem badawczym jest analiza i ocena kluczowych założeń strategii marketingowych, a także realizowanych w praktyce działań marketingowych prowadzonych przez Klub Sportowy Cracovia w kontekście promocji wydarzeń sportowych oraz przebiegu kampanii wizerunkowej w związku z działalnością drużyny piłkarskiej i hokejowej funkcjonujących w ramach Klubu. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono definicje występujące w pracy. W rozdziale drugim przedstawiono historię Cracovii – najstarszego działającego klubu sportowego w Polsce. W rozdziale trzecim zaprezentowano problematykę metodologii badań empirycznych. W toku przeprowadzonych badań potwierdzono, że aktualne, kluczowe założenia strategii marketingowej w KS Cracovia SA to przede wszystkim wprowadzanie wysokiej jakości „contentu” marketingowego, a także odpowiednia komunikacja w kontekście pozytywnego odbierania Cracovii wśród internautów, kibiców Klubu i postronnych obserwatorów. Wykazano również, że promocja wydarzeń sportowych w aspekcie rozgrywek drużyny piłkarskiej i hokejowej działających w ramach KS Cracovia SA jest prowadzona w szerokim zakresie wielu różnorodnych działań marketingowych. Wykazano jednocześnie, że w związku z porównaniem działań marketingowych drużyny piłkarskiej i hokejowej funkcjonujących w ramach KS Cracovia SA należy konstatować, że marketing związany 3 z drużyną piłkarską jest lepszy wizerunkowo, a zatem skuteczniejszy marketingowo. Potwierdzono, że intensyfikowanie działań marketingowych KS Cracovia SA powinno polegać na pozyskiwaniu nowych, strategicznych sponsorów współpracujących z Klubem Sportowym.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorZawartka, Marek - USOS156982 pl
dc.contributor.authorWięckowski, Mateusz - USOS322166 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerZawartka, Marek - USOS156982 pl
dc.date.accessioned2024-10-07T06:34:21Z
dc.date.available2024-10-07T06:34:21Z
dc.date.submitted2024-09-30pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystyce i w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-174496-322166pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/450492
dc.languagepolpl
dc.subject.enCracovia, sports club, sport, marketing management, football team, hockey teampl
dc.subject.plCracovia, klub sportowy, sport, zarządzanie marketingiem, drużyna piłkarska, drużyna hokejowapl
dc.titleZarządzanie marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjnapl
dc.title.alternativeMarketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Sports Club Spółka Akcyjnapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Marketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Sports Club Spółka Akcyjna. Master's thesis under the supervision of dr hab. prof. UJ Marek Zawartka, Kraków: Institute of Entrepreneurship, 94 pp., 59 bibliographic items, 7 tables, 14 graphs, 2 photographs, 2 drawings. The research undertaken for the purpose of this work covers issues related to marketing management in sports in the context of selected sports disciplines in the Cracovia Joint-Stock Sports Club. The subject of the research will be sports fans of KS Cracovia, people from the management level, as well as club players. The aim of the work is to present marketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Joint-Stock Sports Club. The research problem is to analyze and evaluate the key assumptions of marketing strategies, as well as the marketing activities carried out in practice by the Cracovia Sports Club in the context of promoting sports events and the course of the image campaign in connection with the activities of the football and hockey teams operating within the Club. The work consists of three chapters. The first chapter discusses the definitions used in the work. The second chapter presents the history of Cracovia - the oldest operating sports club in Poland. The third chapter presents the issues of empirical research methodology. The conducted research confirmed that the current, key assumptions of the marketing strategy in KS Cracovia SA are primarily the introduction of high-quality marketing "content", as well as appropriate communication in the context of positive perception of Cracovia among Internet users, fans of the Club and outside observers. It was also shown that the promotion of sports events in the aspect of the games of the football and hockey teams operating within KS Cracovia SA is carried out in a wide range of many different marketing activities. At the same time, it was shown that in connection with the comparison of marketing activities of the football and hockey teams operating within KS Cracovia SA, it should be stated that marketing related to the football team is better in terms of image, and therefore more effective in marketing. It was confirmed that the intensification of marketing activities of KS Cracovia SA should consist in acquiring new, strategic sponsors cooperating with the Sports Club.
dc.abstract.plpl
Zarządzanie marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Praca magisterska pod kierunkiem dr hab. prof. UJ Marka Zawartki, Kraków: Instytut Przedsiębiorczości, 94 s., 59 poz. bibl., 7 tabel, 14 wykresów, 2 fotografie, 2 rysunki. Badania podjęte na potrzebę niniejszej pracy obejmują problematykę związaną z zarządzaniem marketingiem w sporcie w kontekście wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Przedmiotem badań będą kibice sportowi KS Cracovia, osoby ze szczebla zarządczego, jak również klubowi zawodnicy. Cel pracy to przedstawienie zarządzania marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Problemem badawczym jest analiza i ocena kluczowych założeń strategii marketingowych, a także realizowanych w praktyce działań marketingowych prowadzonych przez Klub Sportowy Cracovia w kontekście promocji wydarzeń sportowych oraz przebiegu kampanii wizerunkowej w związku z działalnością drużyny piłkarskiej i hokejowej funkcjonujących w ramach Klubu. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono definicje występujące w pracy. W rozdziale drugim przedstawiono historię Cracovii – najstarszego działającego klubu sportowego w Polsce. W rozdziale trzecim zaprezentowano problematykę metodologii badań empirycznych. W toku przeprowadzonych badań potwierdzono, że aktualne, kluczowe założenia strategii marketingowej w KS Cracovia SA to przede wszystkim wprowadzanie wysokiej jakości „contentu” marketingowego, a także odpowiednia komunikacja w kontekście pozytywnego odbierania Cracovii wśród internautów, kibiców Klubu i postronnych obserwatorów. Wykazano również, że promocja wydarzeń sportowych w aspekcie rozgrywek drużyny piłkarskiej i hokejowej działających w ramach KS Cracovia SA jest prowadzona w szerokim zakresie wielu różnorodnych działań marketingowych. Wykazano jednocześnie, że w związku z porównaniem działań marketingowych drużyny piłkarskiej i hokejowej funkcjonujących w ramach KS Cracovia SA należy konstatować, że marketing związany 3 z drużyną piłkarską jest lepszy wizerunkowo, a zatem skuteczniejszy marketingowo. Potwierdzono, że intensyfikowanie działań marketingowych KS Cracovia SA powinno polegać na pozyskiwaniu nowych, strategicznych sponsorów współpracujących z Klubem Sportowym.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Zawartka, Marek - USOS156982
dc.contributor.authorpl
Więckowski, Mateusz - USOS322166
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Zawartka, Marek - USOS156982
dc.date.accessioned
2024-10-07T06:34:21Z
dc.date.available
2024-10-07T06:34:21Z
dc.date.submittedpl
2024-09-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce i w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-174496-322166
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/450492
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Cracovia, sports club, sport, marketing management, football team, hockey team
dc.subject.plpl
Cracovia, klub sportowy, sport, zarządzanie marketingiem, drużyna piłkarska, drużyna hokejowa
dc.titlepl
Zarządzanie marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna
dc.title.alternativepl
Marketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Sports Club Spółka Akcyjna
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections