Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna
Marketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Sports Club Spółka Akcyjna
Cracovia, klub sportowy, sport, zarządzanie marketingiem, drużyna piłkarska, drużyna hokejowa
Cracovia, sports club, sport, marketing management, football team, hockey team
Zarządzanie marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Praca magisterska pod kierunkiem dr hab. prof. UJ Marka Zawartki, Kraków: Instytut Przedsiębiorczości, 94 s., 59 poz. bibl., 7 tabel, 14 wykresów, 2 fotografie, 2 rysunki. Badania podjęte na potrzebę niniejszej pracy obejmują problematykę związaną z zarządzaniem marketingiem w sporcie w kontekście wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Przedmiotem badań będą kibice sportowi KS Cracovia, osoby ze szczebla zarządczego, jak również klubowi zawodnicy. Cel pracy to przedstawienie zarządzania marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Problemem badawczym jest analiza i ocena kluczowych założeń strategii marketingowych, a także realizowanych w praktyce działań marketingowych prowadzonych przez Klub Sportowy Cracovia w kontekście promocji wydarzeń sportowych oraz przebiegu kampanii wizerunkowej w związku z działalnością drużyny piłkarskiej i hokejowej funkcjonujących w ramach Klubu. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono definicje występujące w pracy. W rozdziale drugim przedstawiono historię Cracovii – najstarszego działającego klubu sportowego w Polsce. W rozdziale trzecim zaprezentowano problematykę metodologii badań empirycznych. W toku przeprowadzonych badań potwierdzono, że aktualne, kluczowe założenia strategii marketingowej w KS Cracovia SA to przede wszystkim wprowadzanie wysokiej jakości „contentu” marketingowego, a także odpowiednia komunikacja w kontekście pozytywnego odbierania Cracovii wśród internautów, kibiców Klubu i postronnych obserwatorów. Wykazano również, że promocja wydarzeń sportowych w aspekcie rozgrywek drużyny piłkarskiej i hokejowej działających w ramach KS Cracovia SA jest prowadzona w szerokim zakresie wielu różnorodnych działań marketingowych. Wykazano jednocześnie, że w związku z porównaniem działań marketingowych drużyny piłkarskiej i hokejowej funkcjonujących w ramach KS Cracovia SA należy konstatować, że marketing związany 3 z drużyną piłkarską jest lepszy wizerunkowo, a zatem skuteczniejszy marketingowo. Potwierdzono, że intensyfikowanie działań marketingowych KS Cracovia SA powinno polegać na pozyskiwaniu nowych, strategicznych sponsorów współpracujących z Klubem Sportowym.
Marketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Sports Club Spółka Akcyjna. Master's thesis under the supervision of dr hab. prof. UJ Marek Zawartka, Kraków: Institute of Entrepreneurship, 94 pp., 59 bibliographic items, 7 tables, 14 graphs, 2 photographs, 2 drawings. The research undertaken for the purpose of this work covers issues related to marketing management in sports in the context of selected sports disciplines in the Cracovia Joint-Stock Sports Club. The subject of the research will be sports fans of KS Cracovia, people from the management level, as well as club players. The aim of the work is to present marketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Joint-Stock Sports Club. The research problem is to analyze and evaluate the key assumptions of marketing strategies, as well as the marketing activities carried out in practice by the Cracovia Sports Club in the context of promoting sports events and the course of the image campaign in connection with the activities of the football and hockey teams operating within the Club. The work consists of three chapters. The first chapter discusses the definitions used in the work. The second chapter presents the history of Cracovia - the oldest operating sports club in Poland. The third chapter presents the issues of empirical research methodology. The conducted research confirmed that the current, key assumptions of the marketing strategy in KS Cracovia SA are primarily the introduction of high-quality marketing "content", as well as appropriate communication in the context of positive perception of Cracovia among Internet users, fans of the Club and outside observers. It was also shown that the promotion of sports events in the aspect of the games of the football and hockey teams operating within KS Cracovia SA is carried out in a wide range of many different marketing activities. At the same time, it was shown that in connection with the comparison of marketing activities of the football and hockey teams operating within KS Cracovia SA, it should be stated that marketing related to the football team is better in terms of image, and therefore more effective in marketing. It was confirmed that the intensification of marketing activities of KS Cracovia SA should consist in acquiring new, strategic sponsors cooperating with the Sports Club.
dc.abstract.en | Marketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Sports Club Spółka Akcyjna. Master's thesis under the supervision of dr hab. prof. UJ Marek Zawartka, Kraków: Institute of Entrepreneurship, 94 pp., 59 bibliographic items, 7 tables, 14 graphs, 2 photographs, 2 drawings. The research undertaken for the purpose of this work covers issues related to marketing management in sports in the context of selected sports disciplines in the Cracovia Joint-Stock Sports Club. The subject of the research will be sports fans of KS Cracovia, people from the management level, as well as club players. The aim of the work is to present marketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Joint-Stock Sports Club. The research problem is to analyze and evaluate the key assumptions of marketing strategies, as well as the marketing activities carried out in practice by the Cracovia Sports Club in the context of promoting sports events and the course of the image campaign in connection with the activities of the football and hockey teams operating within the Club. The work consists of three chapters. The first chapter discusses the definitions used in the work. The second chapter presents the history of Cracovia - the oldest operating sports club in Poland. The third chapter presents the issues of empirical research methodology. The conducted research confirmed that the current, key assumptions of the marketing strategy in KS Cracovia SA are primarily the introduction of high-quality marketing "content", as well as appropriate communication in the context of positive perception of Cracovia among Internet users, fans of the Club and outside observers. It was also shown that the promotion of sports events in the aspect of the games of the football and hockey teams operating within KS Cracovia SA is carried out in a wide range of many different marketing activities. At the same time, it was shown that in connection with the comparison of marketing activities of the football and hockey teams operating within KS Cracovia SA, it should be stated that marketing related to the football team is better in terms of image, and therefore more effective in marketing. It was confirmed that the intensification of marketing activities of KS Cracovia SA should consist in acquiring new, strategic sponsors cooperating with the Sports Club. | pl |
dc.abstract.pl | Zarządzanie marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Praca magisterska pod kierunkiem dr hab. prof. UJ Marka Zawartki, Kraków: Instytut Przedsiębiorczości, 94 s., 59 poz. bibl., 7 tabel, 14 wykresów, 2 fotografie, 2 rysunki. Badania podjęte na potrzebę niniejszej pracy obejmują problematykę związaną z zarządzaniem marketingiem w sporcie w kontekście wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Przedmiotem badań będą kibice sportowi KS Cracovia, osoby ze szczebla zarządczego, jak również klubowi zawodnicy. Cel pracy to przedstawienie zarządzania marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna. Problemem badawczym jest analiza i ocena kluczowych założeń strategii marketingowych, a także realizowanych w praktyce działań marketingowych prowadzonych przez Klub Sportowy Cracovia w kontekście promocji wydarzeń sportowych oraz przebiegu kampanii wizerunkowej w związku z działalnością drużyny piłkarskiej i hokejowej funkcjonujących w ramach Klubu. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono definicje występujące w pracy. W rozdziale drugim przedstawiono historię Cracovii – najstarszego działającego klubu sportowego w Polsce. W rozdziale trzecim zaprezentowano problematykę metodologii badań empirycznych. W toku przeprowadzonych badań potwierdzono, że aktualne, kluczowe założenia strategii marketingowej w KS Cracovia SA to przede wszystkim wprowadzanie wysokiej jakości „contentu” marketingowego, a także odpowiednia komunikacja w kontekście pozytywnego odbierania Cracovii wśród internautów, kibiców Klubu i postronnych obserwatorów. Wykazano również, że promocja wydarzeń sportowych w aspekcie rozgrywek drużyny piłkarskiej i hokejowej działających w ramach KS Cracovia SA jest prowadzona w szerokim zakresie wielu różnorodnych działań marketingowych. Wykazano jednocześnie, że w związku z porównaniem działań marketingowych drużyny piłkarskiej i hokejowej funkcjonujących w ramach KS Cracovia SA należy konstatować, że marketing związany 3 z drużyną piłkarską jest lepszy wizerunkowo, a zatem skuteczniejszy marketingowo. Potwierdzono, że intensyfikowanie działań marketingowych KS Cracovia SA powinno polegać na pozyskiwaniu nowych, strategicznych sponsorów współpracujących z Klubem Sportowym. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Zawartka, Marek - USOS156982 | pl |
dc.contributor.author | Więckowski, Mateusz - USOS322166 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek - USOS156982 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-07T06:34:21Z | |
dc.date.available | 2024-10-07T06:34:21Z | |
dc.date.submitted | 2024-09-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174496-322166 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/450492 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Cracovia, sports club, sport, marketing management, football team, hockey team | pl |
dc.subject.pl | Cracovia, klub sportowy, sport, zarządzanie marketingiem, drużyna piłkarska, drużyna hokejowa | pl |
dc.title | Zarządzanie marketingiem w sporcie na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych w Klubie Sportowym Cracovia Spółka Akcyjna | pl |
dc.title.alternative | Marketing management in sports on the example of selected sports disciplines in the Cracovia Sports Club Spółka Akcyjna | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |