Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Opór pracowników wobec zmian na przykładzie procesu restrukturyzacji Poczty Polskiej
The resistance of employees to changes at the example of the restructuring of the Polish Post.
OPÓR – POCZTA – PRACOWNICY - RESTRUKTURYZACJA - ZMIANA
CHANGE – EMPLOYEES - POST- RESISTANCE - RESTRUCTURING
Celem pracy jest analiza oporu pracowników w sytuacji przeprowadzania zmian w ramach restrukturyzacji Poczty Polskiej. Praca ta ma dać odpowiedź, jakie są źródła tej niechęci, jak opór ten przejawia się oraz jakie niesie ze sobą skutki.W pierwszym rozdziale zdefiniowane zostają najważniejsze pojęcia dotyczące restrukturyzacji. Rozważania rozpoczynają się od problematyki zmian w organizacji, by potem przejść do wytłumaczenia pojęcia restrukturyzacji, a w dalszej części przyjrzeć się motywom jej wprowadzania. Przedstawiona zostanie też typologia restrukturyzacji oraz czym skutkuje jej przeprowadzenie.Drugi rozdział dotyczy oporu pracowników wobec zmian. Przybliżone zostają tu przyczyny oporu, etapy zachowań w sytuacji zmian oraz sposoby radzenia sobie ze zmianą w organizacji.Trzeci rozdział stanowi wprowadzenie do rozważań nad problemem Poczty Polskiej. Oprócz informacji o samej badanej firmie, przestawiony zostaje rys historyczny usług pocztowych w Polsce, jak również stan obecny tego sektora.Ostatnia część pracy to analiza zachowania pracowników w sytuacji restrukturyzacji Poczty Polskiej. Zaprezentowana zostanie też obecna sytuacja firmy, źródła oporu pracowników wobec zmian na Poczcie oraz skutki, jakie opór ten niósł dla omawianego procesu.
Aim of this study is to analyze the resistance of employees in the event of change in the example of the restructuring of the Polish Post. This paper aims to give an answer, what are the sources of this reluctance, and what effects it gives.In the first chapter the author is defined the most important terms for the restructuring. Considerations begin with the issue of changes in the organization. Next, there are explained the concept of restructuring and the motives of its implementation. Presented is a typology of restructuring, and the results of its execution.The second chapter deals with employee resistance to change. Approximate here are the reasons for the resistance, the stages of behavior change in the different situation and how to deal with a change in the organization.The third chapter is an introduction to the discussion on the problem of the Polish Post. In addition to information about the test company is reset historical overview of postal services in Poland, as well as the current state of the sector.The last part of the work is the analysis behavior of employees in the event of restructuring of the Polish Post. There is also presented the current situation of this company, sources of resistance to change employees at the post office and the effects that this resistance was carried to this process.
dc.abstract.en | Aim of this study is to analyze the resistance of employees in the event of change in the example of the restructuring of the Polish Post. This paper aims to give an answer, what are the sources of this reluctance, and what effects it gives.In the first chapter the author is defined the most important terms for the restructuring. Considerations begin with the issue of changes in the organization. Next, there are explained the concept of restructuring and the motives of its implementation. Presented is a typology of restructuring, and the results of its execution.The second chapter deals with employee resistance to change. Approximate here are the reasons for the resistance, the stages of behavior change in the different situation and how to deal with a change in the organization.The third chapter is an introduction to the discussion on the problem of the Polish Post. In addition to information about the test company is reset historical overview of postal services in Poland, as well as the current state of the sector.The last part of the work is the analysis behavior of employees in the event of restructuring of the Polish Post. There is also presented the current situation of this company, sources of resistance to change employees at the post office and the effects that this resistance was carried to this process. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest analiza oporu pracowników w sytuacji przeprowadzania zmian w ramach restrukturyzacji Poczty Polskiej. Praca ta ma dać odpowiedź, jakie są źródła tej niechęci, jak opór ten przejawia się oraz jakie niesie ze sobą skutki.W pierwszym rozdziale zdefiniowane zostają najważniejsze pojęcia dotyczące restrukturyzacji. Rozważania rozpoczynają się od problematyki zmian w organizacji, by potem przejść do wytłumaczenia pojęcia restrukturyzacji, a w dalszej części przyjrzeć się motywom jej wprowadzania. Przedstawiona zostanie też typologia restrukturyzacji oraz czym skutkuje jej przeprowadzenie.Drugi rozdział dotyczy oporu pracowników wobec zmian. Przybliżone zostają tu przyczyny oporu, etapy zachowań w sytuacji zmian oraz sposoby radzenia sobie ze zmianą w organizacji.Trzeci rozdział stanowi wprowadzenie do rozważań nad problemem Poczty Polskiej. Oprócz informacji o samej badanej firmie, przestawiony zostaje rys historyczny usług pocztowych w Polsce, jak również stan obecny tego sektora.Ostatnia część pracy to analiza zachowania pracowników w sytuacji restrukturyzacji Poczty Polskiej. Zaprezentowana zostanie też obecna sytuacja firmy, źródła oporu pracowników wobec zmian na Poczcie oraz skutki, jakie opór ten niósł dla omawianego procesu. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.contributor.author | Siwor, Paweł | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T20:27:07Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T20:27:07Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie personelem | pl |
dc.identifier.apd | diploma-82070-137013 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191632 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CHANGE – EMPLOYEES - POST- RESISTANCE - RESTRUCTURING | pl |
dc.subject.pl | OPÓR – POCZTA – PRACOWNICY - RESTRUKTURYZACJA - ZMIANA | pl |
dc.title | Opór pracowników wobec zmian na przykładzie procesu restrukturyzacji Poczty Polskiej | pl |
dc.title.alternative | The resistance of employees to changes at the example of the restructuring of the Polish Post. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |