Opór pracowników wobec zmian na przykładzie procesu restrukturyzacji Poczty Polskiej

licenciate
dc.abstract.enAim of this study is to analyze the resistance of employees in the event of change in the example of the restructuring of the Polish Post. This paper aims to give an answer, what are the sources of this reluctance, and what effects it gives.In the first chapter the author is defined the most important terms for the restructuring. Considerations begin with the issue of changes in the organization. Next, there are explained the concept of restructuring and the motives of its implementation. Presented is a typology of restructuring, and the results of its execution.The second chapter deals with employee resistance to change. Approximate here are the reasons for the resistance, the stages of behavior change in the different situation and how to deal with a change in the organization.The third chapter is an introduction to the discussion on the problem of the Polish Post. In addition to information about the test company is reset historical overview of postal services in Poland, as well as the current state of the sector.The last part of the work is the analysis behavior of employees in the event of restructuring of the Polish Post. There is also presented the current situation of this company, sources of resistance to change employees at the post office and the effects that this resistance was carried to this process.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza oporu pracowników w sytuacji przeprowadzania zmian w ramach restrukturyzacji Poczty Polskiej. Praca ta ma dać odpowiedź, jakie są źródła tej niechęci, jak opór ten przejawia się oraz jakie niesie ze sobą skutki.W pierwszym rozdziale zdefiniowane zostają najważniejsze pojęcia dotyczące restrukturyzacji. Rozważania rozpoczynają się od problematyki zmian w organizacji, by potem przejść do wytłumaczenia pojęcia restrukturyzacji, a w dalszej części przyjrzeć się motywom jej wprowadzania. Przedstawiona zostanie też typologia restrukturyzacji oraz czym skutkuje jej przeprowadzenie.Drugi rozdział dotyczy oporu pracowników wobec zmian. Przybliżone zostają tu przyczyny oporu, etapy zachowań w sytuacji zmian oraz sposoby radzenia sobie ze zmianą w organizacji.Trzeci rozdział stanowi wprowadzenie do rozważań nad problemem Poczty Polskiej. Oprócz informacji o samej badanej firmie, przestawiony zostaje rys historyczny usług pocztowych w Polsce, jak również stan obecny tego sektora.Ostatnia część pracy to analiza zachowania pracowników w sytuacji restrukturyzacji Poczty Polskiej. Zaprezentowana zostanie też obecna sytuacja firmy, źródła oporu pracowników wobec zmian na Poczcie oraz skutki, jakie opór ten niósł dla omawianego procesu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.authorSiwor, Pawełpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T20:27:07Z
dc.date.available2020-07-24T20:27:07Z
dc.date.submitted2013-10-22pl
dc.fieldofstudyzarządzanie personelempl
dc.identifier.apddiploma-82070-137013pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191632
dc.languagepolpl
dc.subject.enCHANGE – EMPLOYEES - POST- RESISTANCE - RESTRUCTURINGpl
dc.subject.plOPÓR – POCZTA – PRACOWNICY - RESTRUKTURYZACJA - ZMIANApl
dc.titleOpór pracowników wobec zmian na przykładzie procesu restrukturyzacji Poczty Polskiejpl
dc.title.alternativeThe resistance of employees to changes at the example of the restructuring of the Polish Post.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Aim of this study is to analyze the resistance of employees in the event of change in the example of the restructuring of the Polish Post. This paper aims to give an answer, what are the sources of this reluctance, and what effects it gives.In the first chapter the author is defined the most important terms for the restructuring. Considerations begin with the issue of changes in the organization. Next, there are explained the concept of restructuring and the motives of its implementation. Presented is a typology of restructuring, and the results of its execution.The second chapter deals with employee resistance to change. Approximate here are the reasons for the resistance, the stages of behavior change in the different situation and how to deal with a change in the organization.The third chapter is an introduction to the discussion on the problem of the Polish Post. In addition to information about the test company is reset historical overview of postal services in Poland, as well as the current state of the sector.The last part of the work is the analysis behavior of employees in the event of restructuring of the Polish Post. There is also presented the current situation of this company, sources of resistance to change employees at the post office and the effects that this resistance was carried to this process.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest analiza oporu pracowników w sytuacji przeprowadzania zmian w ramach restrukturyzacji Poczty Polskiej. Praca ta ma dać odpowiedź, jakie są źródła tej niechęci, jak opór ten przejawia się oraz jakie niesie ze sobą skutki.W pierwszym rozdziale zdefiniowane zostają najważniejsze pojęcia dotyczące restrukturyzacji. Rozważania rozpoczynają się od problematyki zmian w organizacji, by potem przejść do wytłumaczenia pojęcia restrukturyzacji, a w dalszej części przyjrzeć się motywom jej wprowadzania. Przedstawiona zostanie też typologia restrukturyzacji oraz czym skutkuje jej przeprowadzenie.Drugi rozdział dotyczy oporu pracowników wobec zmian. Przybliżone zostają tu przyczyny oporu, etapy zachowań w sytuacji zmian oraz sposoby radzenia sobie ze zmianą w organizacji.Trzeci rozdział stanowi wprowadzenie do rozważań nad problemem Poczty Polskiej. Oprócz informacji o samej badanej firmie, przestawiony zostaje rys historyczny usług pocztowych w Polsce, jak również stan obecny tego sektora.Ostatnia część pracy to analiza zachowania pracowników w sytuacji restrukturyzacji Poczty Polskiej. Zaprezentowana zostanie też obecna sytuacja firmy, źródła oporu pracowników wobec zmian na Poczcie oraz skutki, jakie opór ten niósł dla omawianego procesu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.authorpl
Siwor, Paweł
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2020-07-24T20:27:07Z
dc.date.available
2020-07-24T20:27:07Z
dc.date.submittedpl
2013-10-22
dc.fieldofstudypl
zarządzanie personelem
dc.identifier.apdpl
diploma-82070-137013
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191632
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CHANGE – EMPLOYEES - POST- RESISTANCE - RESTRUCTURING
dc.subject.plpl
OPÓR – POCZTA – PRACOWNICY - RESTRUKTURYZACJA - ZMIANA
dc.titlepl
Opór pracowników wobec zmian na przykładzie procesu restrukturyzacji Poczty Polskiej
dc.title.alternativepl
The resistance of employees to changes at the example of the restructuring of the Polish Post.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
20
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Bydgoszcz
4
Lodz
3
Poznan
3
Dublin
2
Wroclaw
2
Przeworsk
1

No access

No Thumbnail Available