Skala łamania praw człowieka przez najpotężniejsze marki świata

licenciate
dc.abstract.enThe bachelor's thesis examines specific aspects of human rights violations by the world's most powerful brands. The scientific problem addressed in this work is the level of awareness among Polish society regarding the violations of fundamental rights and freedoms by corporations. Through a survey, research was conducted to assess the current knowledge of Polish society regarding the violation of inherent rights by global corporations.The study also explores the impact of corporate social responsibility on the level of societal awareness in the researched topic. The main finding of the research indicates an inverse relationship between knowledge about the implementation of social interests by businesses and awareness of actual violations. The respondents express sensitivity towards values but lack genuine interest in the topic due to the absence of relevant data. Based on the research results, it is concluded that there is a need to enhance social awareness in the field of philanthropy management by global corporations. This is crucial to minimize the influence on a society that lacks access to basic information about the topic.pl
dc.abstract.plPraca licencjacka przedstawia wybrane aspekty przejawów łamania praw człowieka przez najpotężniejsze marki świata. Problemem naukowym jest kwestia poziomu świadomości społeczeństwa polskiego odnośnie naruszeń podstawowych praw i wolności przez transkorporacje. Za pomocą ankiety zostały przeprowadzone badania, dzięki którym uzyskany został obraz aktualnej wiedzy Polaków na temat pogwałcenia przyrodzonych praw z ramienia globalnych koncernów. Zbadano wpływ koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu na obecny stopień uważności społeczeństwa w badanym temacie. Za kluczowy wynik badań można uznać odwrotnie proporcjonalny stosunek wiedzy o implementowaniu przez przedsiębiorstwa w swoich działaniach interesów społecznych do znajomości faktycznych aktów naruszeń. Respondenci są wrażliwi na kwestie dotyczące wartości, jednak nie mają one pokrycia w rzeczywistym zainteresowaniu problemem z uwagi na brak dostępu do bieżących danych. Na podstawie wyników badań, można wysunąć wniosek, iż wymagane jest zwiększenie zakresu uważności społecznej w tematyce zarządzania filantropią przez globalne koncerny, w celu zminimalizowania sieci wpływów, na jaką jest podatne społeczeństwo pozbawione podstawowych informacji w omawianym obszarze.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGrzybek, Dariusz - 128219 pl
dc.contributor.authorSodulska, Agnieszka - USOS274766 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGrzybek, Dariusz - 128219 pl
dc.contributor.reviewerMusialik, Rafał - 130818 pl
dc.date.accessioned2024-07-01T00:16:02Z
dc.date.available2024-07-01T00:16:02Z
dc.date.submitted2024-06-27pl
dc.fieldofstudypolityka społecznapl
dc.identifier.apddiploma-164091-274766pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/365723
dc.languagepolpl
dc.subject.ensociety's awareness, human rights violations, transcorporations, corporate social responsibility, philanthropy managementpl
dc.subject.plświadomość społeczeństwa, łamanie praw człowieka, transkorporacje,społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie filantropiąpl
dc.titleSkala łamania praw człowieka przez najpotężniejsze marki światapl
dc.title.alternativeScale of human rights violations by the world's most powerful brandspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The bachelor's thesis examines specific aspects of human rights violations by the world's most powerful brands. The scientific problem addressed in this work is the level of awareness among Polish society regarding the violations of fundamental rights and freedoms by corporations. Through a survey, research was conducted to assess the current knowledge of Polish society regarding the violation of inherent rights by global corporations.The study also explores the impact of corporate social responsibility on the level of societal awareness in the researched topic. The main finding of the research indicates an inverse relationship between knowledge about the implementation of social interests by businesses and awareness of actual violations. The respondents express sensitivity towards values but lack genuine interest in the topic due to the absence of relevant data. Based on the research results, it is concluded that there is a need to enhance social awareness in the field of philanthropy management by global corporations. This is crucial to minimize the influence on a society that lacks access to basic information about the topic.
dc.abstract.plpl
Praca licencjacka przedstawia wybrane aspekty przejawów łamania praw człowieka przez najpotężniejsze marki świata. Problemem naukowym jest kwestia poziomu świadomości społeczeństwa polskiego odnośnie naruszeń podstawowych praw i wolności przez transkorporacje. Za pomocą ankiety zostały przeprowadzone badania, dzięki którym uzyskany został obraz aktualnej wiedzy Polaków na temat pogwałcenia przyrodzonych praw z ramienia globalnych koncernów. Zbadano wpływ koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu na obecny stopień uważności społeczeństwa w badanym temacie. Za kluczowy wynik badań można uznać odwrotnie proporcjonalny stosunek wiedzy o implementowaniu przez przedsiębiorstwa w swoich działaniach interesów społecznych do znajomości faktycznych aktów naruszeń. Respondenci są wrażliwi na kwestie dotyczące wartości, jednak nie mają one pokrycia w rzeczywistym zainteresowaniu problemem z uwagi na brak dostępu do bieżących danych. Na podstawie wyników badań, można wysunąć wniosek, iż wymagane jest zwiększenie zakresu uważności społecznej w tematyce zarządzania filantropią przez globalne koncerny, w celu zminimalizowania sieci wpływów, na jaką jest podatne społeczeństwo pozbawione podstawowych informacji w omawianym obszarze.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Grzybek, Dariusz - 128219
dc.contributor.authorpl
Sodulska, Agnieszka - USOS274766
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Grzybek, Dariusz - 128219
dc.contributor.reviewerpl
Musialik, Rafał - 130818
dc.date.accessioned
2024-07-01T00:16:02Z
dc.date.available
2024-07-01T00:16:02Z
dc.date.submittedpl
2024-06-27
dc.fieldofstudypl
polityka społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-164091-274766
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/365723
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
society's awareness, human rights violations, transcorporations, corporate social responsibility, philanthropy management
dc.subject.plpl
świadomość społeczeństwa, łamanie praw człowieka, transkorporacje,społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie filantropią
dc.titlepl
Skala łamania praw człowieka przez najpotężniejsze marki świata
dc.title.alternativepl
Scale of human rights violations by the world's most powerful brands
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Krakow
3
Boguszów-Gorce
1
Lublin
1
Mikołów
1
Poznan
1
Rokietnica
1
Stoczek Łukowski
1
Torun
1
Wałcz
1

No access

No Thumbnail Available