Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Skala łamania praw człowieka przez najpotężniejsze marki świata
Scale of human rights violations by the world's most powerful brands
świadomość społeczeństwa, łamanie praw człowieka, transkorporacje,społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie filantropią
society's awareness, human rights violations, transcorporations, corporate social responsibility, philanthropy management
Praca licencjacka przedstawia wybrane aspekty przejawów łamania praw człowieka przez najpotężniejsze marki świata. Problemem naukowym jest kwestia poziomu świadomości społeczeństwa polskiego odnośnie naruszeń podstawowych praw i wolności przez transkorporacje. Za pomocą ankiety zostały przeprowadzone badania, dzięki którym uzyskany został obraz aktualnej wiedzy Polaków na temat pogwałcenia przyrodzonych praw z ramienia globalnych koncernów. Zbadano wpływ koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu na obecny stopień uważności społeczeństwa w badanym temacie. Za kluczowy wynik badań można uznać odwrotnie proporcjonalny stosunek wiedzy o implementowaniu przez przedsiębiorstwa w swoich działaniach interesów społecznych do znajomości faktycznych aktów naruszeń. Respondenci są wrażliwi na kwestie dotyczące wartości, jednak nie mają one pokrycia w rzeczywistym zainteresowaniu problemem z uwagi na brak dostępu do bieżących danych. Na podstawie wyników badań, można wysunąć wniosek, iż wymagane jest zwiększenie zakresu uważności społecznej w tematyce zarządzania filantropią przez globalne koncerny, w celu zminimalizowania sieci wpływów, na jaką jest podatne społeczeństwo pozbawione podstawowych informacji w omawianym obszarze.
The bachelor's thesis examines specific aspects of human rights violations by the world's most powerful brands. The scientific problem addressed in this work is the level of awareness among Polish society regarding the violations of fundamental rights and freedoms by corporations. Through a survey, research was conducted to assess the current knowledge of Polish society regarding the violation of inherent rights by global corporations.The study also explores the impact of corporate social responsibility on the level of societal awareness in the researched topic. The main finding of the research indicates an inverse relationship between knowledge about the implementation of social interests by businesses and awareness of actual violations. The respondents express sensitivity towards values but lack genuine interest in the topic due to the absence of relevant data. Based on the research results, it is concluded that there is a need to enhance social awareness in the field of philanthropy management by global corporations. This is crucial to minimize the influence on a society that lacks access to basic information about the topic.
dc.abstract.en | The bachelor's thesis examines specific aspects of human rights violations by the world's most powerful brands. The scientific problem addressed in this work is the level of awareness among Polish society regarding the violations of fundamental rights and freedoms by corporations. Through a survey, research was conducted to assess the current knowledge of Polish society regarding the violation of inherent rights by global corporations.The study also explores the impact of corporate social responsibility on the level of societal awareness in the researched topic. The main finding of the research indicates an inverse relationship between knowledge about the implementation of social interests by businesses and awareness of actual violations. The respondents express sensitivity towards values but lack genuine interest in the topic due to the absence of relevant data. Based on the research results, it is concluded that there is a need to enhance social awareness in the field of philanthropy management by global corporations. This is crucial to minimize the influence on a society that lacks access to basic information about the topic. | pl |
dc.abstract.pl | Praca licencjacka przedstawia wybrane aspekty przejawów łamania praw człowieka przez najpotężniejsze marki świata. Problemem naukowym jest kwestia poziomu świadomości społeczeństwa polskiego odnośnie naruszeń podstawowych praw i wolności przez transkorporacje. Za pomocą ankiety zostały przeprowadzone badania, dzięki którym uzyskany został obraz aktualnej wiedzy Polaków na temat pogwałcenia przyrodzonych praw z ramienia globalnych koncernów. Zbadano wpływ koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu na obecny stopień uważności społeczeństwa w badanym temacie. Za kluczowy wynik badań można uznać odwrotnie proporcjonalny stosunek wiedzy o implementowaniu przez przedsiębiorstwa w swoich działaniach interesów społecznych do znajomości faktycznych aktów naruszeń. Respondenci są wrażliwi na kwestie dotyczące wartości, jednak nie mają one pokrycia w rzeczywistym zainteresowaniu problemem z uwagi na brak dostępu do bieżących danych. Na podstawie wyników badań, można wysunąć wniosek, iż wymagane jest zwiększenie zakresu uważności społecznej w tematyce zarządzania filantropią przez globalne koncerny, w celu zminimalizowania sieci wpływów, na jaką jest podatne społeczeństwo pozbawione podstawowych informacji w omawianym obszarze. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Grzybek, Dariusz - 128219 | pl |
dc.contributor.author | Sodulska, Agnieszka - USOS274766 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Grzybek, Dariusz - 128219 | pl |
dc.contributor.reviewer | Musialik, Rafał - 130818 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-01T00:16:02Z | |
dc.date.available | 2024-07-01T00:16:02Z | |
dc.date.submitted | 2024-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | polityka społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164091-274766 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/365723 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | society's awareness, human rights violations, transcorporations, corporate social responsibility, philanthropy management | pl |
dc.subject.pl | świadomość społeczeństwa, łamanie praw człowieka, transkorporacje,społeczna odpowiedzialność biznesu, zarządzanie filantropią | pl |
dc.title | Skala łamania praw człowieka przez najpotężniejsze marki świata | pl |
dc.title.alternative | Scale of human rights violations by the world's most powerful brands | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |