Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola portali internetowych w rekrutacji pracowników w świetle opinii studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego
The role of websites in the recruitment of employees in the light of the opinions of students of the Jagiellonian University
rekrutacja, selekcja, media społecznościowe, direct search, portale internetowe, portale pracy, portale społecznościowe
recruitment, selection, social media, direct search, internet portals, job portals, social networks
Celem niniejszej pracy była analiza roli portali internetowych w rekrutacji pracowników w świetle opinii studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego z kierunku Media Społecznościowe w Zarządzaniu II stopnia na studiach stacjonarnych I i II roku. Praca ta również starała się odpowiedzieć na pytania jakie portale pracy i portale społecznościowe są najczęściej wybierane podczas rekrutacji przez badanych studentów.Rozważania tego tematu przeprowadzono w trzech rozdziałach w tym dwóch teoretycznych i jednego empirycznego. Rozdział pierwszy prezentował pojęcie oraz istotę rekrutacji i selekcji, a także podstawowy proces rekrutacyjny w przedsiębiorstwie. Drugi rozdział przedstawiał pojęcie i działanie mediów społecznościowych oraz przebieg rekrutacji w Internecie. Trzeci rozdział opisuje charakterystykę badanej populacji, wyniki przeprowadzonego badania oraz szczegółową ich analizę. Niniejsza praca opierała się głównie na literaturze zagranicznej oraz publikacjach elektronicznych, natomiast badania oparto na przeprowadzonej ankiecie.
The purpose of this work was to analyze the role of internet portals in recruiting employees in the light of the opinions of students of the Jagiellonian University in the field of Social Media in Management II at full-time studies first and second year. This work also tried to answer the questions about which job portals and social networking sites are most often chosen during recruitment by the surveyed students.Considerations of this topic were carried out in three chapters, including two theoretical and one empirical. The first chapter presented the concept and the essence of recruitment and selection, as well as the basic recruitment process in an enterprise. The second chapter presented the concept and operation of social media and the recruitment process on the Internet. The third chapter presents the characteristics of the surveyed population, the results of the study and their detailed analysis.This work was mainly based on foreign literature and electronic publications. However, the study was based on a survey.
dc.abstract.en | The purpose of this work was to analyze the role of internet portals in recruiting employees in the light of the opinions of students of the Jagiellonian University in the field of Social Media in Management II at full-time studies first and second year. This work also tried to answer the questions about which job portals and social networking sites are most often chosen during recruitment by the surveyed students.Considerations of this topic were carried out in three chapters, including two theoretical and one empirical. The first chapter presented the concept and the essence of recruitment and selection, as well as the basic recruitment process in an enterprise. The second chapter presented the concept and operation of social media and the recruitment process on the Internet. The third chapter presents the characteristics of the surveyed population, the results of the study and their detailed analysis.This work was mainly based on foreign literature and electronic publications. However, the study was based on a survey. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy była analiza roli portali internetowych w rekrutacji pracowników w świetle opinii studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego z kierunku Media Społecznościowe w Zarządzaniu II stopnia na studiach stacjonarnych I i II roku. Praca ta również starała się odpowiedzieć na pytania jakie portale pracy i portale społecznościowe są najczęściej wybierane podczas rekrutacji przez badanych studentów.Rozważania tego tematu przeprowadzono w trzech rozdziałach w tym dwóch teoretycznych i jednego empirycznego. Rozdział pierwszy prezentował pojęcie oraz istotę rekrutacji i selekcji, a także podstawowy proces rekrutacyjny w przedsiębiorstwie. Drugi rozdział przedstawiał pojęcie i działanie mediów społecznościowych oraz przebieg rekrutacji w Internecie. Trzeci rozdział opisuje charakterystykę badanej populacji, wyniki przeprowadzonego badania oraz szczegółową ich analizę. Niniejsza praca opierała się głównie na literaturze zagranicznej oraz publikacjach elektronicznych, natomiast badania oparto na przeprowadzonej ankiecie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.author | Wąsek, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.reviewer | Marcinkowski, Aleksander - 130320 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T23:20:42Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T23:20:42Z | |
dc.date.submitted | 2019-10-16 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131941-249914 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234516 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | recruitment, selection, social media, direct search, internet portals, job portals, social networks | pl |
dc.subject.pl | rekrutacja, selekcja, media społecznościowe, direct search, portale internetowe, portale pracy, portale społecznościowe | pl |
dc.title | Rola portali internetowych w rekrutacji pracowników w świetle opinii studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego | pl |
dc.title.alternative | The role of websites in the recruitment of employees in the light of the opinions of students of the Jagiellonian University | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |