Zarządzanie wizerunkiem dzieci celebrytów w reklamach publikowanych na Instagramie

master
dc.abstract.enThe aim of the diploma thesis is to discuss the problems related to the disclosure by celebrities of the image of their children in advertisements published on Instagram. This is a new and increasingly common phenomenon that is driving the rapid growth of social media. It is also not fully known what the effects will be in the future. Conducting consideration in this topic concerns issues related to the scope of advertising, image management, child psychology, social media articles, as well as the law. In working through methods such as diagnostic research and content analysis, and the use of a survey technique, examine the public opinion poll on the exposure of celebrity children in Instagram ads and the impact of such ads. The conclusions that were released from the research say that 48% of those surveyed about celebrities making an advertisement out of your child to behave inappropriately. The main argument in favor of this is the lack of a conscious decision of the child or wants to participate in such a campaign. In the opinion of 86%, the participation of a child in advertising may be in the way it is perceived by them. Up to 82% of the coverage that ads from children are not connected to legally controlled, which starts right above the possible devices available in this field.pl
dc.abstract.plCelem pracy dyplomowej jest omówienie problematyki związanej z wykorzystywaniem przez celebrytów wizerunku ich dzieci w reklamach publikowanych na Instagramie. Jest to nowe i coraz częstsze zjawisko za sprawą szybkiego rozwoju mediów społecznościowych. Dlatego też w pełni nie wiadomo jakie będą jego skutki w przyszłości. Prowadząc rozważania w tym temacie oparto się na literaturze z zakresu reklamy, zarządzania wizerunkiem, psychologii dziecięcej, artykułów dotyczących mediów społecznościowych, a także ustaw prawnych. W niniejszej pracy za pomocą takich metod jak sondaż diagnostyczny i analiza treści oraz stosując technikę badań ankietowych, wykorzystując kwestionariusz ankiety zbadano zdanie opinii publicznej na temat wykorzystywania wizerunku dzieci celebrytów w reklamach na Instagramie i wpływu takich reklam na społeczeństwo. Wnioski jakie wybrzmiały z badań mówią o tym, że 48 % ankietowanych uważa iż celebryta robiący reklamę z udziałem swojego dziecka to zachowanie nieodpowiednie. Główny argument, który za tym przemawia, to brak świadomej decyzji dziecka czy chce wziąć udział w takiej kampanii. W opinii 86% udział dziecka w reklamie, może wpływać na sposób postrzegania go przez społeczeństwo. Aż 82% badanych twierdzi, że reklamy z udziałem dzieci nie są dostatecznie prawnie uregulowane, co rozpoczyna słuszną dyskusję nad ewentualnymi przyszłymi zmianami w tej dziedzinie.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorSuder, Dominikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKopeć, Katarzynapl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.date.accessioned2023-10-30T22:52:26Z
dc.date.available2023-10-30T22:52:26Z
dc.date.submitted2023-10-30pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-170554-308176pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322617
dc.languagepolpl
dc.subject.enADEVERTISMENT CELEBRITY CHILD INSTAGRAM SHARENTINGpl
dc.subject.plCELEBRYTA DZIECKO INSTAGRAM SHARENTING REKLAMApl
dc.titleZarządzanie wizerunkiem dzieci celebrytów w reklamach publikowanych na Instagramiepl
dc.title.alternativeManaging the image of celebrity children in advertisements published on Instagrampl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the diploma thesis is to discuss the problems related to the disclosure by celebrities of the image of their children in advertisements published on Instagram. This is a new and increasingly common phenomenon that is driving the rapid growth of social media. It is also not fully known what the effects will be in the future. Conducting consideration in this topic concerns issues related to the scope of advertising, image management, child psychology, social media articles, as well as the law. In working through methods such as diagnostic research and content analysis, and the use of a survey technique, examine the public opinion poll on the exposure of celebrity children in Instagram ads and the impact of such ads. The conclusions that were released from the research say that 48% of those surveyed about celebrities making an advertisement out of your child to behave inappropriately. The main argument in favor of this is the lack of a conscious decision of the child or wants to participate in such a campaign. In the opinion of 86%, the participation of a child in advertising may be in the way it is perceived by them. Up to 82% of the coverage that ads from children are not connected to legally controlled, which starts right above the possible devices available in this field.
dc.abstract.plpl
Celem pracy dyplomowej jest omówienie problematyki związanej z wykorzystywaniem przez celebrytów wizerunku ich dzieci w reklamach publikowanych na Instagramie. Jest to nowe i coraz częstsze zjawisko za sprawą szybkiego rozwoju mediów społecznościowych. Dlatego też w pełni nie wiadomo jakie będą jego skutki w przyszłości. Prowadząc rozważania w tym temacie oparto się na literaturze z zakresu reklamy, zarządzania wizerunkiem, psychologii dziecięcej, artykułów dotyczących mediów społecznościowych, a także ustaw prawnych. W niniejszej pracy za pomocą takich metod jak sondaż diagnostyczny i analiza treści oraz stosując technikę badań ankietowych, wykorzystując kwestionariusz ankiety zbadano zdanie opinii publicznej na temat wykorzystywania wizerunku dzieci celebrytów w reklamach na Instagramie i wpływu takich reklam na społeczeństwo. Wnioski jakie wybrzmiały z badań mówią o tym, że 48 % ankietowanych uważa iż celebryta robiący reklamę z udziałem swojego dziecka to zachowanie nieodpowiednie. Główny argument, który za tym przemawia, to brak świadomej decyzji dziecka czy chce wziąć udział w takiej kampanii. W opinii 86% udział dziecka w reklamie, może wpływać na sposób postrzegania go przez społeczeństwo. Aż 82% badanych twierdzi, że reklamy z udziałem dzieci nie są dostatecznie prawnie uregulowane, co rozpoczyna słuszną dyskusję nad ewentualnymi przyszłymi zmianami w tej dziedzinie.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Suder, Dominika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kopeć, Katarzyna
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.date.accessioned
2023-10-30T22:52:26Z
dc.date.available
2023-10-30T22:52:26Z
dc.date.submittedpl
2023-10-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-170554-308176
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322617
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADEVERTISMENT CELEBRITY CHILD INSTAGRAM SHARENTING
dc.subject.plpl
CELEBRYTA DZIECKO INSTAGRAM SHARENTING REKLAMA
dc.titlepl
Zarządzanie wizerunkiem dzieci celebrytów w reklamach publikowanych na Instagramie
dc.title.alternativepl
Managing the image of celebrity children in advertisements published on Instagram
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
21
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Krakow
4
Lodz
2
Poznan
2
Bydgoszcz
1
Częstochowa
1
Gdansk
1
Katowice
1
Lelis
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available
Collections