Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
"Analiza i ocena efektywności narzędzi marketingu internetowego na przykładzie rekrutacji w wybranym przedsiębiorstwie"
Analysis and assessment of the effectiveness of Internet marketing tools on the example of recruitment in a selected company
agencja pracy – Internet – marketing internetowy – narzędzia e-marketingu – rekrutacja
employment agency – e-marketing tools – Internet – Internet marketing – recruitment
Wykorzystanie e-marketingu i jego narzędzi jako elementów ułatwiających proces rekrutacji, jest coraz powszechniejszym zabiegiem stosowanym przez przedsiębiorstwa i znajduje swoje odzwierciedlenie w literaturze naukowej. W części teoretycznej niniejszej pracy wyjaśniono pojęcie e-marketingu, wymieniono różne strategie, scharakteryzowano jego poszczególne narzędzia oraz wady i zalety, a także poruszono kwestię istoty rekrutacji, jej rodzaje i metody. Celem niniejszej pracy jest sprawdzenie skuteczności poszczególnych narzędzi e-marketingu, ich roli w procesie rekrutacyjnym oraz porównanie opinii dwóch stron; kandydatów i rekruterów. W pracy postawiono hipotezę, że współczesna rekrutacja nie może istnieć bez marketingu internetowego. W części empirycznej zaprezentowano wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród klientów badanej agencji za pomocą ankiety internetowej oraz wywiadu z rekruterami. Wyniki badań wskazują, że coraz rzadsze jest zastosowanie tradycyjnych metod, a rekrutacja za pomocą e-marketingu zyskuje na popularności dzięki nieograniczonemu dostępowi do Internetu, który zapewnia szybkość i wygodę w trakcie procesu rekrutacji. Klienci agencji rekrutacyjnych i rekruterzy zgadzają się, że poszczególne narzędzia e-marketingu przynoszą oczekiwane rezultaty.
The use of e-marketing and its tools as elements facilitating the recruitment process is an increasingly common procedure used in enterprises and it is reflected in the scientific literature. The theoretical part of the dissertation explains the concept of e-marketing, its various strategies, and characterizes individual Internet marketing tools as well as their advantages and disadvantages. Moreover, it raises the issue of the essence of recruitment, its types and methods. The purpose of this dissertation is to verify the effectiveness of individual e-marketing tools, their role in the recruitment process and comparison the opinions of the two parties; candidates and recruiters. The hypothesis of the dissertation states that modern recruitment cannot exist without Internet marketing. The empirical part presents the results of own research conducted among clients of the examined agency using the online survey and the interview with recruiters. The research results indicate that the use of traditional marketing methods is becoming rarer, and recruitment by means of e-marketing gains popularity due to unlimited access to the Internet, its speed and convenience related to the recruitment process. Clients of recruitment agencies and recruiters agree that individual e-marketing tools bring the expected results.
dc.abstract.en | The use of e-marketing and its tools as elements facilitating the recruitment process is an increasingly common procedure used in enterprises and it is reflected in the scientific literature. The theoretical part of the dissertation explains the concept of e-marketing, its various strategies, and characterizes individual Internet marketing tools as well as their advantages and disadvantages. Moreover, it raises the issue of the essence of recruitment, its types and methods. The purpose of this dissertation is to verify the effectiveness of individual e-marketing tools, their role in the recruitment process and comparison the opinions of the two parties; candidates and recruiters. The hypothesis of the dissertation states that modern recruitment cannot exist without Internet marketing. The empirical part presents the results of own research conducted among clients of the examined agency using the online survey and the interview with recruiters. The research results indicate that the use of traditional marketing methods is becoming rarer, and recruitment by means of e-marketing gains popularity due to unlimited access to the Internet, its speed and convenience related to the recruitment process. Clients of recruitment agencies and recruiters agree that individual e-marketing tools bring the expected results. | pl |
dc.abstract.pl | Wykorzystanie e-marketingu i jego narzędzi jako elementów ułatwiających proces rekrutacji, jest coraz powszechniejszym zabiegiem stosowanym przez przedsiębiorstwa i znajduje swoje odzwierciedlenie w literaturze naukowej. W części teoretycznej niniejszej pracy wyjaśniono pojęcie e-marketingu, wymieniono różne strategie, scharakteryzowano jego poszczególne narzędzia oraz wady i zalety, a także poruszono kwestię istoty rekrutacji, jej rodzaje i metody. Celem niniejszej pracy jest sprawdzenie skuteczności poszczególnych narzędzi e-marketingu, ich roli w procesie rekrutacyjnym oraz porównanie opinii dwóch stron; kandydatów i rekruterów. W pracy postawiono hipotezę, że współczesna rekrutacja nie może istnieć bez marketingu internetowego. W części empirycznej zaprezentowano wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród klientów badanej agencji za pomocą ankiety internetowej oraz wywiadu z rekruterami. Wyniki badań wskazują, że coraz rzadsze jest zastosowanie tradycyjnych metod, a rekrutacja za pomocą e-marketingu zyskuje na popularności dzięki nieograniczonemu dostępowi do Internetu, który zapewnia szybkość i wygodę w trakcie procesu rekrutacji. Klienci agencji rekrutacyjnych i rekruterzy zgadzają się, że poszczególne narzędzia e-marketingu przynoszą oczekiwane rezultaty. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kuźniarska, Aneta | pl |
dc.contributor.author | Gąsior, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kuźniarska, Aneta | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-04T21:31:56Z | |
dc.date.available | 2023-07-04T21:31:56Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-163569-307924 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313791 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | employment agency – e-marketing tools – Internet – Internet marketing – recruitment | pl |
dc.subject.pl | agencja pracy – Internet – marketing internetowy – narzędzia e-marketingu – rekrutacja | pl |
dc.title | "Analiza i ocena efektywności narzędzi marketingu internetowego na przykładzie rekrutacji w wybranym przedsiębiorstwie" | pl |
dc.title.alternative | Analysis and assessment of the effectiveness of Internet marketing tools on the example of recruitment in a selected company | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |