Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wybrane blogi modowe jako sposób wpływania na opinię publiczną
Selected fashion blogs as a means of influencing public opinion
polska blogosfera modowa – blogerzy modowi – opinia publiczna
fashion blogosphere – fashion bloggers – public opinion
W dzisiejszym świecie blogerzy modowi stanowią nie tylko źródło wiedzy o stylizacjach czy najnowszych trendach. Stali się influencerami mającymi wpływ na opinię publicznej. W niniejszej pracy autor starał się dokonać opisu współczesnego pojęcia blogów w jego różnych wymiarach, a także scharakteryzował wybrane blogi modowe w Polsce. Przeprowadzono badaniach, których głównym celem było sprawdzenie wpływu blogów modowych na kształtowanie opinii publicznej. Dane zebrano za pomocą sondażu diagnostycznego w postaci kwestionariusza ankiety. Badanie zostało wykonane za pomocą analizy ilościowej uzyskanych danych. Czytelnicy zostali podzieleni na dwie grupy, według częstotliwości wchodzenia na blogi: followersów i pozostałych, w celu wykazania różnic między nimi. Wyniki badania wskazują, iż opinie blogerów mają większy wpływ na osoby, które często odwiedzają blogi, ale nie stanowią jedynego źródła informacji w przypadku podejmowania decyzji zakupowych. Opinie blogerów nie są ważne dla ponad połowy próby badawczej, jednakże dla większości followersów są ważne i na ogół są brane pod uwagę. Czytelnicy odwiedzają strony szafiarzy głównie ze względu na ich styl i w celu uzyskania informacji o trendach modowych. Otrzymane wyniki zestawiono z literaturą branżową oraz podobnymi badaniami przeprowadzonymi przez innych autorów.
In today's world, fashion bloggers are not only a source of knowledge about stylizations or the latest trends. They have become influencers who have impact on public opinion. In this work, the author tried to describe the modern concept of blogs in its various dimensions, and also characterized selected fashion blogs in Poland. The research whose main purpose was to check the impact of fashion blogs on shaping public opinion was carried out. The data was collected using a diagnostic survey in the form of a questionnaire. The study was performed by means of quantitative analysis of the obtained data. Readers were divided into two groups, according to the frequency of entering blogs: followers and others, in order to show differences between them. The results of the survey show that the opinions of bloggers have a greater impact on people who often visit blogs, but they are not the only source of information when making purchasing decisions. Bloggers' opinions are not important for more than half of the research sample, however, for most followers they are significant and are generally taken into account. Readers visit websites of the wardens mainly because of their style and to receive information about fashion trends. The results obtained were compared with industry literature and similar researches carried out by other authors.
dc.abstract.en | In today's world, fashion bloggers are not only a source of knowledge about stylizations or the latest trends. They have become influencers who have impact on public opinion. In this work, the author tried to describe the modern concept of blogs in its various dimensions, and also characterized selected fashion blogs in Poland. The research whose main purpose was to check the impact of fashion blogs on shaping public opinion was carried out. The data was collected using a diagnostic survey in the form of a questionnaire. The study was performed by means of quantitative analysis of the obtained data. Readers were divided into two groups, according to the frequency of entering blogs: followers and others, in order to show differences between them. The results of the survey show that the opinions of bloggers have a greater impact on people who often visit blogs, but they are not the only source of information when making purchasing decisions. Bloggers' opinions are not important for more than half of the research sample, however, for most followers they are significant and are generally taken into account. Readers visit websites of the wardens mainly because of their style and to receive information about fashion trends. The results obtained were compared with industry literature and similar researches carried out by other authors. | pl |
dc.abstract.pl | W dzisiejszym świecie blogerzy modowi stanowią nie tylko źródło wiedzy o stylizacjach czy najnowszych trendach. Stali się influencerami mającymi wpływ na opinię publicznej. W niniejszej pracy autor starał się dokonać opisu współczesnego pojęcia blogów w jego różnych wymiarach, a także scharakteryzował wybrane blogi modowe w Polsce. Przeprowadzono badaniach, których głównym celem było sprawdzenie wpływu blogów modowych na kształtowanie opinii publicznej. Dane zebrano za pomocą sondażu diagnostycznego w postaci kwestionariusza ankiety. Badanie zostało wykonane za pomocą analizy ilościowej uzyskanych danych. Czytelnicy zostali podzieleni na dwie grupy, według częstotliwości wchodzenia na blogi: followersów i pozostałych, w celu wykazania różnic między nimi. Wyniki badania wskazują, iż opinie blogerów mają większy wpływ na osoby, które często odwiedzają blogi, ale nie stanowią jedynego źródła informacji w przypadku podejmowania decyzji zakupowych. Opinie blogerów nie są ważne dla ponad połowy próby badawczej, jednakże dla większości followersów są ważne i na ogół są brane pod uwagę. Czytelnicy odwiedzają strony szafiarzy głównie ze względu na ich styl i w celu uzyskania informacji o trendach modowych. Otrzymane wyniki zestawiono z literaturą branżową oraz podobnymi badaniami przeprowadzonymi przez innych autorów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.author | Stawarska, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T22:47:52Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T22:47:52Z | |
dc.date.submitted | 2019-06-12 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131173-162111 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234008 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | fashion blogosphere – fashion bloggers – public opinion | pl |
dc.subject.pl | polska blogosfera modowa – blogerzy modowi – opinia publiczna | pl |
dc.title | Wybrane blogi modowe jako sposób wpływania na opinię publiczną | pl |
dc.title.alternative | Selected fashion blogs as a means of influencing public opinion | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |