Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ natężenia cech sprawczych i wspólnotowych na proces spostrzegania osób publicznych
The influence of agency and communion fetaures strength on the process of public figures perception
Sprawczość, Wspólnotowość, Public Relations, cechy, wizerunek, ocena.
Agency, Communion, Public Relations, attributes, image, assessment.
Przedstawiona praca skupia się na tym, jak za pomocą narzędzi Public Relations możliwe jest stworzenie odpowiedniego wizerunku osoby publicznej. W opisie teoretycznym zawarte zostały informacje z zakresu psychologii komunikowania się, procesów przetwarzania treści społecznych oraz Public Relations w odniesieniu do procesu spostrzegania wizerunku osób publicznych. W przeprowadzonym badaniu użyto odpowiednio zmodyfikowanego Kwestionariusza Skali do Pomiaru Orientacji Sprawczej i Wspólnotowej (Szedlak, Wojciszke, 2010). W sześciu grupach badawczych w, których informacje przekazywane badanym miały różny poziom natężenia cech sprawczych i wspólnotowych znalazło się w sumie 180 osób w wieku od 19-29 lat (M = 3,82;OS = 1,52). We wszystkich grupach nie stwierdzono zależności między posiadanymi informacjami a oceną ogólnej atrakcyjności Leszka Lichoty. Jednak patrząc na poszczególne skale okazało się, że manipulacja natężeniem cech sprawczych i wspólnotowych miała istotny wpływ na proces kształtowania się oceny u osób spostrzegających zachowanie. W ostatecznym podsumowaniu pracy została zawarta ocena otrzymanych wyników badania.
The presented thesis focuses on how to create an appropriate image of a public figure with the use of Public Relations tools. The theoretical part comprises information on communication psychology, the ways of processing social contents and Public Relations with regard to the process of public figures image perception. In the survey that was carried out, the appropriately adapted Questionnaire of Scales Measuring Agency and Communion (Wojciszke, Szedlak, 2010) was used. In six research groups, information that was conveyed to the subjects was of various level of agency and communion features. There were 180 people altogether between 19-29 years of age (M = 3,82;OS = 1,52). No group showed relationship between available information and evaluation of Leszek Lichota general attractiveness. However, looking at each scales, it turned out that manipulating strength of agency and communion features considerably affected the process of shaping the assessment of those who can spot behaviour. The final summary comprises the assessment of research.
dc.abstract.en | The presented thesis focuses on how to create an appropriate image of a public figure with the use of Public Relations tools. The theoretical part comprises information on communication psychology, the ways of processing social contents and Public Relations with regard to the process of public figures image perception. In the survey that was carried out, the appropriately adapted Questionnaire of Scales Measuring Agency and Communion (Wojciszke, Szedlak, 2010) was used. In six research groups, information that was conveyed to the subjects was of various level of agency and communion features. There were 180 people altogether between 19-29 years of age (M = 3,82;OS = 1,52). No group showed relationship between available information and evaluation of Leszek Lichota general attractiveness. However, looking at each scales, it turned out that manipulating strength of agency and communion features considerably affected the process of shaping the assessment of those who can spot behaviour. The final summary comprises the assessment of research. | pl |
dc.abstract.pl | Przedstawiona praca skupia się na tym, jak za pomocą narzędzi Public Relations możliwe jest stworzenie odpowiedniego wizerunku osoby publicznej. W opisie teoretycznym zawarte zostały informacje z zakresu psychologii komunikowania się, procesów przetwarzania treści społecznych oraz Public Relations w odniesieniu do procesu spostrzegania wizerunku osób publicznych. W przeprowadzonym badaniu użyto odpowiednio zmodyfikowanego Kwestionariusza Skali do Pomiaru Orientacji Sprawczej i Wspólnotowej (Szedlak, Wojciszke, 2010). W sześciu grupach badawczych w, których informacje przekazywane badanym miały różny poziom natężenia cech sprawczych i wspólnotowych znalazło się w sumie 180 osób w wieku od 19-29 lat (M = 3,82;OS = 1,52). We wszystkich grupach nie stwierdzono zależności między posiadanymi informacjami a oceną ogólnej atrakcyjności Leszka Lichoty. Jednak patrząc na poszczególne skale okazało się, że manipulacja natężeniem cech sprawczych i wspólnotowych miała istotny wpływ na proces kształtowania się oceny u osób spostrzegających zachowanie. W ostatecznym podsumowaniu pracy została zawarta ocena otrzymanych wyników badania. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Chmiel, Michał | pl |
dc.contributor.author | Dębosz, Piotr | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Chmiel, Michał | pl |
dc.contributor.reviewer | Wontorczyk, Antoni - 132734 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T18:58:34Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T18:58:34Z | |
dc.date.submitted | 2015-10-28 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-101880-114989 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208848 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Agency, Communion, Public Relations, attributes, image, assessment. | pl |
dc.subject.pl | Sprawczość, Wspólnotowość, Public Relations, cechy, wizerunek, ocena. | pl |
dc.title | Wpływ natężenia cech sprawczych i wspólnotowych na proces spostrzegania osób publicznych | pl |
dc.title.alternative | The influence of agency and communion fetaures strength on the process of public figures perception | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |