Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych z uwzględnieniem oceny skuteczności działań influencerek-ekspertek Ikliszcz oraz Wild Rocks
Building a personal brand on social media with a focus on evaluating the effectiveness of influencers-experts Ikliszcz and Wild Rocks
BLOGOSFERA — MARKA OSOBISTA — MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE — SOCIAL MEDIA — PERSONAL BRANDING
BLOGOSPHERE - PERSONAL BRAND - SOCIAL MEDIA
Media społecznościowe to jedno z narzędzi kreowania marki osobistej w Internecie. Jednak sposoby wykorzystania ich możliwości pozostają w dużym stopniu niezbadane. Celem pracy był więc opis i analiza wykorzystania mediów społecznościowych w budowaniu marki osobistej przez influencerki-ekspertki oraz ocena ich skuteczności. Badanie pozwoliło na określenie, w jaki sposób badane ekspertki budują swoje marki osobiste w mediach społecznościowych, jak wygląda ich komunikacja, jak często publikują treści w swoich social mediach, w jaki sposób kreują swój wizerunek, dzielą się wiedzą, wchodzą w interakcję i budują relację ze swoimi odbiorcami. W konsekwencji wyszczególniono jakie są różnice, a jakie podobieństwa w komunikacji obu postaci w mediach społecznościowych oraz oceniono skuteczność ich działań. Badanie zostało wykonane za pomocą ilościowej i jakościowej analizy treści publicznie dostępnych profili influencerek-ekspertek (Ikliszcz oraz Wild Rocks). Wyniki badania wskazują, że sposób wykorzystania social mediów do budowania marki osobistej na tych portalach jest podobny w obrębie badanych marek osobistych, a influencerki-ekspertki mają pełną świadomość swojej marki osobistej, dzięki czemu możliwe było wskazanie konkretnych czynności, które przycyniają się do zbudowania silnej marki osobistej.
Social media is one of the tools for creating a personal brand online. However, the ways in which they can be used are still highly unexplored. The purpose of this study, therefore, was to describe and analyze the use of social media in personal brand building by female expert influencers and evaluate their effectiveness. The study determined how the female experts build their personal brands on social media, what their communication looks like, how often they publish content on their social media, how they create their image, share knowledge, interact and build a relationship with their audiences. The thesis details what are the differences and what are the similarities in the two characters' social media communications and evaluates the effectiveness of their actions. The analysis of the study was carried out by quantitative and qualitative content analysis of the publicly available profiles of influencers-experts (Ikliszcz and Wild Rocks). The results of the study indicate that the way of using social media to build a personal brand on these platforms is similar within the personal brands studied, and the influencer-experts are fully aware of their personal brand, so it was possible to identify specific activities that contribute to building a strong personal brand.
dc.abstract.en | Social media is one of the tools for creating a personal brand online. However, the ways in which they can be used are still highly unexplored. The purpose of this study, therefore, was to describe and analyze the use of social media in personal brand building by female expert influencers and evaluate their effectiveness. The study determined how the female experts build their personal brands on social media, what their communication looks like, how often they publish content on their social media, how they create their image, share knowledge, interact and build a relationship with their audiences. The thesis details what are the differences and what are the similarities in the two characters' social media communications and evaluates the effectiveness of their actions. The analysis of the study was carried out by quantitative and qualitative content analysis of the publicly available profiles of influencers-experts (Ikliszcz and Wild Rocks). The results of the study indicate that the way of using social media to build a personal brand on these platforms is similar within the personal brands studied, and the influencer-experts are fully aware of their personal brand, so it was possible to identify specific activities that contribute to building a strong personal brand. | pl |
dc.abstract.pl | Media społecznościowe to jedno z narzędzi kreowania marki osobistej w Internecie. Jednak sposoby wykorzystania ich możliwości pozostają w dużym stopniu niezbadane. Celem pracy był więc opis i analiza wykorzystania mediów społecznościowych w budowaniu marki osobistej przez influencerki-ekspertki oraz ocena ich skuteczności. Badanie pozwoliło na określenie, w jaki sposób badane ekspertki budują swoje marki osobiste w mediach społecznościowych, jak wygląda ich komunikacja, jak często publikują treści w swoich social mediach, w jaki sposób kreują swój wizerunek, dzielą się wiedzą, wchodzą w interakcję i budują relację ze swoimi odbiorcami. W konsekwencji wyszczególniono jakie są różnice, a jakie podobieństwa w komunikacji obu postaci w mediach społecznościowych oraz oceniono skuteczność ich działań. Badanie zostało wykonane za pomocą ilościowej i jakościowej analizy treści publicznie dostępnych profili influencerek-ekspertek (Ikliszcz oraz Wild Rocks). Wyniki badania wskazują, że sposób wykorzystania social mediów do budowania marki osobistej na tych portalach jest podobny w obrębie badanych marek osobistych, a influencerki-ekspertki mają pełną świadomość swojej marki osobistej, dzięki czemu możliwe było wskazanie konkretnych czynności, które przycyniają się do zbudowania silnej marki osobistej. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.author | Rączka, Natalia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-30T22:33:45Z | |
dc.date.available | 2023-10-30T22:33:45Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157803-296951 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322544 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BLOGOSPHERE - PERSONAL BRAND - SOCIAL MEDIA | pl |
dc.subject.pl | BLOGOSFERA — MARKA OSOBISTA — MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE — SOCIAL MEDIA — PERSONAL BRANDING | pl |
dc.title | Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych z uwzględnieniem oceny skuteczności działań influencerek-ekspertek Ikliszcz oraz Wild Rocks | pl |
dc.title.alternative | Building a personal brand on social media with a focus on evaluating the effectiveness of influencers-experts Ikliszcz and Wild Rocks | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |