Efektywność reklamy internetowej i telewizyjnej marki Apple

master
dc.abstract.enThis thesis is focused on the topic of analysis of the efficiency of the Internet and television advertisement mainly based on one of the most powerful company Apple Inc. This company has very huge power of influence through advertisements on various type of consumers, thereby increasing their attractiveness. The thesis is consisted of three chapters, which has theoretical and empirical nature. The first chapter presents advertisement perceived through the prism of literature. It defines its goals, functions and tasks. This chapter also presents some tools and means which are used in advertisement. In the second chapter I will show the methodology of my own research. The last and the third chapter is focused on the information which I obtained during research which was conducted and conclusions from the analysis. Research was conducted on 100 random people through the Internet questionnaire.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca podejmuje temat analizy efektywności reklamy telewizyjnej i internetowej skupiając się na jednej z potężniejszych firm jaką jest Apple Inc.. Firma ta posiada potężną siłę oddziaływania na różne grupy konsumentów oraz atrakcyjność reklam. Praca składa się z trzech rozdziałów o charakterze teoretyczno-empirycznym. Pierwszy rozdział przedstawia reklamę w świetle literatury, definiuje jej cele, funkcje oraz zadania. Wskazano w nim również wykorzystywane w reklamie środki i narzędzia. W drugim rozdziale znajdziemy charakterystykę metodologii badań własnych. Ostatni, trzeci rozdział skupia się na informacjach uzyskanych podczas przeprowadzonych badań oraz wnioskach z ich analizy. Badania przeprowadzono na 100 przypadkowych osobach za pośrednictwem Internetu z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.authorDziewięcka, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.date.accessioned2021-10-26T21:39:00Z
dc.date.available2021-10-26T21:39:00Z
dc.date.submitted2021-10-25pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-148145-280214pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281783
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertisement – Apple – efficiency - brandpl
dc.subject.plreklama – efektywność – Apple – markapl
dc.titleEfektywność reklamy internetowej i telewizyjnej marki Applepl
dc.title.alternativeThe efficiency of the Internet and television advertisement Apple brand.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis is focused on the topic of analysis of the efficiency of the Internet and television advertisement mainly based on one of the most powerful company Apple Inc. This company has very huge power of influence through advertisements on various type of consumers, thereby increasing their attractiveness. The thesis is consisted of three chapters, which has theoretical and empirical nature. The first chapter presents advertisement perceived through the prism of literature. It defines its goals, functions and tasks. This chapter also presents some tools and means which are used in advertisement. In the second chapter I will show the methodology of my own research. The last and the third chapter is focused on the information which I obtained during research which was conducted and conclusions from the analysis. Research was conducted on 100 random people through the Internet questionnaire.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca podejmuje temat analizy efektywności reklamy telewizyjnej i internetowej skupiając się na jednej z potężniejszych firm jaką jest Apple Inc.. Firma ta posiada potężną siłę oddziaływania na różne grupy konsumentów oraz atrakcyjność reklam. Praca składa się z trzech rozdziałów o charakterze teoretyczno-empirycznym. Pierwszy rozdział przedstawia reklamę w świetle literatury, definiuje jej cele, funkcje oraz zadania. Wskazano w nim również wykorzystywane w reklamie środki i narzędzia. W drugim rozdziale znajdziemy charakterystykę metodologii badań własnych. Ostatni, trzeci rozdział skupia się na informacjach uzyskanych podczas przeprowadzonych badań oraz wnioskach z ich analizy. Badania przeprowadzono na 100 przypadkowych osobach za pośrednictwem Internetu z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.authorpl
Dziewięcka, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.date.accessioned
2021-10-26T21:39:00Z
dc.date.available
2021-10-26T21:39:00Z
dc.date.submittedpl
2021-10-25
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-148145-280214
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281783
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertisement – Apple – efficiency - brand
dc.subject.plpl
reklama – efektywność – Apple – marka
dc.titlepl
Efektywność reklamy internetowej i telewizyjnej marki Apple
dc.title.alternativepl
The efficiency of the Internet and television advertisement Apple brand.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Radom
4
Krakow
2
Katowice
1
Nakło nad Notecią
1
Poznan
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available