Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
The evolution of the presidential campaigns
The evolution of the presidential campaigns
Ewolucje kampanii prezydenckich
wybory, kampania prezydencka, media, marketing polityczny
election, presidential campaign, media, political marketing
Do tej pory napisano wiele książek o kampaniach prezydenckich i biorąc pod uwagę fakt, że w mojej pracy chciałam zamieścić najważniejsze wątki, zdecydowałam podzielić ją na trzy części. Pierwsza część wprowadza termin prezydentury i przedstawia jego ważność w amerykańskim ekosystemie politycznym. Pierwszy rozdział jest także opisem prezydenckich uprawnień i autorytetu prezydenta jako najważniejszego podmiotu politycznego. Opierając się na książce Siła prezydencka Richarda E. Neustadt'a opisuje wizję aktywnej prezydencji podkreslając przy tym jak ważna staje się perswazja w rządzeniu państwem. W tym samym rozdziale pisze także o fenomenie permanentnej kampanii i polityki jako performanc'u. Drugi rozdział to historia kampanii prezydenckich zaczynając pd 1828 r. Najważniejsze etapy w historii kampanii prezydenckich były związane z wprowadzaniem kolejnych mediów: gazety, radia, telewizora, a także Internetu. Drugi rozdział w całości jest poświęcony opisom najważniejszych kampanii. Kolejny rozdział to analiza kampanii prezydenckiej z 2008 roku. Wybrałam kampanię Baracka Obamy jako modelowy przykład kampanii online. Pomimo tego, że już przed 2008 rokiem Internet był narzędziem używanym w polityce, uważam że dopiero 4 lata temu Internet został użyty w sposób całkowity w walce o fotel prezydencki. Rozdział trzeci to opis najważniejszych innowacji wprowadzonych przez sztab Obamy.Moja praca stanowi przekrój przez historię najważniejszych kampanii prezydenckich. Analizując dzisiejszy świat polityki warto jest spojrzeć w przeszłość, jak kiedyś media były używane przez polityków, a jakie innowacje są wprowadzane teraz.
There have been written many books about presidential campaigns and considering the fact I was preparing to find the most important issues, I decided to divide my MA thesis on three parts. The first will be introducing the importance of the presidential office in American political ecosystem. The first chapter begins with a brief presentation of presidential constitutional powers. Then I wrote about the essence of the presidential authority. I based on Richard E. Neustadt Presidential power which presents a vision of active presidency and underlines the importance of presidential persuasion as a dominant factor in government. In the same chapter I also wrote about the phenomenon of permanent campaign and politics as performance. The second chapter focuses on the history of presidential campaigns. Beginning with the social background of the first presidential campaigns, I tried to describe how the first presidential campaigns looked like. The succeeding inventions of the new mass media became the most influential factor on changes in presidential campaigns. Candidates became to learn how to use media, how to talk to people to get new allies. I also wrote about the most influential candidates like Franklin Delano Roosevelt or Ronald Reagan and their presidential campaigns. In the same chapter I also underlined how the marketing became the part of presidential campaign. In the final chapter of my MA thesis I decided to focus on the new period of presidential campaigns. The invention of the Internet has given rise to a challenging new era in a presidential communication. Despite the fact that Internet has been used by Presidents Bill Clinton and George W. Bush, I decided to write about Barack Obama’s campaign as the first online campaign. In the final chapter I try to prove that Barack Obama used an Internet to win and we can easily say that he created the first online presidential campaign. How did he manage to win? Did he pioneer any innovations and what is ‘Obama’s brand’? The purpose of this paper will be to attempt at providing satisfactory answers of these questions.
dc.abstract.en | There have been written many books about presidential campaigns and considering the fact I was preparing to find the most important issues, I decided to divide my MA thesis on three parts. The first will be introducing the importance of the presidential office in American political ecosystem. The first chapter begins with a brief presentation of presidential constitutional powers. Then I wrote about the essence of the presidential authority. I based on Richard E. Neustadt Presidential power which presents a vision of active presidency and underlines the importance of presidential persuasion as a dominant factor in government. In the same chapter I also wrote about the phenomenon of permanent campaign and politics as performance. The second chapter focuses on the history of presidential campaigns. Beginning with the social background of the first presidential campaigns, I tried to describe how the first presidential campaigns looked like. The succeeding inventions of the new mass media became the most influential factor on changes in presidential campaigns. Candidates became to learn how to use media, how to talk to people to get new allies. I also wrote about the most influential candidates like Franklin Delano Roosevelt or Ronald Reagan and their presidential campaigns. In the same chapter I also underlined how the marketing became the part of presidential campaign. In the final chapter of my MA thesis I decided to focus on the new period of presidential campaigns. The invention of the Internet has given rise to a challenging new era in a presidential communication. Despite the fact that Internet has been used by Presidents Bill Clinton and George W. Bush, I decided to write about Barack Obama’s campaign as the first online campaign. In the final chapter I try to prove that Barack Obama used an Internet to win and we can easily say that he created the first online presidential campaign. How did he manage to win? Did he pioneer any innovations and what is ‘Obama’s brand’? The purpose of this paper will be to attempt at providing satisfactory answers of these questions. | pl |
dc.abstract.pl | Do tej pory napisano wiele książek o kampaniach prezydenckich i biorąc pod uwagę fakt, że w mojej pracy chciałam zamieścić najważniejsze wątki, zdecydowałam podzielić ją na trzy części. Pierwsza część wprowadza termin prezydentury i przedstawia jego ważność w amerykańskim ekosystemie politycznym. Pierwszy rozdział jest także opisem prezydenckich uprawnień i autorytetu prezydenta jako najważniejszego podmiotu politycznego. Opierając się na książce Siła prezydencka Richarda E. Neustadt'a opisuje wizję aktywnej prezydencji podkreslając przy tym jak ważna staje się perswazja w rządzeniu państwem. W tym samym rozdziale pisze także o fenomenie permanentnej kampanii i polityki jako performanc'u. Drugi rozdział to historia kampanii prezydenckich zaczynając pd 1828 r. Najważniejsze etapy w historii kampanii prezydenckich były związane z wprowadzaniem kolejnych mediów: gazety, radia, telewizora, a także Internetu. Drugi rozdział w całości jest poświęcony opisom najważniejszych kampanii. Kolejny rozdział to analiza kampanii prezydenckiej z 2008 roku. Wybrałam kampanię Baracka Obamy jako modelowy przykład kampanii online. Pomimo tego, że już przed 2008 rokiem Internet był narzędziem używanym w polityce, uważam że dopiero 4 lata temu Internet został użyty w sposób całkowity w walce o fotel prezydencki. Rozdział trzeci to opis najważniejszych innowacji wprowadzonych przez sztab Obamy.Moja praca stanowi przekrój przez historię najważniejszych kampanii prezydenckich. Analizując dzisiejszy świat polityki warto jest spojrzeć w przeszłość, jak kiedyś media były używane przez polityków, a jakie innowacje są wprowadzane teraz. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Vaughan, Patrick - 132497 | pl |
dc.contributor.author | Zakrzewska, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Laidler, Paweł - 129851 | pl |
dc.contributor.reviewer | Vaughan, Patrick - 132497 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T12:01:19Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T12:01:19Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-19 | pl |
dc.fieldofstudy | amerykanistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-70649-63486 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183761 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | election, presidential campaign, media, political marketing | pl |
dc.subject.pl | wybory, kampania prezydencka, media, marketing polityczny | pl |
dc.title | The evolution of the presidential campaigns | pl |
dc.title | The evolution of the presidential campaigns | pl |
dc.title.alternative | Ewolucje kampanii prezydenckich | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |