Budowa relacji sponsorskich w sporcie na przykładzie TS Podbeskidzie S.A.

master
dc.abstract.enThe main objective of this paper is to show process of building sponsorship relations between club and sponsors. I focused on the analysis relations between football club TS Podbeskidzie and club main sponsors Bielsko – Biała and PWiM Łukosz company. The theoretical reflections on sport sponsorship have shaped, a hypothesis of this study, which is as follows: mututal trust, transparency, goal achievement play a key role in building a relationship between a club and sponsors.The results of interviews confirmed that the above factors have a direct influence on the processof building relationships between club and sponsor. Analysis of the club's revenue structure confirms that the relationship between the club and the sponsors has a huge impact on club funding.pl
dc.abstract.plGłównym celem mojej pracy było przedstawienie budowania relacji pomiędzy klubem sportowym, a sponsorami. Skupiłem się na analizie relacji klubu piłki nożnej TS Podbeskidzie oraz jego głównych sponsorów tj. Miasta Bielsko – Biała oraz firmy PWiM Łukosz. Teoretyczne rozważania na temat sponsoringu sportu wpłynęły na wysnucie hipotezy pracy, która brzmi następująco: Wzajemne zaufanie, transparentność, realizacja celów odgrywają kluczową rolę w procesie budowania relacji pomiędzy klubem a sponsorami. Z analizy przeprowadzonych wywiadów wynika, iż przedstawione powyżej czynniki bezpośrednio wpływają na proces budowania relacji na linii klub – sponsorzy. Analiza struktury przychodów klubu, potwierdza, iż relacje pomiędzy klubem, a sponsorami mają ogromny wpływ na jego finansowanie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNessel, Karolinapl
dc.contributor.authorKwaśny, Mateuszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNessel, Karolinapl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T12:40:12Z
dc.date.available2020-07-27T12:40:12Z
dc.date.submitted2017-10-11pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-119912-200617pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224881
dc.languagepolpl
dc.subject.enSPONSORSHIP – SPORT – RELATIONSHIP MARKETING.pl
dc.subject.plSPONSORING – SPORT – MARKETING RELACJI.pl
dc.titleBudowa relacji sponsorskich w sporcie na przykładzie TS Podbeskidzie S.A.pl
dc.title.alternativeBuilding sponsorship relations in sport on the example of TS Podbeskidzie S.A.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main objective of this paper is to show process of building sponsorship relations between club and sponsors. I focused on the analysis relations between football club TS Podbeskidzie and club main sponsors Bielsko – Biała and PWiM Łukosz company. The theoretical reflections on sport sponsorship have shaped, a hypothesis of this study, which is as follows: mututal trust, transparency, goal achievement play a key role in building a relationship between a club and sponsors.The results of interviews confirmed that the above factors have a direct influence on the processof building relationships between club and sponsor. Analysis of the club's revenue structure confirms that the relationship between the club and the sponsors has a huge impact on club funding.
dc.abstract.plpl
Głównym celem mojej pracy było przedstawienie budowania relacji pomiędzy klubem sportowym, a sponsorami. Skupiłem się na analizie relacji klubu piłki nożnej TS Podbeskidzie oraz jego głównych sponsorów tj. Miasta Bielsko – Biała oraz firmy PWiM Łukosz. Teoretyczne rozważania na temat sponsoringu sportu wpłynęły na wysnucie hipotezy pracy, która brzmi następująco: Wzajemne zaufanie, transparentność, realizacja celów odgrywają kluczową rolę w procesie budowania relacji pomiędzy klubem a sponsorami. Z analizy przeprowadzonych wywiadów wynika, iż przedstawione powyżej czynniki bezpośrednio wpływają na proces budowania relacji na linii klub – sponsorzy. Analiza struktury przychodów klubu, potwierdza, iż relacje pomiędzy klubem, a sponsorami mają ogromny wpływ na jego finansowanie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nessel, Karolina
dc.contributor.authorpl
Kwaśny, Mateusz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nessel, Karolina
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2020-07-27T12:40:12Z
dc.date.available
2020-07-27T12:40:12Z
dc.date.submittedpl
2017-10-11
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-119912-200617
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224881
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
SPONSORSHIP – SPORT – RELATIONSHIP MARKETING.
dc.subject.plpl
SPONSORING – SPORT – MARKETING RELACJI.
dc.titlepl
Budowa relacji sponsorskich w sporcie na przykładzie TS Podbeskidzie S.A.
dc.title.alternativepl
Building sponsorship relations in sport on the example of TS Podbeskidzie S.A.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
3
Views per month
Views per city
Gliwice
1
Lodz
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available