Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ delegowania zadań i uprawnień na jakość produktów w Organizacji X
The impact of the delegation of authority on the X Organization product Quality.
zarządzanie organizacją – delegowanie zadań i uprawnień – standaryzowanie procesów – zarządzanie jakością – zaangażowanie – jakość produkcji
organization management – delegation of tasks and authority – standardization processes – quality management – engagement- production quality
Celem poniższej pracy jest ukazanie wpływu delegowania zadań i uprawnień na jakość wyrobów organizacji X. W pracy odniesiono się do postawionej hipotezy: delegowanie zadań i uprawnień podnosi zaangażowanie pracowników niższych szczebli oraz wpływa na wzrost jakości produktów Organizacji „X”. W celu jej zweryfikowania, w Organizacji X przeprowadzono badania, w trakcie których wykorzystano metodę obserwacji oraz wywiadu. Badania dokonane były przy udziale pracowników Organizacji X oraz uzupełnione udostępnioną przez Organizację X dokumentację. Pierwszy rozdział stanowi teoretyczną część pracy. Odniesiono się w nim do definicji delegowania oraz przedstawiono podstawowe zasady i warunki efektywnego delegowania. Ujęto w nim zalety ale i również problemy związane z delegowaniem uprawnień. Rozdział pierwszy dotyczy ponadto istoty jakości oraz zarządzania jakością. Rozdział drugi charakteryzuje sylwetkę Organizacji X, oraz przybliża metodykę oraz przebieg przeprowadzonych badań. Rozdział trzeci przedstawia dane na temat pierwszego z analizowanych przykładów delegowania uprawnień w Organizacji X. Dotyczy uprawnień związanych z wykonaniem analizy wyrobu gotowego oraz działań związanych z interpretacją wyniku. Rozdział czwarty odnosi się do aspektu delegowania uprawnień w na przykładzie prowadzonych w Organizacji X przeglądów zarządzania. Piąty rozdział dotyczy funkcjonujących w Organizacji X kół jakości, których członkowie otrzymali w drodze delegowania uprawnienia do inicjowania i podejmowania działań doskonalących. Efektem pracy jest analiza danych, ocena perspektyw zarządzania przez delegowanie w odniesieniu do doskonalenia procesów i wyrobów Organizacji X.Wszystkie aspekty pracy zostały zaprezentowane w oparciu o polską i zagraniczną literaturę oraz materiały udostępnione przez Organizację X.
The purpose of this work is to underline the impact of the delegating authority on the quality of the X Organization’s products. The work deals with the hypothesis: delegation of tasks and powers increases the engagement of lower level employees and improves the quality of X Company’s products. In order to verify the hypotesis, research was conducted in Organization X, during which observation and intelligence were used. The study was carried out with the participation of X Organization staff and supplemented with the documentation provided by X Organization. The first chapter is the basis of theoretical consideration. It describes the main principles, conditions, benefits and problems connected with the delegating authority. The definitions of quality and quality management are referred to. The second chapter covers X Company characeristic, and describes the methodology and the course of the research. Chapter three presents data on the first of the delegated examples of delegation in Organization X. It concerns the powers associated with the completion of the analysis of the finished product and the results interpretation activities. Chapter Four refers to the aspect of delving permissions in the example of Organization X management reviews. The fifth chapter deals with the quality members of the Organization X, whose members have been given the right to initiate and undertake advancement actions. The result of the work is data analysis, assessment of management perspectives by delegation with regard to improvement of processes and products of organization XThe following work deals with management by delegation, which is an important element of efficient management. The impact of the delegating authority on the quality of the X company’s products is underlined.All aspects of the work were presented based on Polish and foreign literature and materials obtained from the X Company.
dc.abstract.en | The purpose of this work is to underline the impact of the delegating authority on the quality of the X Organization’s products. The work deals with the hypothesis: delegation of tasks and powers increases the engagement of lower level employees and improves the quality of X Company’s products. In order to verify the hypotesis, research was conducted in Organization X, during which observation and intelligence were used. The study was carried out with the participation of X Organization staff and supplemented with the documentation provided by X Organization. The first chapter is the basis of theoretical consideration. It describes the main principles, conditions, benefits and problems connected with the delegating authority. The definitions of quality and quality management are referred to. The second chapter covers X Company characeristic, and describes the methodology and the course of the research. Chapter three presents data on the first of the delegated examples of delegation in Organization X. It concerns the powers associated with the completion of the analysis of the finished product and the results interpretation activities. Chapter Four refers to the aspect of delving permissions in the example of Organization X management reviews. The fifth chapter deals with the quality members of the Organization X, whose members have been given the right to initiate and undertake advancement actions. The result of the work is data analysis, assessment of management perspectives by delegation with regard to improvement of processes and products of organization XThe following work deals with management by delegation, which is an important element of efficient management. The impact of the delegating authority on the quality of the X company’s products is underlined.All aspects of the work were presented based on Polish and foreign literature and materials obtained from the X Company. | pl |
dc.abstract.pl | Celem poniższej pracy jest ukazanie wpływu delegowania zadań i uprawnień na jakość wyrobów organizacji X. W pracy odniesiono się do postawionej hipotezy: delegowanie zadań i uprawnień podnosi zaangażowanie pracowników niższych szczebli oraz wpływa na wzrost jakości produktów Organizacji „X”. W celu jej zweryfikowania, w Organizacji X przeprowadzono badania, w trakcie których wykorzystano metodę obserwacji oraz wywiadu. Badania dokonane były przy udziale pracowników Organizacji X oraz uzupełnione udostępnioną przez Organizację X dokumentację. Pierwszy rozdział stanowi teoretyczną część pracy. Odniesiono się w nim do definicji delegowania oraz przedstawiono podstawowe zasady i warunki efektywnego delegowania. Ujęto w nim zalety ale i również problemy związane z delegowaniem uprawnień. Rozdział pierwszy dotyczy ponadto istoty jakości oraz zarządzania jakością. Rozdział drugi charakteryzuje sylwetkę Organizacji X, oraz przybliża metodykę oraz przebieg przeprowadzonych badań. Rozdział trzeci przedstawia dane na temat pierwszego z analizowanych przykładów delegowania uprawnień w Organizacji X. Dotyczy uprawnień związanych z wykonaniem analizy wyrobu gotowego oraz działań związanych z interpretacją wyniku. Rozdział czwarty odnosi się do aspektu delegowania uprawnień w na przykładzie prowadzonych w Organizacji X przeglądów zarządzania. Piąty rozdział dotyczy funkcjonujących w Organizacji X kół jakości, których członkowie otrzymali w drodze delegowania uprawnienia do inicjowania i podejmowania działań doskonalących. Efektem pracy jest analiza danych, ocena perspektyw zarządzania przez delegowanie w odniesieniu do doskonalenia procesów i wyrobów Organizacji X.Wszystkie aspekty pracy zostały zaprezentowane w oparciu o polską i zagraniczną literaturę oraz materiały udostępnione przez Organizację X. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wawak, Tadeusz - 132557 | pl |
dc.contributor.author | Zwolska, Mariola | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wawak, Tadeusz - 132557 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T11:49:41Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T11:49:41Z | |
dc.date.submitted | 2017-09-27 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie jakością - kształcenie menedżerów jakości | pl |
dc.identifier.apd | diploma-119275-149591 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224289 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | organization management – delegation of tasks and authority – standardization processes – quality management – engagement- production quality | pl |
dc.subject.pl | zarządzanie organizacją – delegowanie zadań i uprawnień – standaryzowanie procesów – zarządzanie jakością – zaangażowanie – jakość produkcji | pl |
dc.title | Wpływ delegowania zadań i uprawnień na jakość produktów w Organizacji X | pl |
dc.title.alternative | The impact of the delegation of authority on the X Organization product Quality. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |