Homogenizacja wartości w czasopismach dla dziewczynek

2018
journal article
article
dc.abstract.enIn the article titled "Homogenization of values in magazines for girls" the way of creating the world of values in selected magazines for girls is discussed. The cognitive and moral values were mainly analyzed. We argue that the explication of values is fuzzy and unified. The analysis of the texts contained in the journals shows that consumerism is the supreme value in them. Upbringing of consumers focused on gathering impressions related to possession and appearance is the main aim of popular magazines for girls.pl
dc.abstract.plW artykule omawiany jest sposób kreowania świata wartości w wybranych czasopismach dla dziewczynek. Analizie zostały poddane głównie wartości poznawcze i moralne. Argumentujemy, że eksplikacja wartości ma charakter rozmyty i ujednolicony. Z analizy tekstów zawartych w czasopismach wynika, że nadrzędną wartością jest w nich konsumpcjonizm. Głównym celem popularnych pism dla dziewczynek jest wychowanie konsumentek nastawionych na gromadzenie wrażeń związanych z posiadaniem i wyglądem zewnętrznym.pl
dc.contributor.authorMatusiak-Kempa, Izapl
dc.contributor.authorOsowicka-Kondratowicz, Magdalenapl
dc.date.accessioned2023-11-16T08:06:18Z
dc.date.available2023-11-16T08:06:18Z
dc.date.issued2018pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 555-556pl
dc.description.number3 (235)pl
dc.description.physical545-556pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume61pl
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.18.033.10135pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/323275
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC-ND
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.envaluepl
dc.subject.enmagazinespl
dc.subject.enconsumerismpl
dc.subject.enpersuasionpl
dc.subject.engirlspl
dc.subject.plwartościpl
dc.subject.plczasopismapl
dc.subject.plkonsumpcjonizmpl
dc.subject.plperswazjapl
dc.subject.pldziewczynkipl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleHomogenizacja wartości w czasopismach dla dziewczynekpl
dc.title.alternativeHomogenization of values in magazines for girlspl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In the article titled "Homogenization of values in magazines for girls" the way of creating the world of values in selected magazines for girls is discussed. The cognitive and moral values were mainly analyzed. We argue that the explication of values is fuzzy and unified. The analysis of the texts contained in the journals shows that consumerism is the supreme value in them. Upbringing of consumers focused on gathering impressions related to possession and appearance is the main aim of popular magazines for girls.
dc.abstract.plpl
W artykule omawiany jest sposób kreowania świata wartości w wybranych czasopismach dla dziewczynek. Analizie zostały poddane głównie wartości poznawcze i moralne. Argumentujemy, że eksplikacja wartości ma charakter rozmyty i ujednolicony. Z analizy tekstów zawartych w czasopismach wynika, że nadrzędną wartością jest w nich konsumpcjonizm. Głównym celem popularnych pism dla dziewczynek jest wychowanie konsumentek nastawionych na gromadzenie wrażeń związanych z posiadaniem i wyglądem zewnętrznym.
dc.contributor.authorpl
Matusiak-Kempa, Iza
dc.contributor.authorpl
Osowicka-Kondratowicz, Magdalena
dc.date.accessioned
2023-11-16T08:06:18Z
dc.date.available
2023-11-16T08:06:18Z
dc.date.issuedpl
2018
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 555-556
dc.description.numberpl
3 (235)
dc.description.physicalpl
545-556
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
61
dc.identifier.doipl
10.4467/22996362PZ.18.033.10135
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/323275
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC-ND
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
value
dc.subject.enpl
magazines
dc.subject.enpl
consumerism
dc.subject.enpl
persuasion
dc.subject.enpl
girls
dc.subject.plpl
wartości
dc.subject.plpl
czasopisma
dc.subject.plpl
konsumpcjonizm
dc.subject.plpl
perswazja
dc.subject.plpl
dziewczynki
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Homogenizacja wartości w czasopismach dla dziewczynek
dc.title.alternativepl
Homogenization of values in magazines for girls
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Żyrardów
2
San Jose
1
Downloads
matusiak-kempa_osowicka-kondratowicz_homogenizacja_wartosci_w_czasopismach_dla_dziewczynek_2018.pdf
17