Reprezentacja średniowiecza w grze Crusader Kings III. Znaczenie narracji emergentnej, retoryki proceduralnej oraz dyskursu historiograficznego w projektowaniu gry cyfrowej

master
dc.abstract.enThe aim of this paper is to examine the phenomenon of representation of the Middle Ages in the digital game Crusader Kings III, the analysis include emergent narrative, procedural rhetoric and historiographic discourse as systems creating an immersive and interactive experience in designing a digital game. The paper is based on the assumption that the representation of the Middle Ages in the game is a complex process. The paper analyzes the individual components of the topic and verifies the thesis about their mutual influence on the representation of the Middle Ages in the game.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zbadanie zjawiska reprezentacji średniowiecza w grze cyfrowej Crusader Kings III. Analiza obejmuje wykorzystanie sposobów tj. narracja emergentna, retoryka proceduralna i dyskurs historiograficzny, w kreacji tegoż procesu. Istotnym aspektem będzie też dostrzeżenie roli reprezentacji w projektowaniu gry cyfrowej. Badanie opiera się na założeniu, że reprezentacja średniowiecza w grze jest złożonym systemem wartym przeanalizowania. W pracy podjęte zostaną poszczególne komponenty tematu, a także zostanie zweryfikowana teza o ich wzajemnym wpływie na reprezentację średniowiecza w grze.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorNacher, Anna - 130854 pl
dc.contributor.authorSyguła, Radosławpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJanik, Justynapl
dc.contributor.reviewerNacher, Anna - 130854 pl
dc.date.accessioned2023-10-17T21:39:37Z
dc.date.available2023-10-17T21:39:37Z
dc.date.submitted2023-10-17pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwo i wiedza o nowych mediachpl
dc.identifier.apddiploma-165499-244437pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321226
dc.languagepolpl
dc.subject.enrepresentation in digital games, procedural rhetoric, emergent narrative, postcolonial theorypl
dc.subject.plreprezentacja w grach cyfrowych, retoryka proceduralna, narracja emergentna, teoria postkolonialnapl
dc.titleReprezentacja średniowiecza w grze Crusader Kings III. Znaczenie narracji emergentnej, retoryki proceduralnej oraz dyskursu historiograficznego w projektowaniu gry cyfrowejpl
dc.title.alternativeRepresentation of the Middle Ages in the game Crusader Kings III. The importance of emergent narrative, procedural rhetoric and historiographical discourse in digital game design.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this paper is to examine the phenomenon of representation of the Middle Ages in the digital game Crusader Kings III, the analysis include emergent narrative, procedural rhetoric and historiographic discourse as systems creating an immersive and interactive experience in designing a digital game. The paper is based on the assumption that the representation of the Middle Ages in the game is a complex process. The paper analyzes the individual components of the topic and verifies the thesis about their mutual influence on the representation of the Middle Ages in the game.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zbadanie zjawiska reprezentacji średniowiecza w grze cyfrowej Crusader Kings III. Analiza obejmuje wykorzystanie sposobów tj. narracja emergentna, retoryka proceduralna i dyskurs historiograficzny, w kreacji tegoż procesu. Istotnym aspektem będzie też dostrzeżenie roli reprezentacji w projektowaniu gry cyfrowej. Badanie opiera się na założeniu, że reprezentacja średniowiecza w grze jest złożonym systemem wartym przeanalizowania. W pracy podjęte zostaną poszczególne komponenty tematu, a także zostanie zweryfikowana teza o ich wzajemnym wpływie na reprezentację średniowiecza w grze.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Nacher, Anna - 130854
dc.contributor.authorpl
Syguła, Radosław
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Janik, Justyna
dc.contributor.reviewerpl
Nacher, Anna - 130854
dc.date.accessioned
2023-10-17T21:39:37Z
dc.date.available
2023-10-17T21:39:37Z
dc.date.submittedpl
2023-10-17
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach
dc.identifier.apdpl
diploma-165499-244437
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321226
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
representation in digital games, procedural rhetoric, emergent narrative, postcolonial theory
dc.subject.plpl
reprezentacja w grach cyfrowych, retoryka proceduralna, narracja emergentna, teoria postkolonialna
dc.titlepl
Reprezentacja średniowiecza w grze Crusader Kings III. Znaczenie narracji emergentnej, retoryki proceduralnej oraz dyskursu historiograficznego w projektowaniu gry cyfrowej
dc.title.alternativepl
Representation of the Middle Ages in the game Crusader Kings III. The importance of emergent narrative, procedural rhetoric and historiographical discourse in digital game design.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
1
Views per month
Views per city
Krakow
1

No access

No Thumbnail Available
Collections