Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Reprezentacja średniowiecza w grze Crusader Kings III. Znaczenie narracji emergentnej, retoryki proceduralnej oraz dyskursu historiograficznego w projektowaniu gry cyfrowej
Representation of the Middle Ages in the game Crusader Kings III. The importance of emergent narrative, procedural rhetoric and historiographical discourse in digital game design.
reprezentacja w grach cyfrowych, retoryka proceduralna, narracja emergentna, teoria postkolonialna
representation in digital games, procedural rhetoric, emergent narrative, postcolonial theory
Celem niniejszej pracy jest zbadanie zjawiska reprezentacji średniowiecza w grze cyfrowej Crusader Kings III. Analiza obejmuje wykorzystanie sposobów tj. narracja emergentna, retoryka proceduralna i dyskurs historiograficzny, w kreacji tegoż procesu. Istotnym aspektem będzie też dostrzeżenie roli reprezentacji w projektowaniu gry cyfrowej. Badanie opiera się na założeniu, że reprezentacja średniowiecza w grze jest złożonym systemem wartym przeanalizowania. W pracy podjęte zostaną poszczególne komponenty tematu, a także zostanie zweryfikowana teza o ich wzajemnym wpływie na reprezentację średniowiecza w grze.
The aim of this paper is to examine the phenomenon of representation of the Middle Ages in the digital game Crusader Kings III, the analysis include emergent narrative, procedural rhetoric and historiographic discourse as systems creating an immersive and interactive experience in designing a digital game. The paper is based on the assumption that the representation of the Middle Ages in the game is a complex process. The paper analyzes the individual components of the topic and verifies the thesis about their mutual influence on the representation of the Middle Ages in the game.
dc.abstract.en | The aim of this paper is to examine the phenomenon of representation of the Middle Ages in the digital game Crusader Kings III, the analysis include emergent narrative, procedural rhetoric and historiographic discourse as systems creating an immersive and interactive experience in designing a digital game. The paper is based on the assumption that the representation of the Middle Ages in the game is a complex process. The paper analyzes the individual components of the topic and verifies the thesis about their mutual influence on the representation of the Middle Ages in the game. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest zbadanie zjawiska reprezentacji średniowiecza w grze cyfrowej Crusader Kings III. Analiza obejmuje wykorzystanie sposobów tj. narracja emergentna, retoryka proceduralna i dyskurs historiograficzny, w kreacji tegoż procesu. Istotnym aspektem będzie też dostrzeżenie roli reprezentacji w projektowaniu gry cyfrowej. Badanie opiera się na założeniu, że reprezentacja średniowiecza w grze jest złożonym systemem wartym przeanalizowania. W pracy podjęte zostaną poszczególne komponenty tematu, a także zostanie zweryfikowana teza o ich wzajemnym wpływie na reprezentację średniowiecza w grze. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nacher, Anna - 130854 | pl |
dc.contributor.author | Syguła, Radosław | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Janik, Justyna | pl |
dc.contributor.reviewer | Nacher, Anna - 130854 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-17T21:39:37Z | |
dc.date.available | 2023-10-17T21:39:37Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-17 | pl |
dc.fieldofstudy | filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165499-244437 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321226 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | representation in digital games, procedural rhetoric, emergent narrative, postcolonial theory | pl |
dc.subject.pl | reprezentacja w grach cyfrowych, retoryka proceduralna, narracja emergentna, teoria postkolonialna | pl |
dc.title | Reprezentacja średniowiecza w grze Crusader Kings III. Znaczenie narracji emergentnej, retoryki proceduralnej oraz dyskursu historiograficznego w projektowaniu gry cyfrowej | pl |
dc.title.alternative | Representation of the Middle Ages in the game Crusader Kings III. The importance of emergent narrative, procedural rhetoric and historiographical discourse in digital game design. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |