Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Współczesne wyzwania dla turyzmu biznesowego w Polsce z perspektywy pracowników
Contemporary challenges for business tourism in Poland from the perspective of employees
Słowa kluczowe: hotelarstwo, turystyka, turystyka biznesowa, sektor turystyki biznesowej, rynek turystyki biznesowej
Keywords: hotel business, business tourism, business tourism sector, business tourism market.
Turystyka to zjawisko, którego rozwój obserwuje się od lat. Rozwijają się formy u funkcje turystyki, a także zwiększa się rola zjawiska w gospodarce. W XXI wieku szczególnie mocno nakreśla się istota turystyki. Podróżowanie stało się sposobem na zarobek, pasją, formą spędzania wolnego czasu.Ponadto XXI wiek to czas rozwoju wielu form turystyki. Jedną z form, która jest szczególnie popularna współcześnie to turystyka biznesowa. Turystyka biznesowa to forma podróżowania opierająca się na wyjazdach w celach służbowych. Niniejsza praca została podzielona na cztery części. W pracy omówiono istotę hotelarstwa, turystyki, a także nakreślono czym jest turystyka biznesowa. Następnie przedstawiono metodologiczne aspekty badań własnych i wyniki tych badań.Cel główny badań to wskazanie współczesnych wyzwań dla turyzmu biznesowego w Polsce. Na rzecz pracy stworzono ankietę, w której spytano respondentów o częstotliwość podróży służbowych, o miasta, do których podróżowali a także spytano w jakich konkretnie wyjazdach biznesowych uczestniczyli. Ponadto nakreślono aspekt związany z pandemią i rozwiązaniami w turystyce zastosowanymi w tym okresie.
Tourism is a phenomenon whose development has been observed for years. Forms are developing at the functions of tourism, and the role of the phenomenon in the economy is also increasing. In the XXI century, the essence of tourism is particularly strongly outlined. Traveling has become a way to earn money and spend free time for pleasure. In addition, the XXI century is a time of development of many kinds of tourism. One of them is a business tourism which is very popular nowadays. Business tourism is based on business trips. This work is divided into four parts. The paper discusses the essence of hotel business, tourism and outlines what business tourism is. Here are presented the methodological aspects of my own research and the results of these studies. The main objective of the research is to indicate contemporary challenges for business tourism in Poland. For the research, a survey was created in which respondents were asked about the frequency of business trips, about the cities which they traveled to and asked in which specific business trips they participated. In addition, an aspect related to the pandemic and the solutions in tourism applied during this period were outlined.
dc.abstract.en | Tourism is a phenomenon whose development has been observed for years. Forms are developing at the functions of tourism, and the role of the phenomenon in the economy is also increasing. In the XXI century, the essence of tourism is particularly strongly outlined. Traveling has become a way to earn money and spend free time for pleasure. In addition, the XXI century is a time of development of many kinds of tourism. One of them is a business tourism which is very popular nowadays. Business tourism is based on business trips. This work is divided into four parts. The paper discusses the essence of hotel business, tourism and outlines what business tourism is. Here are presented the methodological aspects of my own research and the results of these studies. The main objective of the research is to indicate contemporary challenges for business tourism in Poland. For the research, a survey was created in which respondents were asked about the frequency of business trips, about the cities which they traveled to and asked in which specific business trips they participated. In addition, an aspect related to the pandemic and the solutions in tourism applied during this period were outlined. | pl |
dc.abstract.pl | Turystyka to zjawisko, którego rozwój obserwuje się od lat. Rozwijają się formy u funkcje turystyki, a także zwiększa się rola zjawiska w gospodarce. W XXI wieku szczególnie mocno nakreśla się istota turystyki. Podróżowanie stało się sposobem na zarobek, pasją, formą spędzania wolnego czasu.Ponadto XXI wiek to czas rozwoju wielu form turystyki. Jedną z form, która jest szczególnie popularna współcześnie to turystyka biznesowa. Turystyka biznesowa to forma podróżowania opierająca się na wyjazdach w celach służbowych. Niniejsza praca została podzielona na cztery części. W pracy omówiono istotę hotelarstwa, turystyki, a także nakreślono czym jest turystyka biznesowa. Następnie przedstawiono metodologiczne aspekty badań własnych i wyniki tych badań.Cel główny badań to wskazanie współczesnych wyzwań dla turyzmu biznesowego w Polsce. Na rzecz pracy stworzono ankietę, w której spytano respondentów o częstotliwość podróży służbowych, o miasta, do których podróżowali a także spytano w jakich konkretnie wyjazdach biznesowych uczestniczyli. Ponadto nakreślono aspekt związany z pandemią i rozwiązaniami w turystyce zastosowanymi w tym okresie. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Perechuda, Igor | pl |
dc.contributor.author | Zhibritska, Valeriia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.contributor.reviewer | Perechuda, Igor | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-27T21:51:28Z | |
dc.date.available | 2022-10-27T21:51:28Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-24 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158440-278731 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302950 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Keywords: hotel business, business tourism, business tourism sector, business tourism market. | pl |
dc.subject.pl | Słowa kluczowe: hotelarstwo, turystyka, turystyka biznesowa, sektor turystyki biznesowej, rynek turystyki biznesowej | pl |
dc.title | Współczesne wyzwania dla turyzmu biznesowego w Polsce z perspektywy pracowników | pl |
dc.title.alternative | Contemporary challenges for business tourism in Poland from the perspective of employees | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |