Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ wizerunku piłkarza na rozwój marketingowy klubu Liverpool Football Club na przykładzie Mohameda Salaha
The influence of a footballer's image on the marketing development of Liverpool Football Club on the example of Mohamed Salah
LIVERPOOL FC – SALAH – WIZERUNEK –WARTOŚĆ MARKETINGOWA
LIVERPOOL FC – SALAH – IMAGE – MARKETING VALUE
Praca zawiera omówienie wpływu wizerunku Mohameda Salaha na wzrost wartości marketingowej klubu Liverpool Football Club. Podmiotami badawczymi jest zarówno Mohamed Salah jak i Liverpool FC i ich rozwój na przestrzeni lat. Celem pracy było zbadanie wpływu wyżej wymienionego zawodnika na rozwój marketingowy klubu Liverpool FC. Praca w części teoretycznej podkreśla istotność prowadzenia odpowiednich działań z zakresu wizerunku, public relations, marki czy marketingu. Analiza dostępnych badań dostarczyła odpowiedzi na temat celu pracy. Wnioski, które płyną z analizy przedstawionych danych pozwalają stwierdzić, iż na przestrzeni lat spędzonych w klubie Liverpool FC przez Mohameda Salaha, oba podmioty znacząco zwiększyły swoją wartość sportową i marketingową. Wspólnie czerpały profity z zaistniałej sytuacji. Ze względu na złożoność procesów zachodzących na przestrzeni analizowanego okresu, niezwykle trudno jest stwierdzić kluczowy udział Egipcjanina we wzrostach wartości marketingowych klubu Liverpool FC, natomiast z całą stanowczością można stwierdzić, iż był ważną częścią składową całości procesu wzrostu wartości sportowej i marketingowej klubu z Anfield Road.
The master thesis discusses the impact of Mohamed Salah's image on the increase in the marketing value of Liverpool Football Club. Research entities include both Mohamed Salah and Liverpool FC’s development over the years. The aim of the study was to examine the impact of the above-mentioned player on the marketing development of Liverpool FC. The work in the theoretical part emphasizes the importance of carrying out appropriate activities in the field of image, public relations, brand and marketing. The analysis of the available studies provided answers on the purpose of the work. The conclusions that can be drawn from the analysis of the presented data allow us to conclude that over the years spent at the Liverpool FC club by Mohamed Salah, both entities significantly increased their sports and marketing value. Together, they benefited from the ensuing situation. Due to the complexity of the processes taking place over the analyzed period, it is extremely difficult to state the key role of the Egyptian in the increase in the marketing value of Liverpool FC, but it can be definitely stated that it was an important component of the entire process of increasing the sports and marketing value of the Anfield Road club.
dc.abstract.en | The master thesis discusses the impact of Mohamed Salah's image on the increase in the marketing value of Liverpool Football Club. Research entities include both Mohamed Salah and Liverpool FC’s development over the years. The aim of the study was to examine the impact of the above-mentioned player on the marketing development of Liverpool FC. The work in the theoretical part emphasizes the importance of carrying out appropriate activities in the field of image, public relations, brand and marketing. The analysis of the available studies provided answers on the purpose of the work. The conclusions that can be drawn from the analysis of the presented data allow us to conclude that over the years spent at the Liverpool FC club by Mohamed Salah, both entities significantly increased their sports and marketing value. Together, they benefited from the ensuing situation. Due to the complexity of the processes taking place over the analyzed period, it is extremely difficult to state the key role of the Egyptian in the increase in the marketing value of Liverpool FC, but it can be definitely stated that it was an important component of the entire process of increasing the sports and marketing value of the Anfield Road club. | pl |
dc.abstract.pl | Praca zawiera omówienie wpływu wizerunku Mohameda Salaha na wzrost wartości marketingowej klubu Liverpool Football Club. Podmiotami badawczymi jest zarówno Mohamed Salah jak i Liverpool FC i ich rozwój na przestrzeni lat. Celem pracy było zbadanie wpływu wyżej wymienionego zawodnika na rozwój marketingowy klubu Liverpool FC. Praca w części teoretycznej podkreśla istotność prowadzenia odpowiednich działań z zakresu wizerunku, public relations, marki czy marketingu. Analiza dostępnych badań dostarczyła odpowiedzi na temat celu pracy. Wnioski, które płyną z analizy przedstawionych danych pozwalają stwierdzić, iż na przestrzeni lat spędzonych w klubie Liverpool FC przez Mohameda Salaha, oba podmioty znacząco zwiększyły swoją wartość sportową i marketingową. Wspólnie czerpały profity z zaistniałej sytuacji. Ze względu na złożoność procesów zachodzących na przestrzeni analizowanego okresu, niezwykle trudno jest stwierdzić kluczowy udział Egipcjanina we wzrostach wartości marketingowych klubu Liverpool FC, natomiast z całą stanowczością można stwierdzić, iż był ważną częścią składową całości procesu wzrostu wartości sportowej i marketingowej klubu z Anfield Road. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Perechuda, Igor - USOS203997 | pl |
dc.contributor.author | Łazarczyk, Karol - USOS287215 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Batorski, Jarema - USOS51933 | pl |
dc.contributor.reviewer | Perechuda, Igor - USOS203997 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-01T21:51:18Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158419-287215 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/294183 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | LIVERPOOL FC – SALAH – IMAGE – MARKETING VALUE | pl |
dc.subject.pl | LIVERPOOL FC – SALAH – WIZERUNEK –WARTOŚĆ MARKETINGOWA | pl |
dc.title | Wpływ wizerunku piłkarza na rozwój marketingowy klubu Liverpool Football Club na przykładzie Mohameda Salaha | pl |
dc.title.alternative | The influence of a footballer's image on the marketing development of Liverpool Football Club on the example of Mohamed Salah | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |