Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zbiór dobrych praktyk w zakresie kształtowania kompetencji zdrowotnych i krytycznego myślenia o zdrowiu
A collection of good practices for developing health literacy and critical thinking about health
kompetencje zdrowotne
krytyczne myślenie
edukacja zdrowotna
health literacy
critical thinking
health education
Bibliogr. s. 22-23. Projekt finansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki nr UMO-2020/39/B/HS6/00977 - "Diagnoza i rozwój kapitału zdrowotnego - kompetencje zdrowotne uczniów szkół podstawowych"
Oferowany zbiór dobrych praktyk edukacyjnych powstał w ramach interdyscyplinarnego projektu badawczego LIGHT finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki. Zawiera on inspiracje dydaktyczne przydatne przy prowadzeniu lekcji dotyczących zdrowia, które można dostosować do różnych kontekstów edukacyjnych. Zbiór został oparty na przeprowadzonej systematycznej analizie artykułów naukowych, w których opisano sposoby nauczania o zdrowiu i sposoby uczenia krytycznego myślenia w 33 krajach (Prokop-Dorner, Piłat- Kobla i in. w druku). Pomysły zawarte w niniejszym zbiorze mogą być przydatne nauczycielom biologii, chemii, wychowania fizycznego, edukacji dla bezpieczeństwa i edukacji wczesnoszkolnej, a także nauczycielom języków obcych, informatyki, plastyki i innych przedmiotów. W tekście zamieszczono również odniesienia do dodatkowych materiałów, inicjatyw edukacyjnych i stron internetowych.
The collection of good educational practices was developed as part of the interdisciplinary research project LIGHT, funded by the National Science Centre Poland. It contains teaching inspirations useful for health-related lessons that can be adapted to different educational contexts. The collection is based on a systematic analysis of scientific articles concerning methods of teaching health and ways of teaching critical thinking in 33 countries (Prokop-Dorner, Piłat- Kobla et al. in press). The ideas in this collection may be useful for teachers of biology, chemistry, physical education, safety education and early childhood education, as well as teachers of foreign languages, computer science, visual arts and other subjects. References to additional materials, educational initiatives and websites are also included in the text.
dc.abstract.en | The collection of good educational practices was developed as part of the interdisciplinary research project LIGHT, funded by the National Science Centre Poland. It contains teaching inspirations useful for health-related lessons that can be adapted to different educational contexts. The collection is based on a systematic analysis of scientific articles concerning methods of teaching health and ways of teaching critical thinking in 33 countries (Prokop-Dorner, Piłat- Kobla et al. in press). The ideas in this collection may be useful for teachers of biology, chemistry, physical education, safety education and early childhood education, as well as teachers of foreign languages, computer science, visual arts and other subjects. References to additional materials, educational initiatives and websites are also included in the text. | |
dc.abstract.pl | Oferowany zbiór dobrych praktyk edukacyjnych powstał w ramach interdyscyplinarnego projektu badawczego LIGHT finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki. Zawiera on inspiracje dydaktyczne przydatne przy prowadzeniu lekcji dotyczących zdrowia, które można dostosować do różnych kontekstów edukacyjnych. Zbiór został oparty na przeprowadzonej systematycznej analizie artykułów naukowych, w których opisano sposoby nauczania o zdrowiu i sposoby uczenia krytycznego myślenia w 33 krajach (Prokop-Dorner, Piłat- Kobla i in. w druku). Pomysły zawarte w niniejszym zbiorze mogą być przydatne nauczycielom biologii, chemii, wychowania fizycznego, edukacji dla bezpieczeństwa i edukacji wczesnoszkolnej, a także nauczycielom języków obcych, informatyki, plastyki i innych przedmiotów. W tekście zamieszczono również odniesienia do dodatkowych materiałów, inicjatyw edukacyjnych i stron internetowych. | |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny : Instytut Socjologii | |
dc.affiliation | Wydział Lekarski : Zakład Socjologii Medycyny | |
dc.affiliation | Wydział Lekarski : Zakład Higieny i Dietetyki | |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych : Instytut Studiów Międzykulturowych | |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych : Ośrodek Instytut Konfucjusza w Krakowie" | |
dc.contributor.author | Prokop-Dorner, Anna - 116179 | |
dc.contributor.author | Piłat-Kobla, Aleksandra - 176168 | |
dc.contributor.author | Bała, Małgorzata - 128647 | |
dc.contributor.author | Mandrela, Oliwia - 382534 | |
dc.contributor.author | Ożegalska-Łukasik, Natalia - 140290 | |
dc.contributor.author | Potysz-Rzyman, Aleksandra - 117544 | |
dc.contributor.author | Ślusarczyk, Magdalena - 132326 | |
dc.contributor.author | Świątkiewicz-Mośny, Maria - 132346 | |
dc.date.accession | 2025-03-28 | |
dc.date.accessioned | 2025-04-01T10:09:03Z | |
dc.date.available | 2025-04-01T10:09:03Z | |
dc.date.createdat | 2025-01-15T13:01:30Z | en |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.additional | Bibliogr. s. 22-23. Projekt finansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki nr UMO-2020/39/B/HS6/00977 - "Diagnoza i rozwój kapitału zdrowotnego - kompetencje zdrowotne uczniów szkół podstawowych" | |
dc.description.physical | 23 | |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.identifier.doi | 10.5281/zenodo.10889275 | |
dc.identifier.project | UMO-2020/39/B/HS6/00977 | |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/550888 | |
dc.identifier.weblink | https://light.project.uj.edu.pl/documents/148652975/0/Materiały+edukacyjne+dla+szkół+-+broszura/da3b3ecc-cfa0-4768-9800-c6f1950edc9f | |
dc.language | pol | |
dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa | |
dc.rights.licence | CC-BY | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl | |
dc.share.type | inne | |
dc.subject.en | health literacy | |
dc.subject.en | critical thinking | |
dc.subject.en | health education | |
dc.subject.pl | kompetencje zdrowotne | |
dc.subject.pl | krytyczne myślenie | |
dc.subject.pl | edukacja zdrowotna | |
dc.subtype | OtherDocuments | |
dc.title | Zbiór dobrych praktyk w zakresie kształtowania kompetencji zdrowotnych i krytycznego myślenia o zdrowiu | |
dc.title.alternative | A collection of good practices for developing health literacy and critical thinking about health | |
dc.title.container | LIGHT | |
dc.type | OnlinePaper | |
dspace.entity.type | Publication | en |
* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.
Views
32
Views per month
Views per city
Downloads
Open Access