Zbiór dobrych praktyk w zakresie kształtowania kompetencji zdrowotnych i krytycznego myślenia o zdrowiu

2024
online paper
other documents
dc.abstract.enThe collection of good educational practices was developed as part of the interdisciplinary research project LIGHT, funded by the National Science Centre Poland. It contains teaching inspirations useful for health-related lessons that can be adapted to different educational contexts. The collection is based on a systematic analysis of scientific articles concerning methods of teaching health and ways of teaching critical thinking in 33 countries (Prokop-Dorner, Piłat- Kobla et al. in press). The ideas in this collection may be useful for teachers of biology, chemistry, physical education, safety education and early childhood education, as well as teachers of foreign languages, computer science, visual arts and other subjects. References to additional materials, educational initiatives and websites are also included in the text.
dc.abstract.plOferowany zbiór dobrych praktyk edukacyjnych powstał w ramach interdyscyplinarnego projektu badawczego LIGHT finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki. Zawiera on inspiracje dydaktyczne przydatne przy prowadzeniu lekcji dotyczących zdrowia, które można dostosować do różnych kontekstów edukacyjnych. Zbiór został oparty na przeprowadzonej systematycznej analizie artykułów naukowych, w których opisano sposoby nauczania o zdrowiu i sposoby uczenia krytycznego myślenia w 33 krajach (Prokop-Dorner, Piłat- Kobla i in. w druku). Pomysły zawarte w niniejszym zbiorze mogą być przydatne nauczycielom biologii, chemii, wychowania fizycznego, edukacji dla bezpieczeństwa i edukacji wczesnoszkolnej, a także nauczycielom języków obcych, informatyki, plastyki i innych przedmiotów. W tekście zamieszczono również odniesienia do dodatkowych materiałów, inicjatyw edukacyjnych i stron internetowych.
dc.affiliationWydział Filozoficzny : Instytut Socjologii
dc.affiliationWydział Lekarski : Zakład Socjologii Medycyny
dc.affiliationWydział Lekarski : Zakład Higieny i Dietetyki
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych : Instytut Studiów Międzykulturowych
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych : Ośrodek Instytut Konfucjusza w Krakowie"
dc.contributor.authorProkop-Dorner, Anna - 116179
dc.contributor.authorPiłat-Kobla, Aleksandra - 176168
dc.contributor.authorBała, Małgorzata - 128647
dc.contributor.authorMandrela, Oliwia - 382534
dc.contributor.authorOżegalska-Łukasik, Natalia - 140290
dc.contributor.authorPotysz-Rzyman, Aleksandra - 117544
dc.contributor.authorŚlusarczyk, Magdalena - 132326
dc.contributor.authorŚwiątkiewicz-Mośny, Maria - 132346
dc.date.accession2025-03-28
dc.date.accessioned2025-04-01T10:09:03Z
dc.date.available2025-04-01T10:09:03Z
dc.date.createdat2025-01-15T13:01:30Zen
dc.date.issued2024
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 22-23. Projekt finansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki nr UMO-2020/39/B/HS6/00977 - "Diagnoza i rozwój kapitału zdrowotnego - kompetencje zdrowotne uczniów szkół podstawowych"
dc.description.physical23
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doi10.5281/zenodo.10889275
dc.identifier.projectUMO-2020/39/B/HS6/00977
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/550888
dc.identifier.weblinkhttps://light.project.uj.edu.pl/documents/148652975/0/Materiały+edukacyjne+dla+szkół+-+broszura/da3b3ecc-cfa0-4768-9800-c6f1950edc9f
dc.languagepol
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeinne
dc.subject.enhealth literacy
dc.subject.encritical thinking
dc.subject.enhealth education
dc.subject.plkompetencje zdrowotne
dc.subject.plkrytyczne myślenie
dc.subject.pledukacja zdrowotna
dc.subtypeOtherDocuments
dc.titleZbiór dobrych praktyk w zakresie kształtowania kompetencji zdrowotnych i krytycznego myślenia o zdrowiu
dc.title.alternativeA collection of good practices for developing health literacy and critical thinking about health
dc.title.containerLIGHT
dc.typeOnlinePaper
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.en
The collection of good educational practices was developed as part of the interdisciplinary research project LIGHT, funded by the National Science Centre Poland. It contains teaching inspirations useful for health-related lessons that can be adapted to different educational contexts. The collection is based on a systematic analysis of scientific articles concerning methods of teaching health and ways of teaching critical thinking in 33 countries (Prokop-Dorner, Piłat- Kobla et al. in press). The ideas in this collection may be useful for teachers of biology, chemistry, physical education, safety education and early childhood education, as well as teachers of foreign languages, computer science, visual arts and other subjects. References to additional materials, educational initiatives and websites are also included in the text.
dc.abstract.pl
Oferowany zbiór dobrych praktyk edukacyjnych powstał w ramach interdyscyplinarnego projektu badawczego LIGHT finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki. Zawiera on inspiracje dydaktyczne przydatne przy prowadzeniu lekcji dotyczących zdrowia, które można dostosować do różnych kontekstów edukacyjnych. Zbiór został oparty na przeprowadzonej systematycznej analizie artykułów naukowych, w których opisano sposoby nauczania o zdrowiu i sposoby uczenia krytycznego myślenia w 33 krajach (Prokop-Dorner, Piłat- Kobla i in. w druku). Pomysły zawarte w niniejszym zbiorze mogą być przydatne nauczycielom biologii, chemii, wychowania fizycznego, edukacji dla bezpieczeństwa i edukacji wczesnoszkolnej, a także nauczycielom języków obcych, informatyki, plastyki i innych przedmiotów. W tekście zamieszczono również odniesienia do dodatkowych materiałów, inicjatyw edukacyjnych i stron internetowych.
dc.affiliation
Wydział Filozoficzny : Instytut Socjologii
dc.affiliation
Wydział Lekarski : Zakład Socjologii Medycyny
dc.affiliation
Wydział Lekarski : Zakład Higieny i Dietetyki
dc.affiliation
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych : Instytut Studiów Międzykulturowych
dc.affiliation
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych : Ośrodek Instytut Konfucjusza w Krakowie"
dc.contributor.author
Prokop-Dorner, Anna - 116179
dc.contributor.author
Piłat-Kobla, Aleksandra - 176168
dc.contributor.author
Bała, Małgorzata - 128647
dc.contributor.author
Mandrela, Oliwia - 382534
dc.contributor.author
Ożegalska-Łukasik, Natalia - 140290
dc.contributor.author
Potysz-Rzyman, Aleksandra - 117544
dc.contributor.author
Ślusarczyk, Magdalena - 132326
dc.contributor.author
Świątkiewicz-Mośny, Maria - 132346
dc.date.accession
2025-03-28
dc.date.accessioned
2025-04-01T10:09:03Z
dc.date.available
2025-04-01T10:09:03Z
dc.date.createdaten
2025-01-15T13:01:30Z
dc.date.issued
2024
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Bibliogr. s. 22-23. Projekt finansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki nr UMO-2020/39/B/HS6/00977 - "Diagnoza i rozwój kapitału zdrowotnego - kompetencje zdrowotne uczniów szkół podstawowych"
dc.description.physical
23
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doi
10.5281/zenodo.10889275
dc.identifier.project
UMO-2020/39/B/HS6/00977
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/550888
dc.identifier.weblink
https://light.project.uj.edu.pl/documents/148652975/0/Materiały+edukacyjne+dla+szkół+-+broszura/da3b3ecc-cfa0-4768-9800-c6f1950edc9f
dc.language
pol
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
inne
dc.subject.en
health literacy
dc.subject.en
critical thinking
dc.subject.en
health education
dc.subject.pl
kompetencje zdrowotne
dc.subject.pl
krytyczne myślenie
dc.subject.pl
edukacja zdrowotna
dc.subtype
OtherDocuments
dc.title
Zbiór dobrych praktyk w zakresie kształtowania kompetencji zdrowotnych i krytycznego myślenia o zdrowiu
dc.title.alternative
A collection of good practices for developing health literacy and critical thinking about health
dc.title.container
LIGHT
dc.type
OnlinePaper
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
32
Views per month
Views per city
Lanaken
3
Niepołomice
3
Krakow
2
Poznan
2
Maastricht
1
Siemianowice Śląskie
1
Warsaw
1
Downloads
prokop-dorner_et-al_zbior_dobrych_praktyk_w_zakresie_ksztaltowania_kompetencji_2024.pdf
4