Marketing miast na przykładzie miasta Krakowa

master
dc.abstract.enThe thesis’ aim is to present the idea of place branding. The paper concedes that competitiveness and innovation of a region do not exist without it. The thesis consists of four chapters describing the theory of place branding and a research chapter focusing on what has been achieved in the field so far and what is the strategy for the future. It has been established that the effectiveness of place branding depends on cooperation of many economy sectors. Universities, big companies and corporations as well as state institutions need to work closely together in order to be able to reap the benefits of the cooperation in the future.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest prezentacja istoty marketingu terytorialnego. W pracy stwierdzono, że bez niego nie może być mowy o konkurencyjności i nowoczesności regionu. Praca składa się z czterech rozdziałów gdzie opisane są teoretyczne zagadnienia związane z marketingiem terytorialnym jak i rozdział badawczy, w którym zbadane są dotychczasowe działania jak i opis strategii na lata kolejne. Wykazano, że skuteczność marketingu terytorialnego zależy od kooperacji wielu sektorów gospodarki. Uczelnie wyższe, duże przedsiębiorstwa, korporacje jak i urzędy państwowe muszą ściśle współpracować, aby wspólnie później czerpać z tej pracy korzyści.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.authorMalczyk, Sławomirpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T00:03:01Z
dc.date.available2020-07-27T00:03:01Z
dc.date.submitted2016-07-05pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-107277-151391pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213576
dc.languagepolpl
dc.subject.enterritorial marketing, image of the city, image of the region, Regional competitiveness, promotion of cities and regions, marketing the city of Krakow, image of the city of Krakowpl
dc.subject.plmarketing terytorialny, wizerunek miasta, wizerunek regionu, konkurencyjność regionalna, promocja miast i regionów, marketing miasta Krakowa, wizerunek miasta Krakowapl
dc.titleMarketing miast na przykładzie miasta Krakowapl
dc.title.alternativeKraków as an example of place brandingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis’ aim is to present the idea of place branding. The paper concedes that competitiveness and innovation of a region do not exist without it. The thesis consists of four chapters describing the theory of place branding and a research chapter focusing on what has been achieved in the field so far and what is the strategy for the future. It has been established that the effectiveness of place branding depends on cooperation of many economy sectors. Universities, big companies and corporations as well as state institutions need to work closely together in order to be able to reap the benefits of the cooperation in the future.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest prezentacja istoty marketingu terytorialnego. W pracy stwierdzono, że bez niego nie może być mowy o konkurencyjności i nowoczesności regionu. Praca składa się z czterech rozdziałów gdzie opisane są teoretyczne zagadnienia związane z marketingiem terytorialnym jak i rozdział badawczy, w którym zbadane są dotychczasowe działania jak i opis strategii na lata kolejne. Wykazano, że skuteczność marketingu terytorialnego zależy od kooperacji wielu sektorów gospodarki. Uczelnie wyższe, duże przedsiębiorstwa, korporacje jak i urzędy państwowe muszą ściśle współpracować, aby wspólnie później czerpać z tej pracy korzyści.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.authorpl
Malczyk, Sławomir
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.date.accessioned
2020-07-27T00:03:01Z
dc.date.available
2020-07-27T00:03:01Z
dc.date.submittedpl
2016-07-05
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-107277-151391
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213576
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
territorial marketing, image of the city, image of the region, Regional competitiveness, promotion of cities and regions, marketing the city of Krakow, image of the city of Krakow
dc.subject.plpl
marketing terytorialny, wizerunek miasta, wizerunek regionu, konkurencyjność regionalna, promocja miast i regionów, marketing miasta Krakowa, wizerunek miasta Krakowa
dc.titlepl
Marketing miast na przykładzie miasta Krakowa
dc.title.alternativepl
Kraków as an example of place branding
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
37
Views per month
Views per city
Krakow
11
Warsaw
6
Wroclaw
3
Boleslawice
2
Dublin
2
Poznan
2
Częstochowa
1
Kielce
1
Lodz
1
Oleśnica
1

No access

No Thumbnail Available