Emo rap – cierpienie i tożsamość

licenciate
dc.abstract.enEmo rap is a musical genre that originated in the United States during the last decade. My paper briefly describes its characteristics, inception, and influences. It will also compare the matter of suffering (as articulated by emo rappers) to Nietzschean philosophy and his work about the "ascetic ideal". This comparison will allow me to consider my main research question: What is the reason and the character of emo rappers' suffering? The answer may be determined by a few factors, which I will analyze in this paper relying on various works about 19th-century dandyism, authenticity in art, and "Capitalist Realism".pl
dc.abstract.plTematem pracy jest emo rap, czyli gatunek muzyczny pochodzący ze Stanów Zjednoczonych. Krótko przedstawiona została jego charakterystyka, geneza oraz wpływ. Następnie porównano kwestię cierpienia ujętą w książkach Friedricha Nietzschego ("Poza dobrem i złem" oraz "Z genealogii moralności") z cierpieniem odczuwanym przez podmioty liryczne utworów należących do badanego podgatunku. Zestawienie to ma na celu odpowiedzieć na pytanie: Jaki jest powód i charakter cierpienia wyrażanego przez emo raperów? Odpowiedź uzależniona jest od wielu czynników, do których analizy w tej pracy, posłuży figura dandysa, kwestia autentyczności i wizerunku twórców sztuki oraz pojęcie realizmu kapitalistycznego.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorStaniszewski, Andrzejpl
dc.contributor.authorCholawa, Maksymilianpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerStaniszewski, Andrzejpl
dc.contributor.reviewerJuszczyk, Andrzej - 128568 pl
dc.date.accessioned2023-07-12T22:32:16Z
dc.date.available2023-07-12T22:32:16Z
dc.date.submitted2023-07-12pl
dc.fieldofstudykulturoznawstwo - teksty kulturypl
dc.identifier.apddiploma-168612-292499pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316130
dc.languagepolpl
dc.subject.enemo rap, rap, hip-hop, Soundcloud rap, mumble rap, Lil Peep, Gustav Elijah Åhr, XXXTentacion, JuiceWRLD, suffering, ascetic ideal, sadness, despair, Friedrich Nietzsche, dandyism, dandy, authenticity, Capitalist Realism, capitalism, incorporationpl
dc.subject.plemo rap, rap, hip-hop, Souncloud rap, mumble rap, Lil Peep, Gustav Elijah Åhr, XXXTentacion, JuiceWRLD, cierpienie, ideał ascetyczny, smutek, rozpacz, Fryderyk Nietzsche, dandyzm, dandys, autentyczność, Realizm kapitalistyczny, kapitalizm, inkorporacjapl
dc.titleEmo rap – cierpienie i tożsamośćpl
dc.title.alternativeEmo rap – suffering and identitypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Emo rap is a musical genre that originated in the United States during the last decade. My paper briefly describes its characteristics, inception, and influences. It will also compare the matter of suffering (as articulated by emo rappers) to Nietzschean philosophy and his work about the "ascetic ideal". This comparison will allow me to consider my main research question: What is the reason and the character of emo rappers' suffering? The answer may be determined by a few factors, which I will analyze in this paper relying on various works about 19th-century dandyism, authenticity in art, and "Capitalist Realism".
dc.abstract.plpl
Tematem pracy jest emo rap, czyli gatunek muzyczny pochodzący ze Stanów Zjednoczonych. Krótko przedstawiona została jego charakterystyka, geneza oraz wpływ. Następnie porównano kwestię cierpienia ujętą w książkach Friedricha Nietzschego ("Poza dobrem i złem" oraz "Z genealogii moralności") z cierpieniem odczuwanym przez podmioty liryczne utworów należących do badanego podgatunku. Zestawienie to ma na celu odpowiedzieć na pytanie: Jaki jest powód i charakter cierpienia wyrażanego przez emo raperów? Odpowiedź uzależniona jest od wielu czynników, do których analizy w tej pracy, posłuży figura dandysa, kwestia autentyczności i wizerunku twórców sztuki oraz pojęcie realizmu kapitalistycznego.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Staniszewski, Andrzej
dc.contributor.authorpl
Cholawa, Maksymilian
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Staniszewski, Andrzej
dc.contributor.reviewerpl
Juszczyk, Andrzej - 128568
dc.date.accessioned
2023-07-12T22:32:16Z
dc.date.available
2023-07-12T22:32:16Z
dc.date.submittedpl
2023-07-12
dc.fieldofstudypl
kulturoznawstwo - teksty kultury
dc.identifier.apdpl
diploma-168612-292499
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316130
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
emo rap, rap, hip-hop, Soundcloud rap, mumble rap, Lil Peep, Gustav Elijah Åhr, XXXTentacion, JuiceWRLD, suffering, ascetic ideal, sadness, despair, Friedrich Nietzsche, dandyism, dandy, authenticity, Capitalist Realism, capitalism, incorporation
dc.subject.plpl
emo rap, rap, hip-hop, Souncloud rap, mumble rap, Lil Peep, Gustav Elijah Åhr, XXXTentacion, JuiceWRLD, cierpienie, ideał ascetyczny, smutek, rozpacz, Fryderyk Nietzsche, dandyzm, dandys, autentyczność, Realizm kapitalistyczny, kapitalizm, inkorporacja
dc.titlepl
Emo rap – cierpienie i tożsamość
dc.title.alternativepl
Emo rap – suffering and identity
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available