Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Employer Branding w branży lotniczej. Sukcesy i wyzwania PLL LOT na platformach społecznościowych w odniesieniu do oczekiwań i potrzeb pokolenia Z
Employer Branding in the aviation industry. LOT Polish Airlines successes and challenges on social media platforms in relation to the expectations and needs of Generation Z.
WIZERUNEK PRACODAWCY, MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE, MŁODETALENTY, ATRAKCYJNOŚĆ ORGANIZACJI
EMPLOYER IMAGE, SOCIAL MEDIA, YOUNG TALENT,ATTRACTIVENESS OF THE ORGANIZATION
Praca koncentruje się na zagadnieniu wykorzystania mediów społecznościowych w Employer Brandingu i ich znaczeniu w kreowaniu wizerunku organizacji jako atrakcyjnego pracodawcy dla pokolenia Z. Jej celem było wskazanie roli mediów społecznościowych, ze szczególnymuwzględnieniem platformy TikTok w Employer Brandingu. W pracy wskazano czynniki wpływające na postrzeganie pracodawcy przez pokolenie Z oraz zidentyfikowano istotne elementy Employer Brandingu, które przyczyniają się do przyciągnięcia i zatrzymania młodych talentów tego pokolenia. Praca ma charakter badawczy i zawiera wyniki badań własnych oraz analizy działań różnych organizacji na TikToku. Podmiotem badań były Polskie Linie LotniczeLOT. Z przeprowadzonych badań wywnioskowano, że wdrożenie TikTok-a do strategii Employer Brandingu PLL LOT może wpłynąć na wzrost zainteresowania organizacją, jako pracodawcą wśród pokolenia Z oraz zwiększenie znajomości inicjatyw skierowanych do młodych osób. Pokolenie Z chętnie korzysta z TikTok-a, dostrzega jego potencjał, a najbardziejatrakcyjną formą promocji pracodawcy jest dla nich krótkie wideo.
The work focuses on the issue of the use of social media in Employer Branding and its importance in creating an image of the organisation as attractive employer to Generation Z. Its aim was to indicate the role of social media, with particular emphasis on the TikTok platform in Employer Branding. The paper identifies factors influencing the perception of employers bygeneration Z and identifies important elements of Employer Branding that contribute to attracting and retaining young talent of this generation. The paper is exploratory and includes research results and an analysis of the activities of various organisations on TikTok. The subject of the research was LOT Polish Airlines. It was concluded from the research that theimplementation of TikTok in PLL LOT's Employer Branding strategy could increase interest in the organisation as an employer among generation Z and increase awareness of initiatives aimed at young people. Generation Z is keen to use TikTok, sees its potential, and finds the short video the most attractive form of employer promotion.
dc.abstract.en | The work focuses on the issue of the use of social media in Employer Branding and its importance in creating an image of the organisation as attractive employer to Generation Z. Its aim was to indicate the role of social media, with particular emphasis on the TikTok platform in Employer Branding. The paper identifies factors influencing the perception of employers bygeneration Z and identifies important elements of Employer Branding that contribute to attracting and retaining young talent of this generation. The paper is exploratory and includes research results and an analysis of the activities of various organisations on TikTok. The subject of the research was LOT Polish Airlines. It was concluded from the research that theimplementation of TikTok in PLL LOT's Employer Branding strategy could increase interest in the organisation as an employer among generation Z and increase awareness of initiatives aimed at young people. Generation Z is keen to use TikTok, sees its potential, and finds the short video the most attractive form of employer promotion. | pl |
dc.abstract.pl | Praca koncentruje się na zagadnieniu wykorzystania mediów społecznościowych w Employer Brandingu i ich znaczeniu w kreowaniu wizerunku organizacji jako atrakcyjnego pracodawcy dla pokolenia Z. Jej celem było wskazanie roli mediów społecznościowych, ze szczególnymuwzględnieniem platformy TikTok w Employer Brandingu. W pracy wskazano czynniki wpływające na postrzeganie pracodawcy przez pokolenie Z oraz zidentyfikowano istotne elementy Employer Brandingu, które przyczyniają się do przyciągnięcia i zatrzymania młodych talentów tego pokolenia. Praca ma charakter badawczy i zawiera wyniki badań własnych oraz analizy działań różnych organizacji na TikToku. Podmiotem badań były Polskie Linie LotniczeLOT. Z przeprowadzonych badań wywnioskowano, że wdrożenie TikTok-a do strategii Employer Brandingu PLL LOT może wpłynąć na wzrost zainteresowania organizacją, jako pracodawcą wśród pokolenia Z oraz zwiększenie znajomości inicjatyw skierowanych do młodych osób. Pokolenie Z chętnie korzysta z TikTok-a, dostrzega jego potencjał, a najbardziejatrakcyjną formą promocji pracodawcy jest dla nich krótkie wideo. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.author | Litewka, Martyna - USOS275907 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-22T23:06:44Z | |
dc.date.available | 2024-10-22T23:06:44Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172569-275907 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454599 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | EMPLOYER IMAGE, SOCIAL MEDIA, YOUNG TALENT,ATTRACTIVENESS OF THE ORGANIZATION | pl |
dc.subject.pl | WIZERUNEK PRACODAWCY, MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE, MŁODETALENTY, ATRAKCYJNOŚĆ ORGANIZACJI | pl |
dc.title | Employer Branding w branży lotniczej. Sukcesy i wyzwania PLL LOT na platformach społecznościowych w odniesieniu do oczekiwań i potrzeb pokolenia Z | pl |
dc.title.alternative | Employer Branding in the aviation industry. LOT Polish Airlines successes and challenges on social media platforms in relation to the expectations and needs of Generation Z. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |