Employer Branding w branży lotniczej. Sukcesy i wyzwania PLL LOT na platformach społecznościowych w odniesieniu do oczekiwań i potrzeb pokolenia Z

master
dc.abstract.enThe work focuses on the issue of the use of social media in Employer Branding and its importance in creating an image of the organisation as attractive employer to Generation Z. Its aim was to indicate the role of social media, with particular emphasis on the TikTok platform in Employer Branding. The paper identifies factors influencing the perception of employers bygeneration Z and identifies important elements of Employer Branding that contribute to attracting and retaining young talent of this generation. The paper is exploratory and includes research results and an analysis of the activities of various organisations on TikTok. The subject of the research was LOT Polish Airlines. It was concluded from the research that theimplementation of TikTok in PLL LOT's Employer Branding strategy could increase interest in the organisation as an employer among generation Z and increase awareness of initiatives aimed at young people. Generation Z is keen to use TikTok, sees its potential, and finds the short video the most attractive form of employer promotion.pl
dc.abstract.plPraca koncentruje się na zagadnieniu wykorzystania mediów społecznościowych w Employer Brandingu i ich znaczeniu w kreowaniu wizerunku organizacji jako atrakcyjnego pracodawcy dla pokolenia Z. Jej celem było wskazanie roli mediów społecznościowych, ze szczególnymuwzględnieniem platformy TikTok w Employer Brandingu. W pracy wskazano czynniki wpływające na postrzeganie pracodawcy przez pokolenie Z oraz zidentyfikowano istotne elementy Employer Brandingu, które przyczyniają się do przyciągnięcia i zatrzymania młodych talentów tego pokolenia. Praca ma charakter badawczy i zawiera wyniki badań własnych oraz analizy działań różnych organizacji na TikToku. Podmiotem badań były Polskie Linie LotniczeLOT. Z przeprowadzonych badań wywnioskowano, że wdrożenie TikTok-a do strategii Employer Brandingu PLL LOT może wpłynąć na wzrost zainteresowania organizacją, jako pracodawcą wśród pokolenia Z oraz zwiększenie znajomości inicjatyw skierowanych do młodych osób. Pokolenie Z chętnie korzysta z TikTok-a, dostrzega jego potencjał, a najbardziejatrakcyjną formą promocji pracodawcy jest dla nich krótkie wideo.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.authorLitewka, Martyna - USOS275907 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2024-10-22T23:06:44Z
dc.date.available2024-10-22T23:06:44Z
dc.date.submitted2024-10-22pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-172569-275907pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454599
dc.languagepolpl
dc.subject.enEMPLOYER IMAGE, SOCIAL MEDIA, YOUNG TALENT,ATTRACTIVENESS OF THE ORGANIZATIONpl
dc.subject.plWIZERUNEK PRACODAWCY, MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE, MŁODETALENTY, ATRAKCYJNOŚĆ ORGANIZACJIpl
dc.titleEmployer Branding w branży lotniczej. Sukcesy i wyzwania PLL LOT na platformach społecznościowych w odniesieniu do oczekiwań i potrzeb pokolenia Zpl
dc.title.alternativeEmployer Branding in the aviation industry. LOT Polish Airlines successes and challenges on social media platforms in relation to the expectations and needs of Generation Z.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work focuses on the issue of the use of social media in Employer Branding and its importance in creating an image of the organisation as attractive employer to Generation Z. Its aim was to indicate the role of social media, with particular emphasis on the TikTok platform in Employer Branding. The paper identifies factors influencing the perception of employers bygeneration Z and identifies important elements of Employer Branding that contribute to attracting and retaining young talent of this generation. The paper is exploratory and includes research results and an analysis of the activities of various organisations on TikTok. The subject of the research was LOT Polish Airlines. It was concluded from the research that theimplementation of TikTok in PLL LOT's Employer Branding strategy could increase interest in the organisation as an employer among generation Z and increase awareness of initiatives aimed at young people. Generation Z is keen to use TikTok, sees its potential, and finds the short video the most attractive form of employer promotion.
dc.abstract.plpl
Praca koncentruje się na zagadnieniu wykorzystania mediów społecznościowych w Employer Brandingu i ich znaczeniu w kreowaniu wizerunku organizacji jako atrakcyjnego pracodawcy dla pokolenia Z. Jej celem było wskazanie roli mediów społecznościowych, ze szczególnymuwzględnieniem platformy TikTok w Employer Brandingu. W pracy wskazano czynniki wpływające na postrzeganie pracodawcy przez pokolenie Z oraz zidentyfikowano istotne elementy Employer Brandingu, które przyczyniają się do przyciągnięcia i zatrzymania młodych talentów tego pokolenia. Praca ma charakter badawczy i zawiera wyniki badań własnych oraz analizy działań różnych organizacji na TikToku. Podmiotem badań były Polskie Linie LotniczeLOT. Z przeprowadzonych badań wywnioskowano, że wdrożenie TikTok-a do strategii Employer Brandingu PLL LOT może wpłynąć na wzrost zainteresowania organizacją, jako pracodawcą wśród pokolenia Z oraz zwiększenie znajomości inicjatyw skierowanych do młodych osób. Pokolenie Z chętnie korzysta z TikTok-a, dostrzega jego potencjał, a najbardziejatrakcyjną formą promocji pracodawcy jest dla nich krótkie wideo.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.authorpl
Litewka, Martyna - USOS275907
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2024-10-22T23:06:44Z
dc.date.available
2024-10-22T23:06:44Z
dc.date.submittedpl
2024-10-22
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-172569-275907
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454599
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
EMPLOYER IMAGE, SOCIAL MEDIA, YOUNG TALENT,ATTRACTIVENESS OF THE ORGANIZATION
dc.subject.plpl
WIZERUNEK PRACODAWCY, MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE, MŁODETALENTY, ATRAKCYJNOŚĆ ORGANIZACJI
dc.titlepl
Employer Branding w branży lotniczej. Sukcesy i wyzwania PLL LOT na platformach społecznościowych w odniesieniu do oczekiwań i potrzeb pokolenia Z
dc.title.alternativepl
Employer Branding in the aviation industry. LOT Polish Airlines successes and challenges on social media platforms in relation to the expectations and needs of Generation Z.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections