Gry komputerowe jako przestrzeń dla reklamy

licenciate
dc.abstract.enThis paper aims to present similarities and changes in the ways products are placed in computer games over three decades. It describes concepts such as advergames and in-game advertising, outlines the profile of the player as a potential consumer, and references previous studies on how gamers, as consumers, perceive advertisements in computer games. In the research section, 450 examples of advertisements from computer games between 1990 and 2019 were collected and classified into four categories of product placement: demonstrative, associative, illustrative, and value placements. Based on this data, attempts were made to draw interesting conclusions, identify trends, and answer the question of to what extent the advertising potential of video games has been utilized.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca ma na celu przedstawienie podobieństw i zmian w sposobach lokowania produktu w grach komputerowych na przestrzeni trzech dekad. Scharakteryzowano pojęcia, takie jak gra reklamowa oraz reklama w grze, zarysowano sylwetkę gracza jako potencjalnego konsumenta, a także odwołano się do dotychczasowych badań związanych z odbiorem reklam w grach komputerowych przez graczy – konsumentów. W części badawczej zebrano 450 przykładów reklam z gier komputerowych z lat 1990-2019 oraz sklasyfikowano je na cztery kategorie lokowania produktu: lokowania demonstracyjne, skojarzeniowe, ilustracyjne oraz jakościowe. Na tej podstawie dokonano próby wyciągnięcia ciekawych wniosków, zauważenia tendencji oraz odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu potencjał reklamowy gier wideo został wykorzystany.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBukowski, Michał - 160618 pl
dc.contributor.authorKordula, Anna - USOS258197 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBukowski, Michał - 160618 pl
dc.contributor.reviewerNowak, Paweł - 157035 pl
dc.date.accessioned2024-07-03T23:04:51Z
dc.date.available2024-07-03T23:04:51Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-174361-258197pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368413
dc.languagepolpl
dc.subject.envideo games, advertising, product placement, in-game advertisingpl
dc.subject.plgry komputerowe, reklama, lokowanie produktu, reklama w grachpl
dc.titleGry komputerowe jako przestrzeń dla reklamypl
dc.title.alternativeVideo games as a medium for advertisingpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper aims to present similarities and changes in the ways products are placed in computer games over three decades. It describes concepts such as advergames and in-game advertising, outlines the profile of the player as a potential consumer, and references previous studies on how gamers, as consumers, perceive advertisements in computer games. In the research section, 450 examples of advertisements from computer games between 1990 and 2019 were collected and classified into four categories of product placement: demonstrative, associative, illustrative, and value placements. Based on this data, attempts were made to draw interesting conclusions, identify trends, and answer the question of to what extent the advertising potential of video games has been utilized.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca ma na celu przedstawienie podobieństw i zmian w sposobach lokowania produktu w grach komputerowych na przestrzeni trzech dekad. Scharakteryzowano pojęcia, takie jak gra reklamowa oraz reklama w grze, zarysowano sylwetkę gracza jako potencjalnego konsumenta, a także odwołano się do dotychczasowych badań związanych z odbiorem reklam w grach komputerowych przez graczy – konsumentów. W części badawczej zebrano 450 przykładów reklam z gier komputerowych z lat 1990-2019 oraz sklasyfikowano je na cztery kategorie lokowania produktu: lokowania demonstracyjne, skojarzeniowe, ilustracyjne oraz jakościowe. Na tej podstawie dokonano próby wyciągnięcia ciekawych wniosków, zauważenia tendencji oraz odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu potencjał reklamowy gier wideo został wykorzystany.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bukowski, Michał - 160618
dc.contributor.authorpl
Kordula, Anna - USOS258197
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Michał - 160618
dc.contributor.reviewerpl
Nowak, Paweł - 157035
dc.date.accessioned
2024-07-03T23:04:51Z
dc.date.available
2024-07-03T23:04:51Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-174361-258197
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368413
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
video games, advertising, product placement, in-game advertising
dc.subject.plpl
gry komputerowe, reklama, lokowanie produktu, reklama w grach
dc.titlepl
Gry komputerowe jako przestrzeń dla reklamy
dc.title.alternativepl
Video games as a medium for advertising
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
26
Views per month
Views per city
Krakow
8
Warsaw
7
Mysłowice
5
Andrespol
1
Bielsko-Biala
1
Gliwice
1
Katowice
1
Rozprza
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available