Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
La enseñanza del presente de subjuntivo en los manuales de ELE del nivel B1
Nauczanie hiszpańskiego czasu teraźniejszego trybu łączącego w podręcznikach do nauczania języka hiszpańskiego jako obcego na poziomie B1
The teaching of Spanish present subjunctive in the coursebooks of Spanish as a foreign language on B1 level
hiszpański czas teraźniejszy trybu łączącego, nauczanie, gramatyka, komunikacja
Spanish present subjunctive, teaching, grammar, communication
presente de subjuntivo, enseñanza, gramática, comunicación
Celem niniejszej pracy jest zbadanie i porównanie różnych aspektów nauczania hiszpańskiego czasu teraźniejszego trybu łączącego w podręcznikach do nauczania języka hiszpańskiego jako obcego na poziomie B1. W dwóch pierwszych rozdziałach części teoretycznej zdefiniowaliśmy i zanalizowaliśmy pojęcia czasu i trybu. W kolejnych dwóch przedstawiliśmy podstawowe terminy z dziedziny dydaktyki języków obcych oraz dwa ważne dokumenty, a mianowicie Europejski System Opisu Kształcenia Językowego oraz Program nauczania Instytutu Cervantesa. W części praktycznej przeprowadziliśmy analizę ćwiczeń z wybranych polskich i hiszpańskich podręczników, mając na uwadze ilość i rodzaj funkcji komunikacyjnych wspomnianego trybu wprowadzonych w każdym przypadku jak i również trzy etapy nauczania gramatyki. Co więcej, sprawdziliśmy jakie sprawności językowe ćwiczy się najczęściej w wybranych podręcznikach oraz czy polscy autorzy mieli na uwadze funkcjonowanie polskiego systemu gramatycznego podczas tłumaczenia hiszpańskiego trybu łączącego.
The aim of this master’s thesis is to investigate and compare different aspects of teaching Spanish present subjunctive in coursebooks of Spanish as a foreign language on B1 level. In the first two chapters of the theoretical part we have defined and analyzed the concepts of time and mood. In the following two chapters we have exposed some fundamental terms in didactics of foreign languages and two important documents, that is, the Common European Framework of Reference and the Curriculum Plan of the Cervantes Institute. In the practical part, we have carried out the analysis of the exercises selected from Polish and Spanish coursebooks, taking into account the quantity and type of the communicative functions of present subjunctive introduced in each case as well as the three stages of teaching grammar. Furthermore, we have verified which language skills are most frequently used in the chosen manuals and whether the Polish authors took into consideration the functioning of the Polish grammatical system when explaining the Spanish subjunctive mood.
El objetivo del presente trabajo es investigar y comparar diferentes aspectos de la enseñanza del presente de subjuntivo en los manuales de ELE del nivel B1. En los dos primeros capítulos de la parte teórica hemos definido y analizado los conceptos de tiempo y modo. En los dos siguientes, hemos expuesto los términos fundamentales en la didáctica de lenguas y dos documentos importantes, a saber, el Marco Común Europeo de Referencia y el Plan Curricular del Instituto Cervantes. En la parte práctica, hemos llevado a cabo el análisis de los ejercicios recopilados de los manuales polacos y españoles elegidos, teniendo en cuenta la cantidad y el tipo de las funciones comunicativas de dicho modo introducidas en cada caso, así como las tres etapas de la enseñanza de la gramática. Asimismo, hemos comprobado qué actividades de lengua se emplean con mayor frecuencia y si los autores polacos han tenido en cuenta el funcionamiento del sistema gramatical polaco a la hora de explicar el modo subjuntivo español.
dc.abstract.en | The aim of this master’s thesis is to investigate and compare different aspects of teaching Spanish present subjunctive in coursebooks of Spanish as a foreign language on B1 level. In the first two chapters of the theoretical part we have defined and analyzed the concepts of time and mood. In the following two chapters we have exposed some fundamental terms in didactics of foreign languages and two important documents, that is, the Common European Framework of Reference and the Curriculum Plan of the Cervantes Institute. In the practical part, we have carried out the analysis of the exercises selected from Polish and Spanish coursebooks, taking into account the quantity and type of the communicative functions of present subjunctive introduced in each case as well as the three stages of teaching grammar. Furthermore, we have verified which language skills are most frequently used in the chosen manuals and whether the Polish authors took into consideration the functioning of the Polish grammatical system when explaining the Spanish subjunctive mood. | pl |
dc.abstract.other | El objetivo del presente trabajo es investigar y comparar diferentes aspectos de la enseñanza del presente de subjuntivo en los manuales de ELE del nivel B1. En los dos primeros capítulos de la parte teórica hemos definido y analizado los conceptos de tiempo y modo. En los dos siguientes, hemos expuesto los términos fundamentales en la didáctica de lenguas y dos documentos importantes, a saber, el Marco Común Europeo de Referencia y el Plan Curricular del Instituto Cervantes. En la parte práctica, hemos llevado a cabo el análisis de los ejercicios recopilados de los manuales polacos y españoles elegidos, teniendo en cuenta la cantidad y el tipo de las funciones comunicativas de dicho modo introducidas en cada caso, así como las tres etapas de la enseñanza de la gramática. Asimismo, hemos comprobado qué actividades de lengua se emplean con mayor frecuencia y si los autores polacos han tenido en cuenta el funcionamiento del sistema gramatical polaco a la hora de explicar el modo subjuntivo español. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest zbadanie i porównanie różnych aspektów nauczania hiszpańskiego czasu teraźniejszego trybu łączącego w podręcznikach do nauczania języka hiszpańskiego jako obcego na poziomie B1. W dwóch pierwszych rozdziałach części teoretycznej zdefiniowaliśmy i zanalizowaliśmy pojęcia czasu i trybu. W kolejnych dwóch przedstawiliśmy podstawowe terminy z dziedziny dydaktyki języków obcych oraz dwa ważne dokumenty, a mianowicie Europejski System Opisu Kształcenia Językowego oraz Program nauczania Instytutu Cervantesa. W części praktycznej przeprowadziliśmy analizę ćwiczeń z wybranych polskich i hiszpańskich podręczników, mając na uwadze ilość i rodzaj funkcji komunikacyjnych wspomnianego trybu wprowadzonych w każdym przypadku jak i również trzy etapy nauczania gramatyki. Co więcej, sprawdziliśmy jakie sprawności językowe ćwiczy się najczęściej w wybranych podręcznikach oraz czy polscy autorzy mieli na uwadze funkcjonowanie polskiego systemu gramatycznego podczas tłumaczenia hiszpańskiego trybu łączącego. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Zieliński, Andrzej - 145323 | pl |
dc.contributor.author | Trojańska, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Zieliński, Andrzej - 145323 | pl |
dc.contributor.reviewer | Komorowska, Agata - 129056 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T06:32:28Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T06:32:28Z | |
dc.date.submitted | 2020-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia hiszpańska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-141293-210713 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241063 | |
dc.language | spa | pl |
dc.subject.en | Spanish present subjunctive, teaching, grammar, communication | pl |
dc.subject.other | presente de subjuntivo, enseñanza, gramática, comunicación | pl |
dc.subject.pl | hiszpański czas teraźniejszy trybu łączącego, nauczanie, gramatyka, komunikacja | pl |
dc.title | La enseñanza del presente de subjuntivo en los manuales de ELE del nivel B1 | pl |
dc.title.alternative | Nauczanie hiszpańskiego czasu teraźniejszego trybu łączącego w podręcznikach do nauczania języka hiszpańskiego jako obcego na poziomie B1 | pl |
dc.title.alternative | The teaching of Spanish present subjunctive in the coursebooks of Spanish as a foreign language on B1 level | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |