Karnawalizacja w języku spotów wyborczych kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku.

licenciate
dc.abstract.enThe main purpose of this thesis is to describe the carnavalization in the political language based on the language in the advertising campaign during the Elections for the European Parliament in 2014. A term carnavalization is excerpted from publications of K. Ożóg. A thesis is also consider Bakhtin’s theory. As a components of the carnavalisation are recognized quibbles, jokes, campaign songs, etc. The end of thesis is an attempt to answer the questions what is the reason of carnavalisation in the language of election campaign and when it appears.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie zjawiska karnawalizacji w języku polityki na przykładzie języka spotów wyborczych kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku. Termin karnawalizacji dla nazwania charakteru określonego typu wypowiedzi politycznych został zaczerpnięty z prac K. Ożóga. Praca uwzględnia również teorię Bachtina. Jako przejawy karnawalizacji zostają sklasyfikowane zjawiska takie, jak gry językowe, żarty, piosenki wyborcze, etc. Zwieńczenie pracy to próba odpowiedzi na pytanie, co jest źródłem karnawalizacji w języku kampanii wyborczej i kiedy się ona pojawia.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.contributor.advisorSagan-Bielawa, Mirosława - 131780 pl
dc.contributor.authorCyganik, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerSagan-Bielawa, Mirosława - 131780 pl
dc.contributor.reviewerPiechnik, Anna - 147045 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T03:57:53Z
dc.date.available2020-07-25T03:57:53Z
dc.date.submitted2014-09-23pl
dc.fieldofstudyantropologiczno-kulturowapl
dc.identifier.apddiploma-90287-147501pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/198560
dc.languagepolpl
dc.subject.enpolitical language, carnavalization, election campaignpl
dc.subject.pljęzyk polityki, karnawalizacja, kampania wyborczapl
dc.titleKarnawalizacja w języku spotów wyborczych kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku.pl
dc.title.alternativeThe Carnivalization of the Language in the Advertising Campaign during the Elections for the European Parliament in 2014pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main purpose of this thesis is to describe the carnavalization in the political language based on the language in the advertising campaign during the Elections for the European Parliament in 2014. A term carnavalization is excerpted from publications of K. Ożóg. A thesis is also consider Bakhtin’s theory. As a components of the carnavalisation are recognized quibbles, jokes, campaign songs, etc. The end of thesis is an attempt to answer the questions what is the reason of carnavalisation in the language of election campaign and when it appears.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zjawiska karnawalizacji w języku polityki na przykładzie języka spotów wyborczych kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku. Termin karnawalizacji dla nazwania charakteru określonego typu wypowiedzi politycznych został zaczerpnięty z prac K. Ożóga. Praca uwzględnia również teorię Bachtina. Jako przejawy karnawalizacji zostają sklasyfikowane zjawiska takie, jak gry językowe, żarty, piosenki wyborcze, etc. Zwieńczenie pracy to próba odpowiedzi na pytanie, co jest źródłem karnawalizacji w języku kampanii wyborczej i kiedy się ona pojawia.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.contributor.advisorpl
Sagan-Bielawa, Mirosława - 131780
dc.contributor.authorpl
Cyganik, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Sagan-Bielawa, Mirosława - 131780
dc.contributor.reviewerpl
Piechnik, Anna - 147045
dc.date.accessioned
2020-07-25T03:57:53Z
dc.date.available
2020-07-25T03:57:53Z
dc.date.submittedpl
2014-09-23
dc.fieldofstudypl
antropologiczno-kulturowa
dc.identifier.apdpl
diploma-90287-147501
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/198560
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
political language, carnavalization, election campaign
dc.subject.plpl
język polityki, karnawalizacja, kampania wyborcza
dc.titlepl
Karnawalizacja w języku spotów wyborczych kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku.
dc.title.alternativepl
The Carnivalization of the Language in the Advertising Campaign during the Elections for the European Parliament in 2014
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Krakow
4
Wroclaw
2
Chandler
1
Des Moines
1
Dublin
1
Marseille
1
Siemianowice Śląskie
1
Torun
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available