Cosmetics for men and women in English: Multimodal analysis of advertising strategies

master
dc.abstract.enThe present thesis focuses on the role of gender in advertising, especially in the field of cosmetics targeted at men and women. The topic seems worth investigating in order to understand how the way of representing both sexes in ads can either contribute to the sales increase or its decrease. Chapter One introduces and analyzes the gender roles and stereotypes in language. It introduces the history of genders and gender roles in societies. Chapter Two deals with the role of gender in cosmetics advertising. It introduces the notion of advertising, its origin, definition, and purpose. It also focuses on the representation of gender-related stereotypes and roles each sex takes up in cosmetic advertisements. Chapter Three provides an insight on how means of persuasion are presented in various theories: Multimodality, Systemic Functional Grammar, The theory of Visual Grammar and Multimodal Discourse Analysis. Finally, Chapter Four explores advertising strategies incorporated in cosmetics advertising, addressed to both men and women. It investigates advertising strategies, visual and verbal means of representation of genders and stereotypes used in advertising. Conclusions have been presented in the final part of the thesis.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska koncentruje się na roli płci w reklamie, zwłaszcza w dziedzinie kosmetyków skierowanych do kobiet i mężczyzn. Temat wydaje się wart zbadania, aby zrozumieć, w jaki sposób przedstawiania obu płci w reklamach może przyczynić się do wzrostu lub spadku sprzedaży.Rozdział pierwszy wprowadza i analizuje role płciowe i stereotypy widoczne w języku. Przedstawia historię płci i ról płciowych w społeczeństwach. Rozdział drugi dotyczy roli płci w reklamie kosmetyków. Wprowadza pojęcie reklamy, jej pochodzenie, definicję i cel. Koncentruje się również na reprezentacji stereotypów związanych z płcią i ról, które każda płeć odgrywa w reklamach kosmetycznych. W rozdziale trzecim przedstawiono sposób prezentowania środków perswazji w różnych teoriach: multimodalność, systemowa gramatyka funkcjonalna, teoria gramatyki wizualnej i multimodalna analiza dyskursu. Wreszcie w rozdziale czwartym omówiono strategie reklamowe zawarte w reklamie kosmetyków, skierowane zarówno do mężczyzn, jak i kobiet. Zajmuje się badaniem strategii reklamowych, wizualnych i werbalnych sposobów reprezentacji płci oraz stereotypów stosowanych w reklamie. Wnioski zostały przedstawione w końcowej części pracy.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKurtyka, Andrzej - 129778 pl
dc.contributor.authorKlimek, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKurtyka, Andrzej - 129778 pl
dc.contributor.reviewerJodłowiec, Maria - 128535 pl
dc.date.accessioned2022-07-13T22:01:45Z
dc.date.available2022-07-13T22:01:45Z
dc.date.submitted2022-07-12pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-159194-287498pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/296825
dc.languageengpl
dc.subject.encosmetics advertising, gender, gendered language, multimodality, persuasion.pl
dc.subject.plreklama kosmetyków, płeć, język genderowy, multimodalność, perswazja.pl
dc.titleCosmetics for men and women in English: Multimodal analysis of advertising strategiespl
dc.title.alternativeKOSMETYKI DLA KOBIET I MĘŻCZYZN W JĘZYKU ANGIELSKIM: MULTIMODALNA ANALIZA STRATEGII REKLAMOWYCHpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The present thesis focuses on the role of gender in advertising, especially in the field of cosmetics targeted at men and women. The topic seems worth investigating in order to understand how the way of representing both sexes in ads can either contribute to the sales increase or its decrease. Chapter One introduces and analyzes the gender roles and stereotypes in language. It introduces the history of genders and gender roles in societies. Chapter Two deals with the role of gender in cosmetics advertising. It introduces the notion of advertising, its origin, definition, and purpose. It also focuses on the representation of gender-related stereotypes and roles each sex takes up in cosmetic advertisements. Chapter Three provides an insight on how means of persuasion are presented in various theories: Multimodality, Systemic Functional Grammar, The theory of Visual Grammar and Multimodal Discourse Analysis. Finally, Chapter Four explores advertising strategies incorporated in cosmetics advertising, addressed to both men and women. It investigates advertising strategies, visual and verbal means of representation of genders and stereotypes used in advertising. Conclusions have been presented in the final part of the thesis.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska koncentruje się na roli płci w reklamie, zwłaszcza w dziedzinie kosmetyków skierowanych do kobiet i mężczyzn. Temat wydaje się wart zbadania, aby zrozumieć, w jaki sposób przedstawiania obu płci w reklamach może przyczynić się do wzrostu lub spadku sprzedaży.Rozdział pierwszy wprowadza i analizuje role płciowe i stereotypy widoczne w języku. Przedstawia historię płci i ról płciowych w społeczeństwach. Rozdział drugi dotyczy roli płci w reklamie kosmetyków. Wprowadza pojęcie reklamy, jej pochodzenie, definicję i cel. Koncentruje się również na reprezentacji stereotypów związanych z płcią i ról, które każda płeć odgrywa w reklamach kosmetycznych. W rozdziale trzecim przedstawiono sposób prezentowania środków perswazji w różnych teoriach: multimodalność, systemowa gramatyka funkcjonalna, teoria gramatyki wizualnej i multimodalna analiza dyskursu. Wreszcie w rozdziale czwartym omówiono strategie reklamowe zawarte w reklamie kosmetyków, skierowane zarówno do mężczyzn, jak i kobiet. Zajmuje się badaniem strategii reklamowych, wizualnych i werbalnych sposobów reprezentacji płci oraz stereotypów stosowanych w reklamie. Wnioski zostały przedstawione w końcowej części pracy.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kurtyka, Andrzej - 129778
dc.contributor.authorpl
Klimek, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kurtyka, Andrzej - 129778
dc.contributor.reviewerpl
Jodłowiec, Maria - 128535
dc.date.accessioned
2022-07-13T22:01:45Z
dc.date.available
2022-07-13T22:01:45Z
dc.date.submittedpl
2022-07-12
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-159194-287498
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/296825
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
cosmetics advertising, gender, gendered language, multimodality, persuasion.
dc.subject.plpl
reklama kosmetyków, płeć, język genderowy, multimodalność, perswazja.
dc.titlepl
Cosmetics for men and women in English: Multimodal analysis of advertising strategies
dc.title.alternativepl
KOSMETYKI DLA KOBIET I MĘŻCZYZN W JĘZYKU ANGIELSKIM: MULTIMODALNA ANALIZA STRATEGII REKLAMOWYCH
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
80
Views per month
Views per city
Jakarta
6
Klaten
4
Ho Chi Minh City
3
Sydney
3
Belgrade
2
Krakow
2
Kuala Lumpur
2
Reutlingen
2
Vienna
2
Alpharetta
1

No access

No Thumbnail Available
Collections