"Survivor" fenomen CBS. Od telewizji, przez Internet do Doliny Białej Nidy. Intertekstualność Survivora w dobie konwergencji mediów. Analiza treści wpisów fanów programu Survivor na forum internetowym

master
dc.abstract.enIn the era of culture of participation and media convergence new audiences emerged. There are fans who not only passively receive the media but they become the creators themselves .Example of this phenomenon are the fans of the reality show "Survivor", who are inspired by the original program and create their own amateur versions. In addition, they are gathering on internet forums where they discuss the past and present editions of the program. The subject of this work is the phenomenon of "Survivor", which, despite a dozen or so years of broadcasting, still attracts new audiences. The research included in the paper is an attempt to answer the question of how the program's fans derive from its original version, what inspires them and what they reject.pl
dc.abstract.plW dobie kultury uczestnictwa oraz konwergencji mediów pojawiły się nowe grupy odbiorców. Są nimi fani, którzy nie tylko w sposób bierny odbierają przekaz medialny, ale sami stają się jego twórcami. Przykładem tego zjawiska są fani reality-show „Survivor”, którzy inspirują się oryginalnym programem i tworzą swoje amatorskie wersje. Ponadto, gromadzą się na forach internetowych, gdzie dyskutują o wcześniejszych i obecnych edycjach programu. Tematem tej pracy jest fenomen „Survivora”, który pomimo kilkunastu lat emisji, wciąż przyciąga nowe grupy odbiorców. Badania zawarte w pracy są próbą odpowiedzi na pytanie w jaki sposób fani programu czerpią z jego oryginalnej wersji, co jest dla nich inspiracją a co odrzucają.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNowosad, Andrzej - 180298 pl
dc.contributor.authorTympalska, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNowosad, Andrzej - 180298 pl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T09:43:32Z
dc.date.available2020-07-27T09:43:32Z
dc.date.submitted2017-10-23pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-117158-161612pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222394
dc.languagepolpl
dc.subject.enconvergence- culture of participation- fan groups- fans- "Survivor"- fan studies- reality-show- televisionpl
dc.subject.plkonwergencja- kultura uczestnictwa- grupy fanowskie- fani- "Survivor"- reality-show- telewizjapl
dc.title"Survivor" fenomen CBS. Od telewizji, przez Internet do Doliny Białej Nidy. Intertekstualność Survivora w dobie konwergencji mediów. Analiza treści wpisów fanów programu Survivor na forum internetowympl
dc.title.alternative"Survivor" CBS phenomenon. From television, over the Internet to Biała Nida Valley. Intertextuality of "Survivor" in the era of media convergence. Analysis of Survivor fan page content in the online forumpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In the era of culture of participation and media convergence new audiences emerged. There are fans who not only passively receive the media but they become the creators themselves .Example of this phenomenon are the fans of the reality show "Survivor", who are inspired by the original program and create their own amateur versions. In addition, they are gathering on internet forums where they discuss the past and present editions of the program. The subject of this work is the phenomenon of "Survivor", which, despite a dozen or so years of broadcasting, still attracts new audiences. The research included in the paper is an attempt to answer the question of how the program's fans derive from its original version, what inspires them and what they reject.
dc.abstract.plpl
W dobie kultury uczestnictwa oraz konwergencji mediów pojawiły się nowe grupy odbiorców. Są nimi fani, którzy nie tylko w sposób bierny odbierają przekaz medialny, ale sami stają się jego twórcami. Przykładem tego zjawiska są fani reality-show „Survivor”, którzy inspirują się oryginalnym programem i tworzą swoje amatorskie wersje. Ponadto, gromadzą się na forach internetowych, gdzie dyskutują o wcześniejszych i obecnych edycjach programu. Tematem tej pracy jest fenomen „Survivora”, który pomimo kilkunastu lat emisji, wciąż przyciąga nowe grupy odbiorców. Badania zawarte w pracy są próbą odpowiedzi na pytanie w jaki sposób fani programu czerpią z jego oryginalnej wersji, co jest dla nich inspiracją a co odrzucają.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nowosad, Andrzej - 180298
dc.contributor.authorpl
Tympalska, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nowosad, Andrzej - 180298
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.date.accessioned
2020-07-27T09:43:32Z
dc.date.available
2020-07-27T09:43:32Z
dc.date.submittedpl
2017-10-23
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-117158-161612
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222394
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
convergence- culture of participation- fan groups- fans- "Survivor"- fan studies- reality-show- television
dc.subject.plpl
konwergencja- kultura uczestnictwa- grupy fanowskie- fani- "Survivor"- reality-show- telewizja
dc.titlepl
"Survivor" fenomen CBS. Od telewizji, przez Internet do Doliny Białej Nidy. Intertekstualność Survivora w dobie konwergencji mediów. Analiza treści wpisów fanów programu Survivor na forum internetowym
dc.title.alternativepl
"Survivor" CBS phenomenon. From television, over the Internet to Biała Nida Valley. Intertextuality of "Survivor" in the era of media convergence. Analysis of Survivor fan page content in the online forum
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Krakow
3
Wroclaw
3
Legnica
2
Dublin
1
Lodz
1
Ostrów Mazowiecka
1

No access

No Thumbnail Available