Od pomysłu do kampanii - proces tworzenia kampanii reklamowej na przykładzie kampanii Foodmeating

master
dc.abstract.enAdvertising campaigns are a popular form of enterprise promotion, thanks to which it is possible to use a wide range of advertising means and achieve the intended marketing objectives. The purpose of this research paper was to investigate the process of creating these advertising campaigns conducted in agencies and to confirm the research hypothesis: The key role in the process of creating advertising campaigns is played by the idea and a thorough understanding of the brand's marketing strategy. In order to investigate this phenomenon, a case study research method and qualitative research methods were used, with particular application of participant observation. This method allowed for an in-depth investigation of the case and confirmation of the paper’s hypothesis. The idea plays a key role in the process of creating advertising campaigns - thanks to creative solutions, advertising agencies achieve their goals and, in the long-term perspectives, help companies achieve competitive advantage in the market. In turn, a thorough understanding of the marketing strategy of brands is the basis for the preparation of a plan for an effective advertising campaign, because it is contained in the communication objectives of companies. An important conclusion of the study was also the fact that the process of creating advertising campaigns on the example of Food Meating campaign, in practice differs little from the process presented in the current literature.pl
dc.abstract.plKampanie reklamowe są popularną formą promocji przedsiębiorstw, dzięki którym możliwe jest użycie szerokiego wachlarza środków reklamowych oraz osiągnięcie zamierzonych celów marketingowych. Celem niniejszej pracy naukowej było zbadanie procesu powstawania tychże kampanii reklamowych w agencjach reklamowych oraz potwierdzenie postawionej hipotezy badawczej: Kluczową rolę w procesie tworzenia kampanii reklamowych odgrywa pomysł oraz dokładne zrozumienie strategii marketingowej marki. W celu zbadania tego zjawiska posłużono się metodą badawczą studium przypadku oraz metodami badań jakościowych, z czego główną była obserwacja uczestnicząca. Metoda ta pozwoliła na dogłębne zbadanie przypadku oraz potwierdzenie hipotezy. Pomysł pełni kluczową rolę w procesie powstawania kampanii reklamowych – dzięki kreatywnym rozwiązaniom agencje reklamowe realizują postawione cele oraz w dalszej perspektywie pomagają przedsiębiorstwom osiągnąć przewagę konkurencyjną na rynku. Z kolei dokładne zrozumienie strategii marketingowej marek jest podstawą do przygotowania planu skutecznej kampanii reklamowej, gdyż to w niej zawarte są cele komunikacyjne przedsiębiorstw. Ważnym wnioskiem z przeprowadzonych badań był także fakt, że proces powstawania kampanii reklamowych na przykładzie kampanii Food Meating, w praktyce niewiele różni się od procesu przedstawionego w literaturze przedmiotu.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.contributor.authorBabiarz, Kamilapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerZawartka, Marekpl
dc.contributor.reviewerKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.date.accessioned2022-03-28T21:32:23Z
dc.date.available2022-03-28T21:32:23Z
dc.date.submitted2021-07-06pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-149125-228636pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/289547
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISING AGENCY – ADEVRTISING CAMPAING – ADEVRTISING FORMATS – ADEVRTISING MANAGEMENT – STRATEGY MARKETINGpl
dc.subject.plAGENCJA REKLAMOWA – FORMATY REKLAMOWE – KAMPANIA REKLAMOWA – STRATEGIA MARKETINGOWA – ZARZĄDZANIE REKLAMĄpl
dc.titleOd pomysłu do kampanii - proces tworzenia kampanii reklamowej na przykładzie kampanii Foodmeatingpl
dc.title.alternativeFrom an idea to an advertising campaign – the process of creation an advertising campaign on the example of ‘Food Meating’pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Advertising campaigns are a popular form of enterprise promotion, thanks to which it is possible to use a wide range of advertising means and achieve the intended marketing objectives. The purpose of this research paper was to investigate the process of creating these advertising campaigns conducted in agencies and to confirm the research hypothesis: The key role in the process of creating advertising campaigns is played by the idea and a thorough understanding of the brand's marketing strategy. In order to investigate this phenomenon, a case study research method and qualitative research methods were used, with particular application of participant observation. This method allowed for an in-depth investigation of the case and confirmation of the paper’s hypothesis. The idea plays a key role in the process of creating advertising campaigns - thanks to creative solutions, advertising agencies achieve their goals and, in the long-term perspectives, help companies achieve competitive advantage in the market. In turn, a thorough understanding of the marketing strategy of brands is the basis for the preparation of a plan for an effective advertising campaign, because it is contained in the communication objectives of companies. An important conclusion of the study was also the fact that the process of creating advertising campaigns on the example of Food Meating campaign, in practice differs little from the process presented in the current literature.
dc.abstract.plpl
Kampanie reklamowe są popularną formą promocji przedsiębiorstw, dzięki którym możliwe jest użycie szerokiego wachlarza środków reklamowych oraz osiągnięcie zamierzonych celów marketingowych. Celem niniejszej pracy naukowej było zbadanie procesu powstawania tychże kampanii reklamowych w agencjach reklamowych oraz potwierdzenie postawionej hipotezy badawczej: Kluczową rolę w procesie tworzenia kampanii reklamowych odgrywa pomysł oraz dokładne zrozumienie strategii marketingowej marki. W celu zbadania tego zjawiska posłużono się metodą badawczą studium przypadku oraz metodami badań jakościowych, z czego główną była obserwacja uczestnicząca. Metoda ta pozwoliła na dogłębne zbadanie przypadku oraz potwierdzenie hipotezy. Pomysł pełni kluczową rolę w procesie powstawania kampanii reklamowych – dzięki kreatywnym rozwiązaniom agencje reklamowe realizują postawione cele oraz w dalszej perspektywie pomagają przedsiębiorstwom osiągnąć przewagę konkurencyjną na rynku. Z kolei dokładne zrozumienie strategii marketingowej marek jest podstawą do przygotowania planu skutecznej kampanii reklamowej, gdyż to w niej zawarte są cele komunikacyjne przedsiębiorstw. Ważnym wnioskiem z przeprowadzonych badań był także fakt, że proces powstawania kampanii reklamowych na przykładzie kampanii Food Meating, w praktyce niewiele różni się od procesu przedstawionego w literaturze przedmiotu.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.contributor.authorpl
Babiarz, Kamila
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Zawartka, Marek
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.date.accessioned
2022-03-28T21:32:23Z
dc.date.available
2022-03-28T21:32:23Z
dc.date.submittedpl
2021-07-06
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-149125-228636
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/289547
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISING AGENCY – ADEVRTISING CAMPAING – ADEVRTISING FORMATS – ADEVRTISING MANAGEMENT – STRATEGY MARKETING
dc.subject.plpl
AGENCJA REKLAMOWA – FORMATY REKLAMOWE – KAMPANIA REKLAMOWA – STRATEGIA MARKETINGOWA – ZARZĄDZANIE REKLAMĄ
dc.titlepl
Od pomysłu do kampanii - proces tworzenia kampanii reklamowej na przykładzie kampanii Foodmeating
dc.title.alternativepl
From an idea to an advertising campaign – the process of creation an advertising campaign on the example of ‘Food Meating’
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections