Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Od pomysłu do kampanii - proces tworzenia kampanii reklamowej na przykładzie kampanii Foodmeating
From an idea to an advertising campaign – the process of creation an advertising campaign on the example of ‘Food Meating’
AGENCJA REKLAMOWA – FORMATY REKLAMOWE – KAMPANIA REKLAMOWA – STRATEGIA MARKETINGOWA – ZARZĄDZANIE REKLAMĄ
ADVERTISING AGENCY – ADEVRTISING CAMPAING – ADEVRTISING FORMATS – ADEVRTISING MANAGEMENT – STRATEGY MARKETING
Kampanie reklamowe są popularną formą promocji przedsiębiorstw, dzięki którym możliwe jest użycie szerokiego wachlarza środków reklamowych oraz osiągnięcie zamierzonych celów marketingowych. Celem niniejszej pracy naukowej było zbadanie procesu powstawania tychże kampanii reklamowych w agencjach reklamowych oraz potwierdzenie postawionej hipotezy badawczej: Kluczową rolę w procesie tworzenia kampanii reklamowych odgrywa pomysł oraz dokładne zrozumienie strategii marketingowej marki. W celu zbadania tego zjawiska posłużono się metodą badawczą studium przypadku oraz metodami badań jakościowych, z czego główną była obserwacja uczestnicząca. Metoda ta pozwoliła na dogłębne zbadanie przypadku oraz potwierdzenie hipotezy. Pomysł pełni kluczową rolę w procesie powstawania kampanii reklamowych – dzięki kreatywnym rozwiązaniom agencje reklamowe realizują postawione cele oraz w dalszej perspektywie pomagają przedsiębiorstwom osiągnąć przewagę konkurencyjną na rynku. Z kolei dokładne zrozumienie strategii marketingowej marek jest podstawą do przygotowania planu skutecznej kampanii reklamowej, gdyż to w niej zawarte są cele komunikacyjne przedsiębiorstw. Ważnym wnioskiem z przeprowadzonych badań był także fakt, że proces powstawania kampanii reklamowych na przykładzie kampanii Food Meating, w praktyce niewiele różni się od procesu przedstawionego w literaturze przedmiotu.
Advertising campaigns are a popular form of enterprise promotion, thanks to which it is possible to use a wide range of advertising means and achieve the intended marketing objectives. The purpose of this research paper was to investigate the process of creating these advertising campaigns conducted in agencies and to confirm the research hypothesis: The key role in the process of creating advertising campaigns is played by the idea and a thorough understanding of the brand's marketing strategy. In order to investigate this phenomenon, a case study research method and qualitative research methods were used, with particular application of participant observation. This method allowed for an in-depth investigation of the case and confirmation of the paper’s hypothesis. The idea plays a key role in the process of creating advertising campaigns - thanks to creative solutions, advertising agencies achieve their goals and, in the long-term perspectives, help companies achieve competitive advantage in the market. In turn, a thorough understanding of the marketing strategy of brands is the basis for the preparation of a plan for an effective advertising campaign, because it is contained in the communication objectives of companies. An important conclusion of the study was also the fact that the process of creating advertising campaigns on the example of Food Meating campaign, in practice differs little from the process presented in the current literature.
dc.abstract.en | Advertising campaigns are a popular form of enterprise promotion, thanks to which it is possible to use a wide range of advertising means and achieve the intended marketing objectives. The purpose of this research paper was to investigate the process of creating these advertising campaigns conducted in agencies and to confirm the research hypothesis: The key role in the process of creating advertising campaigns is played by the idea and a thorough understanding of the brand's marketing strategy. In order to investigate this phenomenon, a case study research method and qualitative research methods were used, with particular application of participant observation. This method allowed for an in-depth investigation of the case and confirmation of the paper’s hypothesis. The idea plays a key role in the process of creating advertising campaigns - thanks to creative solutions, advertising agencies achieve their goals and, in the long-term perspectives, help companies achieve competitive advantage in the market. In turn, a thorough understanding of the marketing strategy of brands is the basis for the preparation of a plan for an effective advertising campaign, because it is contained in the communication objectives of companies. An important conclusion of the study was also the fact that the process of creating advertising campaigns on the example of Food Meating campaign, in practice differs little from the process presented in the current literature. | pl |
dc.abstract.pl | Kampanie reklamowe są popularną formą promocji przedsiębiorstw, dzięki którym możliwe jest użycie szerokiego wachlarza środków reklamowych oraz osiągnięcie zamierzonych celów marketingowych. Celem niniejszej pracy naukowej było zbadanie procesu powstawania tychże kampanii reklamowych w agencjach reklamowych oraz potwierdzenie postawionej hipotezy badawczej: Kluczową rolę w procesie tworzenia kampanii reklamowych odgrywa pomysł oraz dokładne zrozumienie strategii marketingowej marki. W celu zbadania tego zjawiska posłużono się metodą badawczą studium przypadku oraz metodami badań jakościowych, z czego główną była obserwacja uczestnicząca. Metoda ta pozwoliła na dogłębne zbadanie przypadku oraz potwierdzenie hipotezy. Pomysł pełni kluczową rolę w procesie powstawania kampanii reklamowych – dzięki kreatywnym rozwiązaniom agencje reklamowe realizują postawione cele oraz w dalszej perspektywie pomagają przedsiębiorstwom osiągnąć przewagę konkurencyjną na rynku. Z kolei dokładne zrozumienie strategii marketingowej marek jest podstawą do przygotowania planu skutecznej kampanii reklamowej, gdyż to w niej zawarte są cele komunikacyjne przedsiębiorstw. Ważnym wnioskiem z przeprowadzonych badań był także fakt, że proces powstawania kampanii reklamowych na przykładzie kampanii Food Meating, w praktyce niewiele różni się od procesu przedstawionego w literaturze przedmiotu. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.author | Babiarz, Kamila | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-03-28T21:32:23Z | |
dc.date.available | 2022-03-28T21:32:23Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-149125-228636 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/289547 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ADVERTISING AGENCY – ADEVRTISING CAMPAING – ADEVRTISING FORMATS – ADEVRTISING MANAGEMENT – STRATEGY MARKETING | pl |
dc.subject.pl | AGENCJA REKLAMOWA – FORMATY REKLAMOWE – KAMPANIA REKLAMOWA – STRATEGIA MARKETINGOWA – ZARZĄDZANIE REKLAMĄ | pl |
dc.title | Od pomysłu do kampanii - proces tworzenia kampanii reklamowej na przykładzie kampanii Foodmeating | pl |
dc.title.alternative | From an idea to an advertising campaign – the process of creation an advertising campaign on the example of ‘Food Meating’ | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |