Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych w opinii studentów w Krakowie
Use and abuse of psychoactive substances in the opinion of students in Cracow
substancje psychoaktywne, nadużywanie środków psychoaktywnych, praca socjalna, profilaktyka używania substancji psychoaktywnych, student
psychoactive substances, abuse of psychoactive substances, social work, prevention of psychoactive substance use, student
Niniejsza praca badawcza koncentruje się na analizie postaw i wiedzy studentóww kontekście używania substancji psychoaktywnych. Celem badania jest zrozumieniezależności między poziomem wiedzy a postawami wobec substancji psychoaktywnychoraz identyfikacja czynników wpływających na te relacje. Badanie oparte jest naanalizie danych zebranych za pomocą ankiety wśród studentów z Krakowa.W rozdziale pierwszym przedstawiono teoretyczne podstawy profilaktykiużywania substancji psychoaktywnych, definiując istotne pojęcia oraz omawiająckluczowe czynniki ryzyka i chroniące. Rozdział drugi opisuje metodologię badania,prezentując szczegółowo przeprowadzone techniki, które pozwoliły na uzyskaniewyników.Analiza danych w rozdziale trzecim pozwoliła na ukazanie przekrojowego obrazupostaw i wiedzy studentów na temat substancji psychoaktywnych, pokazuje preferencjestudentów dotyczące używania substancji psychoaktywnych oraz wskazuje napropozycje poszerzenia wiedzy w tym temacie. Porównanie wyników badań z innymibadaniami dotyczącymi używania substancji psychoaktywnych pozwoliło nazauważenie podobieństw i rozbieżności w wynikach.Rozdział czwarty prezentuje wnioski wyciągnięte z przeprowadzonej analizy.Wnioski te wskazują na potrzebę wzmocnienia edukacji profilaktycznej.Cała praca ukazuje kompleksowy obraz postaw i wiedzy studentów na tematużywania substancji psychoaktywnych. W kontekście dynamicznie zmieniającego sięśrodowiska społecznego i rosnącej dostępności substancji psychoaktywnych,zrozumienie tych zależności jest kluczowe dla skutecznych działań profilaktycznych iedukacyjnych.
This research work focuses on the analysis of students' attitudes and knowledge in thecontext of using psychoactive substances. The aim of the study is to understand therelationship between the level of knowledge and attitudes towards psychoactivesubstances and to identify factors influencing these relationships. The study is based onthe analysis of data collected through a survey among students from Krakow.Chapter one presents the theoretical basis for the prevention of psychoactivesubstance use, defining important concepts and discussing key risk and protectivefactors. The second chapter describes the research methodology, presenting in detail thetechniques used to obtain the results.The analysis of data in the third chapter allowed to present a cross-sectionalpicture of students' attitudes and knowledge about psychoactive substances, showsstudents' preferences regarding the use of psychoactive substances and indicatessuggestions for expanding knowledge on this topic. Comparison of the study resultswith other studies on the use of psychoactive substances allowed us to noticesimilarities and discrepancies in the results.Chapter four presents the conclusions drawn from the analysis. Theseconclusions indicate the need to strengthen preventive education.The entire work presents a comprehensive picture of students' attitudes andknowledge about the use of psychoactive substances. In the context of a dynamicallychanging social environment and the growing availability of psychoactive substances,understanding these relationships is crucial for effective preventive and educationalactivities.
dc.abstract.en | This research work focuses on the analysis of students' attitudes and knowledge in thecontext of using psychoactive substances. The aim of the study is to understand therelationship between the level of knowledge and attitudes towards psychoactivesubstances and to identify factors influencing these relationships. The study is based onthe analysis of data collected through a survey among students from Krakow.Chapter one presents the theoretical basis for the prevention of psychoactivesubstance use, defining important concepts and discussing key risk and protectivefactors. The second chapter describes the research methodology, presenting in detail thetechniques used to obtain the results.The analysis of data in the third chapter allowed to present a cross-sectionalpicture of students' attitudes and knowledge about psychoactive substances, showsstudents' preferences regarding the use of psychoactive substances and indicatessuggestions for expanding knowledge on this topic. Comparison of the study resultswith other studies on the use of psychoactive substances allowed us to noticesimilarities and discrepancies in the results.Chapter four presents the conclusions drawn from the analysis. Theseconclusions indicate the need to strengthen preventive education.The entire work presents a comprehensive picture of students' attitudes andknowledge about the use of psychoactive substances. In the context of a dynamicallychanging social environment and the growing availability of psychoactive substances,understanding these relationships is crucial for effective preventive and educationalactivities. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca badawcza koncentruje się na analizie postaw i wiedzy studentóww kontekście używania substancji psychoaktywnych. Celem badania jest zrozumieniezależności między poziomem wiedzy a postawami wobec substancji psychoaktywnychoraz identyfikacja czynników wpływających na te relacje. Badanie oparte jest naanalizie danych zebranych za pomocą ankiety wśród studentów z Krakowa.W rozdziale pierwszym przedstawiono teoretyczne podstawy profilaktykiużywania substancji psychoaktywnych, definiując istotne pojęcia oraz omawiająckluczowe czynniki ryzyka i chroniące. Rozdział drugi opisuje metodologię badania,prezentując szczegółowo przeprowadzone techniki, które pozwoliły na uzyskaniewyników.Analiza danych w rozdziale trzecim pozwoliła na ukazanie przekrojowego obrazupostaw i wiedzy studentów na temat substancji psychoaktywnych, pokazuje preferencjestudentów dotyczące używania substancji psychoaktywnych oraz wskazuje napropozycje poszerzenia wiedzy w tym temacie. Porównanie wyników badań z innymibadaniami dotyczącymi używania substancji psychoaktywnych pozwoliło nazauważenie podobieństw i rozbieżności w wynikach.Rozdział czwarty prezentuje wnioski wyciągnięte z przeprowadzonej analizy.Wnioski te wskazują na potrzebę wzmocnienia edukacji profilaktycznej.Cała praca ukazuje kompleksowy obraz postaw i wiedzy studentów na tematużywania substancji psychoaktywnych. W kontekście dynamicznie zmieniającego sięśrodowiska społecznego i rosnącej dostępności substancji psychoaktywnych,zrozumienie tych zależności jest kluczowe dla skutecznych działań profilaktycznych iedukacyjnych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Miś, Łucjan - 130656 | pl |
dc.contributor.author | Król, Justyna - USOS249928 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Ornacka, Katarzyna - 131189 | pl |
dc.contributor.reviewer | Miś, Łucjan - 130656 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-03T23:05:45Z | |
dc.date.available | 2024-07-03T23:05:45Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-02 | pl |
dc.fieldofstudy | praca socjalna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-175888-249928 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368454 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | psychoactive substances, abuse of psychoactive substances, social work, prevention of psychoactive substance use, student | pl |
dc.subject.pl | substancje psychoaktywne, nadużywanie środków psychoaktywnych, praca socjalna, profilaktyka używania substancji psychoaktywnych, student | pl |
dc.title | Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych w opinii studentów w Krakowie | pl |
dc.title.alternative | Use and abuse of psychoactive substances in the opinion of students in Cracow | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |